• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Andan

19 dagar kvar!

Mår piss, mår illa sedan igår. Har kallsvettats hela natten, sådär så att jag vaknat helt blöt... och nu på dagen har de fortsatt. Ingen feber och får i mig mat.

Någon som känner igen sig?

• Babybluiee
    Andan skrev 2016-11-24 12:37:30 följande:

Om du som gravid vaccinerar dig så är chansen stor att bebis i magen även har fått skyddet!

Jo det vet jag men ändå? Det var mest för vi satt och pratade om det :) min gubbe är mer sjukling än jag nämligen :p
  • MammaEm

Får jag hoppa in här? Har BF 29 nov men ingenting tyder på att jag är i närheten av förlossning och nyss fick jag ny tid av bm: 2 dec.

• Marialia

Äntligen har pyret vänt sig! Tror den gjorde det igår för det var någon typ av världskrig i magen då. 28 dagar kvar till bf!

• Cherry83
    Andan skrev 2016-11-24 12:40:02 följande:

19 dagar kvar!

Mår piss, mår illa sedan igår. Har kallsvettats hela natten, sådär så att jag vaknat helt blöt... och nu på dagen har de fortsatt. Ingen feber och får i mig mat.

Någon som känner igen sig?

20 dagar kvar till BF!

Och jag mår exakt som dig kallsvettas och är blöt när jag vaknar!

Har haft världens mensvärk hela natten och morgonen känns lite bättre nu efter en dusch.
    Får väl hoppas att det är för att det är nära nu:)
  • MP88

Jag har 23 dagar kvar till BF och har precis som ett par andra svettats nått enormt, igår kväll fick jag gå och duscha för att jag var så svettig speciellt i de nedre regionerna. Idag har jag mest svettas under armarna och på fötterna. Hade inatt smärta i nedre delen av ryggen! Någon som känner igen sig?

• Andan
    Cherry83 skrev 2016-11-24 13:50:42 följande:

20 dagar kvar till BF!

Har haft världens mensvärk hela natten och morgonen känns lite bättre nu efter en dusch.

Skönt att flera känner samma, är ju hemma och ena timmen mår jag topp för att andra timmen vara på botten...

ska snittas om 19 dagar så hon får inte bryta sig ut ännu!

Men hoppas att din bebbe vill komma snart, låter lovande! ;)
  • Mariro
    MP88 skrev 2016-11-24 14:02:37 följande:

Jag har 23 dagar kvar till BF och har precis som ett par andra svettats nått enormt, igår kväll fick jag gå och duscha för att jag var så svettig speciellt i de nedre regionerna. Idag har jag mest svettas under armarna och på fötterna. Hade inatt smärta i nedre delen av ryggen! Någon som känner igen sig?

20 dagar kvar och är konstant svettig (extra mycket i de nedre regionerna, ja), byter underkläder och duschar nån extra gång om dagen, är orkeslös, har börjat få ganska rejäl mensvärk om nätterna (varför får man alltid ont på natten så att sömnen som redan är dålig blir ännu sämre?!) och lite känningar i ryggen. Gör ganska ont men intalar mig själv att inte få panik.
  • Mariro
    Cherry83 skrev 2016-11-24 13:50:42 följande:

20 dagar kvar till BF!

Samma här, två nätter i rad nu. Fick tom för mig att klocka "värkarna" aka. mensvärken inatt då jag var så himla trött och förvirrad. Tog till slut en panodil och lyckades sova ett tag till. Jag hoppas verkligen att det är något som händer med tappen eller nått annat, och att det snart händer något på riktigt.
  • Miaairam
    Babybluiee skrev 2016-11-24 12:52:06 följande:
    Jo det vet jag men ändå? Det var mest för vi satt och pratade om det :) min gubbe är mer sjukling än jag nämligen :p
    Det skadar ju inte. Tror det kostar 130:- för icke-riskgrupp att ta vaccinet. Jag har just tagit sprutan (3 minuter sedan!) och ville att mun sambo skulle ta också, för säkerhets skull. Men han vågar inte! :D
Svar på tråden BF December 2016