• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Flygekorre
    Tjifftjoff skrev 2016-04-26 19:34:49 följande:

Håller tummarna för oss jag med! :) Hur känns det för dig nu? Några särskilda gravidsymptom? Jag är sjukt svullen om magen, har svårt att dölja magen på jobbet, och vill inte berätta än, vecka 6 bara ju! Hade varit skönt att få göra ett ul, jag har liksom svårt att tro att det verkligen bor någon i magen! :/

Gud vilket drama det varit senaste dagarna... Fick rosa flytningar i måndags,precis så startade 2 av mina mf så jag åkte direkt in till Gynakuten där ett starkt hjärta konstaterades och ett embryo av rätt storlek <3 Igår var jag på kliniken där vi gör ivf och fick se den igen,de ville också titta, nu hade den växt ytterligare och var 7+5 som den ska! Det rosa har fortsatt, fick även brunt igår, men jag känner mig ok så länge det inte är rött blod,då åker jag in igen... Men nu ska jag försöka vänta till 12/5 med nästa ultraljud,då är vi i vecka 10+0, några dagar efter att det avstannade vid mitt senaste MA och vill inte vara med om samma sak igen att det dog för flera veckor sen...

Har molvärk nu, livrädd... Så himla tråkigt att man ska va så himla orolig :(

Hoppas det går bra för dig och er andra <3
  • blala

Detta illamående är ju grymt .. är i vecka 7 (6+4) och mår illa konstant. Någon mer med illamående?

• finlandssvenskan
    blala skrev 2016-04-27 12:01:25 följande:

Detta illamående är ju grymt .. är i vecka 7 (6+4) och mår illa konstant. Någon mer med illamående?

Jo här har illamående också kommit med storm. Är också i v 7 (6+2) och har varit rikigt jobbigt några dagar nu. Förra graviditeten mådde jag illa i ungefär en månad så det lär jufortsätta ett tag till tyvärr.
  • Anni Me
    blala skrev 2016-04-27 12:01:25 följande:

Mår oxå illa :( är i v 6+0 idag. Med dottern kräktes jag dagligen till v 18 tror jag det var, hoppas slippa det nu.
    Jag är Gbp opererad så kan inte kräkas längre heller, vilket är lite jobbigt för oftast blir det ju lite bättre efter man kräkts.
    Jag har heller ingen som helst matlust, bara tanken på mat får mej att må mer illa.
  • blala

Usch.. Ja jag känner som hunger och mättnadskänsla med illamående. Jag hoppas det släpper snart. :(

• enilorac81

Kmora- det är en konferensresa och nöje. Vi åker iväg på fredagen. På lördagen ska vi på show, middag och Avicii konsert. Annars konferens hela dagarna

• Kmora
    enilorac81 skrev 2016-04-27 13:33:01 följande:

Kmora- det är en konferensresa och nöje. Vi åker iväg på fredagen. På lördagen ska vi på show, middag och Avicii konsert. Annars konferens hela dagarna

Lite liknande vårt upplägg. Men jag blir utmattad bara jag tänker på det :/ hälsade på mannens mamma i London under samma graviditetsvecka med första barnet. Och det var så hemskt, hade inte berättat något för henne heller så jag fick hålla allt hemligt och lida. Vill liksom inte utsätta mig för det igen :(
  • GrönaDruvan

Är det bara jag som inte mår illa? Jag kan må lite skumt emellanåt, och må lite illa när jag blir hungrig, men annars inte. Inte avsmak för nåt och äter som vanligt...
    Med första sonen mådde jag sjukt illa mellan vecka 6-9 och med andra mådde jag också väldigt bra, spydde 2 ggr, men det gick över lika fort som det kom..
    Jag är så otroligt orolig just nu... Vet inte om jag klarar att vänta till ul 24 maj..

• GrönaDruvan
    enilorac81 skrev 2016-04-27 10:04:41 följande:

Gröna druvan och hastis- ni har också tätt mellan barnen! Kul. 15 månader mellan mina.

Jag har BF 26/12 tror jag. Ska på inskrivning 20 maj. Ska faktiskt göra ett tidigt vul den 11/5, av anledning att jag åker med jobbet till Vegas den 13/5 och vill verkligen veta att det finns något där innan resan

Ja, äldsta är född feb-09 och yngsta juni-10.... Så det är tätt.
  • Flygekorre
    GrönaDruvan skrev 2016-04-27 16:11:30 följande:

Är det bara jag som inte mår illa? Jag kan må lite skumt emellanåt, och må lite illa när jag blir hungrig, men annars inte. Inte avsmak för nåt och äter som vanligt...

Med första sonen mådde jag sjukt illa mellan vecka 6-9 och med andra mådde jag också väldigt bra, spydde 2 ggr, men det gick över lika fort som det kom..

Jag är så otroligt orolig just nu... Vet inte om jag klarar att vänta till ul 24 maj..

Jag kände ingenting,först idag har jag haft som stockningar i brösten och molvärk (7+6). Men jag var ju å VUL igår och allt såg bra ut! Men ingen skillnad alls i mående,jag tycker att du ska boka ett tidigt ultraljud om du är mkt orolig... Kram!
Svar på tråden BF December 2016