• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Cherry83
    Madeloo skrev 2016-11-25 07:13:40 följande:
    Min har bara sagt att om vattnet går ska vi ringa förlossningen och säga att bebisen inte va fixerad så dom vet det, det kan nämligen bli så att navelsträngen kan hamna i kläm när huvet faller ner som en kork. Men sen sa hon också att det är vanligt att den fixerar sig i och med förlossningen på andra som du också skriver.
    Oh tack då kanske jag också bör nämna det för förlossningen om det skulle vara så att vattnet går!
    Det är ju ändå viktigt och känna till den infon hade varit bra om min bm sagt något om det:)
  • Maggis77
    Madeloo skrev 2016-11-25 07:13:40 följande:
    Min har bara sagt att om vattnet går ska vi ringa förlossningen och säga att bebisen inte va fixerad så dom vet det, det kan nämligen bli så att navelsträngen kan hamna i kläm när huvet faller ner som en kork. Men sen sa hon också att det är vanligt att den fixerar sig i och med förlossningen på andra som du också skriver.
    Min tvåa var inte heller fixerad. Sa det när jag ringde förlossningen och de gav mig rådet att ligga ned i sängen tills det var dags att åka in. Var väl för att minimera risken att klämma navelsträngen. Men resulterade ju i att jag blev helt stirrig när värkarbetet satte igång på riktigt och dottern ville ut. Så var tvungen att kliva upp å föda henne på golvet :)
    Allt gick bra å nu ska snart trean titta ut 11 år senare, inte heller den fixerad. Har BF 15/12 men hoppas bebbe kommer i dagarna nu. Snabbt å lätt som sist.
  • Anonym föräldraledig

Ska få troligen få hinnsvepning till veckan, vecka 38+4. Så håller tummarna för att det fungerar. Enda nackdelen är väl att jag inte hunnit gå hem från jobbet innan, men det kan det vara värt känns det som nu. :)
    Bebisen är inte fixerad, ligger rörligt och är troligen vändbar, men bm verkade inte särskilt orolig över det.

• Ledilnaan

Jag väntar ju nummer 4 och av mina barn så blev de två första fixerade, trean låg ruckbar och förmodligen blir det samma med denna.
    Jag längtar som en tok efter att han ska komma ut! "Bara" 27 dagar kvar.

• sillencillasill

Idag är det två år sedan jag och pappa åkte till Köpenhamn för min första insemination. Efter tre försök tig det sig och nu är det bara 24 dagar kvar. Sjukt!!

• Y o L o
    sillencillasill skrev 2016-11-26 10:05:09 följande:

Idag är det två år sedan jag och pappa åkte till Köpenhamn för min första insemination. Efter tre försök tig det sig och nu är det bara 24 dagar kvar. Sjukt!!

LIVET! Man kan verkligen inte förutse vad som kommer hända.

Jag kommer att snittas på Sös nästan exakt på dagen ett år senare från att jag var där och fick konstaterat MA i v 12 och fick tabletter för att få ut det.

Att nu ett år senare istället få åka dit och föda ett barn känns ju fantastiskt.
  • mocha8676

Ja. Livet alltså :)

28 dagar till bf, julafton och min 30 års dag! Haha jag som sagt, vilken dag som helst av året.. men inte julafton! Nu bryr jag mig inte om det blir det dagen. Min dotter kom på sin bf dag. Kanske även denna gör?! :)

• Y o L o

Nu kanske jag bara jagar upp mig själv, men var på toa nyss. Hade som gul/rosa färg på troskyddet och det luktade konstigt, typ salt hav. Har nästan konstans Molvärk längst ner i magen idag..

Någon som upplevt samma? Börjar oroa mig för att jag läcker vatten.

• BIX
    Y o L o skrev 2016-11-26 16:34:15 följande:

Nu kanske jag bara jagar upp mig själv, men var på toa nyss. Hade som gul/rosa färg på troskyddet och det luktade konstigt, typ salt hav. Har nästan konstans Molvärk längst ner i magen idag..

Salt hav låter väl som att det skulle kunna vara fostervatten..? Ring förlossningen och rådfråga, tycker jag. Lycka till!
  • Andan
    Y o L o skrev 2016-11-26 16:34:15 följande:

Låter som fostervatten! Ringt förlossningen?
Svar på tråden BF December 2016