• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • enilorac81

Är det någon annan än Elin burström som kunde lägga till oss i fb gruppen? Jag har skickat vänförfrågan men inte fått något svar...

• Emmask
    GrönaDruvan skrev 2016-04-27 16:11:30 följande:

Är det bara jag som inte mår illa? Jag kan må lite skumt emellanåt, och må lite illa när jag blir hungrig, men annars inte. Inte avsmak för nåt och äter som vanligt...
    Med första sonen mådde jag sjukt illa mellan vecka 6-9 och med andra mådde jag också väldigt bra, spydde 2 ggr, men det gick över lika fort som det kom..
    Jag är så otroligt orolig just nu... Vet inte om jag klarar att vänta till ul 24 maj..

Jag mådde inte illa alls med min förra och räknat naivt nog med att slippa även denna gång. Har inte tid :-/
  • mocha8676

Hej!

Jag är av dom lyckliga som slipper illamående! Slapp det förra graviditeten. Mådde oförskämt bra hela graviditeten. Hoppas jag gör det denna också.

Förra graviditeten hade jag dock många blödningar, så det var mycket oro, hoppas verkligen på att slippa det denna gång..

• Makintoch
    GrönaDruvan skrev 2016-04-27 16:11:30 följande:

Är det bara jag som inte mår illa? Jag kan må lite skumt emellanåt, och må lite illa när jag blir hungrig, men annars inte. Inte avsmak för nåt och äter som vanligt...

Med första sonen mådde jag sjukt illa mellan vecka 6-9 och med andra mådde jag också väldigt bra, spydde 2 ggr, men det gick över lika fort som det kom..

Jag är så otroligt orolig just nu... Vet inte om jag klarar att vänta till ul 24 maj..

Jag mår inte illa! Jag tror knappt på att jag är gravid.. Känner egentligen inga särskilda symtom alls! Lite lätt ömma bröst och liiite liiite molvärk i magen emellanåt.. Blir orolig att allt inte är som det ska eftersom jag inte känner några gravsymtom!
  • GrönaDruvan

Härligt att vi är fler som inte mår illa. Man tänker ju att det "är normalt" att må illa... Dock är jag glad om jag slipper förståss, bara allt är bra med den lilla.
    Har haft lite ångest över att må illa när man jobbar. Hade varit extremt jobbigt i min situation...så är som sagt glad att slippa!!

• Emelia79
    enilorac81 skrev 2016-04-27 16:38:06 följande:

Är det någon annan än Elin burström som kunde lägga till oss i fb gruppen? Jag har skickat vänförfrågan men inte fått något svar...

Tyvärr är gruppen mer eller mindre stäng för nya medlemmar. Det sattes ett maxantal medlemmar och de är uppe i det. Men det kan ju alltid bildas fler grupper om några är intresserade.
  • Tess1990

Bokade in ett UL den 26e maj, borde vara i v.12+2 då

Hoppas bara det finns nåt där!

Har ju haft magsjuka nu, kräktes 17 gånger, otroligt ont i revbenen och magen nu, kan inte skratta och är obehagligt att ta djupa andetag, magen är helt ur spel och jag har gått ner 3kg :/

Gör visserligen inte så jättemycket då jag är överviktig men läskigt då jag läste att moderkakan håller på att ta över helt nu och då är ju hen helt beroende av mig och jag vet inte än hur mina värden och allt är.. förhoppningsvis nojjar jag bara

• Friedan

Jag mår så sjukt illa. Är helt klubbad och har inte kommit ur sängen på två dagar. Har aldrig varit med om något liknande. Ska ringa mvc i morgon och höra vad sjutton jag ska ta mig till. Kan ju inte jobba eller ens ta mig till jobbet i det skick jag är nu.

• Tjifftjoff
    Flygekorre skrev 2016-04-27 11:58:33 följande:

Gud vilket drama det varit senaste dagarna... Fick rosa flytningar i måndags,precis så startade 2 av mina mf så jag åkte direkt in till Gynakuten där ett starkt hjärta konstaterades och ett embryo av rätt storlek <3 Igår var jag på kliniken där vi gör ivf och fick se den igen,de ville också titta, nu hade den växt ytterligare och var 7+5 som den ska! Det rosa har fortsatt, fick även brunt igår, men jag känner mig ok så länge det inte är rött blod,då åker jag in igen... Men nu ska jag försöka vänta till 12/5 med nästa ultraljud,då är vi i vecka 10+0, några dagar efter att det avstannade vid mitt senaste MA och vill inte vara med om samma sak igen att det dog för flera veckor sen...

Har molvärk nu, livrädd... Så himla tråkigt att man ska va så himla orolig :(

Hoppas det går bra för dig och er andra <3

Usch fy så jobbigt, förstår att du är orolig i och med allt du varit med om innan :(

Men vad skönt att du fick ett ul och att allt såg ok ut med pyret i magen! <3 Håller verkligen tummarna för att det fortsätter så!

Jag ska på inskrivningssamtal hos mvc på fredag, men tror inte det blir nåt ul tyvärr. Funderar på att boka ett privat, klarar nog inte att vänta till rul! Förra graviditeten fick jag ju ett tidigt ul för jag hade så dålig koll på mensen då! ;)
  • Seaflower

Usch va jobbigt att må så illa!!

Jag mår bara lite sådär "blä" på morgnarna men det släpper ganska snabbt!

Förra graviditeten gick allt i 2 veckors cykler. Illamående 2 v, ont i huvudet 2 v, ischias 2 v osv, sen kom hon två veckor tidigare också, komiskt nog

Jag slipper mer än gärna allt illamående denna gången! Det är verkligen det värsta jag vet!!

Svar på tråden BF December 2016