• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • HJ0812
    Y o L o skrev 2016-09-06 16:49:08 följande:
    Åhhhhh va roligt att ha fått datum. Fick du välja mellan olika datum (det har några kompisar fått)?
    Jag har ju bf 25 dec, så gissar att det blir 16 eller 19 dec. Så spännande..
    Nej jag fick inte välja. På Huddinge är snittdagarna tis och tors. Det kanske går att byta om man vill.
    Alvin 081121 Asta 130730
  • ciz

Hej!

En till med bf i december:)

Har följt tråden sedan början men inte vågat mig med. Jag var tidigare medlem på familjeliv när jag var gravid med min son 2007 så nu slipper jag inte med längre pga min mailadress redan finns med men ändå inte...

• Tvåbarnsmamman79
    HJ0812 skrev 2016-09-06 16:54:11 följande:
    Nej jag fick inte välja. På Huddinge är snittdagarna tis och tors. Det kanske går att byta om man vill.
    Alvin 081121 Asta 130730
    Någon som vet när snittdagarna är på Danderyds sjukhus?
  • Y o L o

Visste inte att det var speciella dagar. Blir spännande att se vad Sös ger mig. Fortfarande ingen kallelse.

• Y o L o

Vilken vecka var du i när du fick kallelse?

HJ0812 skrev 2016-09-06 16:54:11 följande:

• HJ0812
    Y o L o skrev 2016-09-07 20:13:41 följande:
    Vilken vecka var du i när du fick kallelse?
    I slutet av v 27. Det kanske beror på av vilken orsak snittet ska göras. En del verkar få besked väldigt sent.
    Alvin 081121 Asta 130730
  • Andan

Jag har "sökt" om att få ett plan snitt efter en horribel förlossning med min son som slutade i akutsnitt efter 54 timmar...

Efter remissen till Auroramot ringde en bm upp mig och sa att jag inte behövde aurorasamtal med bm utan ska få träffa läkaren på en gång. "Då de var slöseri med deras tid" Vet inte om detta är positivt eller negativt för mig? Har blivit erbjuden förlossningskontrakt redan...

Jag är bor i Göteborg men har sökt mig till Varberg, där jag födde sist.

Läkarbesöket nästa vecka kommer att vara i vecka 26+0

Någon som vet deras snittdagar?

Sååå nervös :(

• HJ0812

Det är säkert positivt för din del. Om det var medicinska orsaker som gjorde att förlossningen inte förlöpte normalt så tror jag inte att det är så mycket att diskutera. Det är annorlunda om önskan om snitt kommer pga rädsla.

Alvin 081121 Asta 130730
  • Y o L o

Tycker bara det är märkligt eftersom min bm frågade mig vid besöket i fredags om jag fått kallelsen. Hon hade fått bekräftelse på att de skulle kalla mig. Men ok, är bara i mitten av v 25 nu. Får ha tålamod :)

HJ0812 skrev 2016-09-07 20:54:41 följande:

I slutet av v 27. Det kanske beror på av vilken orsak snittet ska göras. En del verkar få besked väldigt sent.

• Hastis

Detta kanske är en känslig fråga men varför vill ni göra KS? Inget negativt alls från min sida mer bara nyfiken så hoppas ingen tar frågan fel:)

Svar på tråden BF December 2016