• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Jag har brio go, det är väl samma? Gillar att liggdelen är så hög, jag är lång. Rejäl o smidig vagn. Snygg också tycker jag. Rymlig liggdel o sittdelen också. Bra att man kan byta ut swirvelhjulen fram mot stora hjul när det är snö o slask ute.

Cossi skrev 2016-09-03 16:15:30 följande:

Funderar på brio/britax go, verkar bra och hittat ett billigt nypris kring 5000 kr. Någon som har erfarenhet av denna vagn?

Många verkar välja Emmaljunga, vad är det som lockar?

• Babybluiee

Har idag varit inne och beställt både vagn och babyskydd, känns skönt att kunna pricka av lite från listan! :)

Blev en britax go next i grå, sen valde vi att köpa britax babyskydd också för det känns smidigt att kunna klicka ur/i dem i vagn utan extra adaptrar och liknande :)

En av anledningarna till att vi fastnade för go next var för stötdämpning, smidigheten när man ska fälla ihop den och ja sådana saker.. Hoppas bara att den fungerar lika bra när det verkligen gäller som man föreställer sig :p

• Andan

Vi har köpt en ny Britax go helt i svart ifrån 2015 för 5000kr saknar nya uppdaterigar som bla en liten förlängd sufflet. Men för mindre än halva priset, så vi är väldigt nöjda!

Hade en buggaboo med sonen som jag inte var speciellt nöjd med. Ranglig och utan "gung" men snygg ;)

• Y o L o

Minns inte om jag frågat tidigare men kör:

Ni som gjort KS med litet barn hemma, hur funkade det? Min man tänkte vara hemma en månad efter födseln, för att avlasta med storasyster som så är nästan 3.

Jag tyckte allt var så smidigt efter KS förra gången men då hade jag ju bara en bebis att bry mig om.

Tänker om det blir tufft att lämna på föris pga KS tex?

Någon som har lite tankar och råd att dela med sig av?

• Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-09-05 21:21:11 följande:

Ni som gjort KS med litet barn hemma, hur funkade det? Min man tänkte vara hemma en månad efter födseln, för att avlasta med storasyster som så är nästan 3.

Jag tyckte allt var så smidigt efter KS förra gången men då hade jag ju bara en bebis att bry mig om.

Första månaden brukar ju vara jobbigast efter ett snitt så det är bra att din man stannar hemma och hjälper till i 1 mån :).
  • olw24311

Låter jättebra att han kan vara hemma. Jag snittades förra gången och min sambo fick lunginflammation när hon va 10 dgr så då vart jag själv med en nyfödd och en på 2,5 år. Överansträngde mig och känner fortfarande, 3 år senare, av det. Ta emot all hjälp du kan få så att du får chans att läka ordentligt.
  • HJ0812

Jag är i samma sits men min man är hemma i tre veckor bara. Vi bor dessutom där det är mycket backar så jag bävar för att ta mig till och från förskolan. Jag funderar på att ta bilen trots att det är kort väg och bara bära bebisen alternativt i babyskyddet om det inte är för tidigt. 

Har du fått datum för snitt?
    Alvin 081121 Asta 130730
  • Y o L o

Nej inte fått kallelsen än till Sös, min bm sa att jag borde fått det. Har du fått tid?

HJ0812 skrev 2016-09-06 09:02:39 följande:

Jag är i samma sits men min man är hemma i tre veckor bara. Vi bor dessutom där det är mycket backar så jag bävar för att ta mig till och från förskolan. Jag funderar på att ta bilen trots att det är kort väg och bara bära bebisen alternativt i babyskyddet om det inte är för tidigt. 

HJ0812 skrev 2016-09-06 09:02:39 följande:

• HJ0812
    Y o L o skrev 2016-09-06 11:56:55 följande:
    Nej inte fått kallelsen än till Sös, min bm sa att jag borde fått det. Har du fått tid?
    Jag har fått en tid. Jag trodde att jag skulle på ytterligare en bedömning på Huddinge men det verkar som att läkarens remiss från MVC var beslutande. Förra veckan låg det en kallelse för snitt den 24/11 (BF 1/12), märklig känsla. Nu kan jag svara med exakta dagar på barnens frågor om när bebisen kommer :)
    Alvin 081121 Asta 130730
  • Y o L o

Åhhhhh va roligt att ha fått datum. Fick du välja mellan olika datum (det har några kompisar fått)?

Jag har ju bf 25 dec, så gissar att det blir 16 eller 19 dec. Så spännande..

HJ0812 skrev 2016-09-06 13:46:49 följande:

Jag har fått en tid. Jag trodde att jag skulle på ytterligare en bedömning på Huddinge men det verkar som att läkarens remiss från MVC var beslutande. Förra veckan låg det en kallelse för snitt den 24/11 (BF 1/12), märklig känsla. Nu kan jag svara med exakta dagar på barnens frågor om när bebisen kommer :)

Svar på tråden BF December 2016