• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • GrönaDruvan
    enilorac81 skrev 2016-04-27 08:48:25 följande:

God morgon. Känner mig sjukt ogravid. Med de andra två barnen kunde jag inte vara i närheten av kaffe. Nu har jag samma kaffesug som vanligt.

Finns det möjlighet att trådstartaren lägger in allas BF så kan vi ha lite koll.

Fler som väntar barn 3?

Samma här..inte mycket som talar för att jag är gravid... Skumt.
  • GrönaDruvan
    Seaflower skrev 2016-04-27 08:42:50 följande:

Jösses, idag har jag riktigt mycket växtvärk, det bara spänner i nedre magen!

Jag har fått sätta gummisnodd i mina jeans och så får jag vara noga med att dra ner min tröja och även försöka hålla in magen lite, är galet svullen!

Tröttheten känner jag inte av så mycket än, men jag minns att den var helt förlamande förra graviditeten så vi får väl se om/när den kommer. 

Usch, vi får verkligen inte hoppas att det är en sanndröm :-/ Hur går det nu, blöder du fortfarande?
    Jag får såna ryck där jag måste springa på toa hela tiden och kolla efter blod, riktigt psykiskt jobbigt!
    Jag blöder inte nu..men kommer liksom lite när jag går på toa...
  • Y o L o

Jag hade så igår, jättespänd o Molvärk. Tänkte tipsa om ett par byxor från Gina tricote, molly heter stretchjeansen o har rätt hög midja. Jättebra nu när magen spänner o svullnar :)

Seaflower skrev 2016-04-27 08:42:50 följande:

Jösses, idag har jag riktigt mycket växtvärk, det bara spänner i nedre magen!

Jag har fått sätta gummisnodd i mina jeans och så får jag vara noga med att dra ner min tröja och även försöka hålla in magen lite, är galet svullen!

Tröttheten känner jag inte av så mycket än, men jag minns att den var helt förlamande förra graviditeten så vi får väl se om/när den kommer. 

Usch, vi får verkligen inte hoppas att det är en sanndröm :-/ Hur går det nu, blöder du fortfarande?

Jag får såna ryck där jag måste springa på toa hela tiden och kolla efter blod, riktigt psykiskt jobbigt!

• enilorac81

Gröna druvan och hastis- ni har också tätt mellan barnen! Kul. 15 månader mellan mina.

Jag har BF 26/12 tror jag. Ska på inskrivning 20 maj. Ska faktiskt göra ett tidigt vul den 11/5, av anledning att jag åker med jobbet till Vegas den 13/5 och vill verkligen veta att det finns något där innan resan

• Tvåbarnsmamman79
    GrönaDruvan skrev 2016-04-27 06:39:38 följande:
    Nä, jag hoppas verkligen inte! Försökt så länge med nr 3 nu, och även om det inte är så mycket än så fäster man sig vid fröet i magen. Konstigt. Hade blivit så besviken om det inte blev nåt nu, så inställd och man planerar och längtar!
    På mitt jobb fanns det en tjej som blödde lite under hela graviditeten typ el iaf många veckor (hon var sjukskriven länge pga det.)
    Allt gick bra tillslut. Men förstår att det är oroväckande för det kan ju vara ett missfall men vi hoppas att det inte är det.
    Är själv rädd för MF och MA även om jag aldrig upplevt det tidigare. Vill bara komma till kubtestet och se att allt är ok.
  • Kmora
    enilorac81 skrev 2016-04-27 10:04:41 följande:

Gröna druvan och hastis- ni har också tätt mellan barnen! Kul. 15 månader mellan mina.

Jag har BF 26/12 tror jag. Ska på inskrivning 20 maj. Ska faktiskt göra ett tidigt vul den 11/5, av anledning att jag åker med jobbet till Vegas den 13/5 och vill verkligen veta att det finns något där innan resan

Jag har en (frivillig) jobbresa till USA i slutet av juni. Jag kommer nog att tacka nej till den eftersom den sammanfaller med perioden då jag mådde som mest illa med förra barnet. Och det skulle vara innan KUB så jag skulle heller inte våga säga något till chefen (ganska nytt jobb för mig).

Hur tänker du kring en jobbresa till Vegas som gravid? Jag hade hellre åkt i typ månad 4-7...
  • enilorac81

Kmora- Jag jobbar på ett litet bolag och alla där känner mig utan och innan, så visar vul något levande i magen så är jag lugn. Kommer inte bli lika vilt som förra året i Vegas. Resan är redan betald så jag hakar på och njuter av lite egentid. Om det inte går vägen med graviditeten har det inget med om jag flyger iväg eller ej, efter att ha diskuterat med min bm vid tidigare graviditet

Vart i USA ska du med jobbet?

• Kmora
    enilorac81 skrev 2016-04-27 10:40:52 följande:

Kmora- Jag jobbar på ett litet bolag och alla där känner mig utan och innan, så visar vul något levande i magen så är jag lugn. Kommer inte bli lika vilt som förra året i Vegas. Resan är redan betald så jag hakar på och njuter av lite egentid. Om det inte går vägen med graviditeten har det inget med om jag flyger iväg eller ej, efter att ha diskuterat med min bm vid tidigare graviditet

Vart i USA ska du med jobbet?

Ah, är det en nöjesresa med jobbet? :) med mitt jobb skulle det vara en konferens där jag ska representera och mingla och gå på banketter på kvällarna. Så om jag har mycket illamående och trötthet (som förra graviditeten i samma vecka) så skulle det hela vara en pina oavsett om mina arbetskamrater känner till graviditeten eller inte :/

Så det skulle inte kännas som egentid utan mest något att uthärda och klara av :(
  • Anni Me

Blev det nån Facebook grupp? Läste i början av tråden om det och la till nån Elin som vän som skulle lägga in en i gruppen. Men hon har inte accepterat vänförfrågan (skickade den för några dagar sen) nån som vet? Eller nån annan som kan lägga till en i gruppen?

Svar på tråden BF December 2016