• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • HJ0812
    Y o L o skrev 2016-09-07 21:43:58 följande:
    Tycker bara det är märkligt eftersom min bm frågade mig vid besöket i fredags om jag fått kallelsen. Hon hade fått bekräftelse på att de skulle kalla mig. Men ok, är bara i mitten av v 25 nu. Får ha tålamod :)
    Ring och kolla så att inte kallelsen har kommit bort. Du har kanske en tid bokad redan.
    Alvin 081121 Asta 130730
  • HJ0812
    Hastis skrev 2016-09-07 21:50:03 följande:
    Detta kanske är en känslig fråga men varför vill ni göra KS? Inget negativt alls från min sida mer bara nyfiken så hoppas ingen tar frågan fel:)
    För att jag fick en total sfinkterruptur vid förra förlossningen och navelsträngen satt hårt runt barnets hals.
    Alvin 081121 Asta 130730
  • Hastis
    HJ0812 skrev 2016-09-07 21:55:21 följande:
    För att jag fick en total sfinkterruptur vid förra förlossningen och navelsträngen satt hårt runt barnets hals.
    Alvin 081121 Asta 130730
    Oj.. Då förstår jag! Det skulle ingen behöva uppleva!
  • Tvåbarnsmamman79

Detta kanske är en känslig fråga men varför vill ni göra KS? Inget negativt alls från min sida mer bara nyfiken så hoppas ingen tar frågan fel:)

Jag måste pga att jag redan gjort två snitt. Första gången blev det ett akut snitt efter 36 Tim med värdelösa värkar andra gången skulle jag försöka föda normalt men det visade sig att barnet låg fel.
    Tredje gången var det inget snack om saken det blir snitt igen.
  • Hastis
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-09-07 22:41:58 följande:
    Jag måste pga att jag redan gjort två snitt. Första gången blev det ett akut snitt efter 36 Tim med värdelösa värkar andra gången skulle jag försöka föda normalt men det visade sig att barnet låg fel.
    Tredje gången var det inget snack om saken det blir snitt igen.
    Okej då är jag med. Har nog bara lite svårt att tänka mig in i det. Och blev som sagt lite nyfiken nu när det pratas om det här inne:)
  • Andan

Hade som sagt en alldeles för lång förlossning som slutade i urakut ks.

Inget jag kan tänka mig att uppleva igen. Efter min son var ute var jag helt trasig i kroppen och sov utan att titta på min son i 11 timmar...

Vill inte uppleva detta igen....

• mocha8676

Oj, vad skönt för er att få beviljat snitt då ni tidigare haft dålig/hemsk upplevelse. Själv hade jag turen att ha en väldigt bra förlossning som jag skulle vilja kalla drömförlossning :)

Längtar till nösta förlossning. Men börjar bli nervös nu och har svårt att tro att jag kan få uppleva en lika bra förlossning igen..

• De5pojkarna

Jag är livrädd för att behöva göra kejsarsnitt.. Har fött alla 5 vaginalt utan problem. Hoppas på samma nu med 6:e.. Dör hellre än kejsarsnitt.. Så jag lär dö efter förlossning istället då jag antagligen måste opereras :/

• Emmask
    mocha8676 skrev 2016-09-08 09:07:05 följande:

Oj, vad skönt för er att få beviljat snitt då ni tidigare haft dålig/hemsk upplevelse. Själv hade jag turen att ha en väldigt bra förlossning som jag skulle vilja kalla drömförlossning :)

Längtar till nösta förlossning. Men börjar bli nervös nu och har svårt att tro att jag kan få uppleva en lika bra förlossning igen..

Jag hade också en drömförlossning och längtar. Har längtat sedan innan jag blev gravid, men känner verkligen igen mig i din känsla. Dock vet jag ingen som haft en fantastisk första och hemsk andra förlossning. Det ska vara att barnet ligger fel eller dylikt, i övrigt känner jag mest tillförsikt och tror att min kropp vet hur den ska göra. Finns inget mysigare än att få vara i sin bubbla på förlossningen. Är glad att föda på vintern igen, i mörkret, som att världen står stilla.
  • Y o L o

Ringde! De hade inte klart med läkartiderna ännu så de har inte skickat någon kallelse. Bra, då vet jag iaf, känns ju inte som någon brådska.

HJ0812 skrev 2016-09-07 21:54:17 följande:

Ring och kolla så att inte kallelsen har kommit bort. Du har kanske en tid bokad redan.

Svar på tråden BF December 2016