• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Cossi

Funderar på brio/britax go, verkar bra och hittat ett billigt nypris kring 5000 kr. Någon som har erfarenhet av denna vagn?

Många verkar välja Emmaljunga, vad är det som lockar?

• Friedan
    Cossi skrev 2016-09-03 16:15:30 följande:

Funderar på brio/britax go, verkar bra och hittat ett billigt nypris kring 5000 kr. Någon som har erfarenhet av denna vagn?

Jag tycker att Britax Go är jättesnygg! Och att den verkar bra också, men min man tycker att den är för låg. Men vad jag hört från bekanta är de väldigt nöjda med vagnen.

Jag är inte alls förtjust i Emmaljunga, det är något med utseendet som "skaver" hos mig. Plus att många av modellerna är rätt klumpiga. Däremot tycker jag att deras nya NXT90 är riktigt snygg. Fast det exemplar som var visningsvagn i vår butik var trög och gnisslig redan i butiken..... ingen bra reklam.
  • Marialia

Vi kommer köpa en Emmaljunga super Viking. Vi har åkt runt och klämt, känt och provkört i flera omgångar och ändå kommit tillbaka till super Viking. Den känns robust men ändå smidig, är lättmanövrerad och skönt att köra. Buggabo kändes alldeles för instabil och lite för plastig, Britax go kändes heller inte lika stabil och framhjulen är alldeles för små för oss. Det var där de flesta föll, det är för små hjul. Jag älskar att gå ut och gå, även på småvägar och när det är snö så det ska vara rejäla hjul men ändå svängbara (och låsbara) hjul i fram.

Men alla har ju sina referensramar och önskemål. Emmaljunga Super Viking kändes bäst för oss!

• HJ0812

Vi kollade inte ens runt utan valde en Bugaboo Buffalo classic. Så olika det kan vara. Köpte vagnen redan i v 15 men den står fortfarande kvar i butik. Funderar på att hämta hem den snart. 82 dagar kvar till förlossning och det går ju fort egentligen :)

Alvin 081121 Asta 130730
  • Tvåbarnsmamman79
    Marialia skrev 2016-09-03 16:42:25 följande:

Vi kommer köpa en Emmaljunga super Viking. Vi har åkt runt och klämt, känt och provkört i flera omgångar och ändå kommit tillbaka till super Viking. Den känns robust men ändå smidig, är lättmanövrerad och skönt att köra. Buggabo kändes alldeles för instabil och lite för plastig, Britax go kändes heller inte lika stabil och framhjulen är alldeles för små för oss. Det var där de flesta föll, det är för små hjul. Jag älskar att gå ut och gå, även på småvägar och när det är snö så det ska vara rejäla hjul men ändå svängbara (och låsbara) hjul i fram.

Men alla har ju sina referensramar och önskemål. Emmaljunga Super Viking kändes bäst för oss!

Vi valde oxå mellan bugaboo el Emmaljunga Viking syskonvagn alltså men den senare är för bred för vissa kommunala färdmedel som tex Roslagsbanan. Vi kommer på tåget med en bugaboo donkey.
  • mocha8676

Emmaljungan som jag har, super Viking passar väldigt bra till mig och min man som är långa (jah 1,81 lång, han 1,95 lång). Den enda helt svensktillverkade vagnen (min man vill stödja det) och sen är den otroligt snygg enligt oss. Just super Viking hade allt vi sökte.
  • Miaairam
    mocha8676 skrev 2016-09-04 07:50:39 följande:
    Emmaljungan som jag har, super Viking passar väldigt bra till mig och min man som är långa (jah 1,81 lång, han 1,95 lång). Den enda helt svensktillverkade vagnen (min man vill stödja det) och sen är den otroligt snygg enligt oss. Just super Viking hade allt vi sökte.
    Trodde att även Kronan är svensktillverkad, men inte helt säker. Jag var iaf fullkomligt nöjd med vår Kronan Duo S till sonen, så den får hänga med en omgång till. Robust och smidig på samma gång. Rekommenderas varmt!
  • mocha8676
    Miaairam skrev 2016-09-04 16:22:01 följande:

Trodde att även Kronan är svensktillverkad, men inte helt säker. Jag var iaf fullkomligt nöjd med vår Kronan Duo S till sonen, så den får hänga med en omgång till. Robust och smidig på samma gång. Rekommenderas varmt!

Den vagnen är svenskkonstruerad, men tillverkad i Kina som brio också. Den vagnen var faktiskt vårt andra allternativ när vi köpte emmaljungan till dottern! Förstår att du är nöjd.
  • BIX

Vi har en Brio Go från 2015, vet inte hur mycket som uppdaterats sen dess men vi har varit väldigt nöjda. Bra gung, lättmanövrerad, går att fälla ihop med sittdelen på. Det enda jag saknat är en större suflett, sett att en del andra märken har sufletter som går att fälla ner jättelångt men det går inte på vår.
  • Cossi

Tack snälla för alls svar, beställde en röd Britax go idag, ska bli kul att få hem den!

Svar på tråden BF December 2016