• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Emelia79
    GrönaDruvan skrev 2016-04-30 12:06:28 följande:

Tack alla för omtanken. Känns tungt, hade sett fram emot ett decembarn,.. Man hinner ju tänka och planera dum som man är.

Positiva är ju att kroppen ändå tar bort det som är fel...

Nya tag, nya försök..

Beklagar. Hoppas verkligen det går vägen för dig snart.
  • JonnaEmilia75

Jag hoppar in här jag med ????

Bf 3dec, har en son född 2013 sen tidigare.

Jag är gammal som gatan (40) och vi har försökt få till ett syskon i två år nu. Hoppas verkligen att bebben hänger sig kvar tiden ut!

Den här första tiden är den värsta tycker jag - innan man har gjort ul och det har blivit verkligt på något sätt. Just nu går jag bara och väntar...

• Y o L o

Hehe bara 2 år äldre än vad jag är.

Håller med, första veckorna går så segt. Iofs, att gå över tiden går minst lika sakta men inte samma slags oro iaf. Att jag måste vänta 2 v till ul känns som en evighet.

JonnaEmilia75 skrev 2016-04-30 22:42:14 följande:

Jag hoppar in här jag med ????

Bf 3dec, har en son född 2013 sen tidigare.

Jag är gammal som gatan (40) och vi har försökt få till ett syskon i två år nu. Hoppas verkligen att bebben hänger sig kvar tiden ut!

Den här första tiden är den värsta tycker jag - innan man har gjort ul och det har blivit verkligt på något sätt. Just nu går jag bara och väntar...

• Seaflower

Så kul med nya! Grattis till era plus

Vi var hos kompisar igår, och då de vet att vi har ätit Pergo så tänkte jag att vi inte skulle kunna komma undan utan att berätta, men det löste sig bra!

Hon frågade lite hur det gick men sa samtidigt att jag inte behövde prata om det om jag inte ville, så jag lyckades prata bort det lite snyggt

Hon är för övrigt höggravid nu och ikväll ska vi ha babyshower för henne, så det är ju mysigt att sitta där och veta att man har ett eget litet liv i magen <3

• enilorac81

Ingensmamma- kub göra men nupp tror jag inte.

Mliiii4 har starar en fb grupp ifall ni vill gå med- den är helt hemlig

• sillencillasill

Ännu en morgon då jag hänger över diskhon och ulkar samtidigt som jag trycker i mig frukost. Har fått tabletter mot illamående men hann inte ta dem i tid idag.... Just den här biten kommer jag inte att sakna när det går över. Ska börja ett nytt jobb imorgon och det känns oroande när man ska kunna ge 100% och vara käck & gla. Några tips?

• Makintoch
    sillencillasill skrev 2016-05-01 08:28:58 följande:

Ännu en morgon då jag hänger över diskhon och ulkar samtidigt som jag trycker i mig frukost. Har fått tabletter mot illamående men hann inte ta dem i tid idag.... Just den här biten kommer jag inte att sakna när det går över. Ska börja ett nytt jobb imorgon och det känns oroande när man ska kunna ge 100% och vara käck & gla. Några tips?

Vad heter tabletterna du tar? Jag har inte besvär med illamående (än) men när jag ringde MVC och bokade inskrivningssamtal rekommenderade hon ingefäratabletter mot illamåendet! Hon sa att man kunde köpa dom i hälsokostaffärer!
  • Flygekorre
    Ingensmamma skrev 2016-05-01 07:43:48 följande:

Är det någon som vet om man gör NUPP i Stockholm när man är 32 år?

enilorac81 skrev 2016-05-01 08:20:39 följande:

Ingensmamma- kub göra men nupp tror jag inte.

Mliiii4 har starar en fb grupp ifall ni vill gå med- den är helt hemlig

KUB är en kombination av NUPP och blodprov, så det är helt enkelt KUB, och ja det får man! :) Nu har jag flyttat men när jag var gravid för ett halvår sen så bokade jag KUB i sthlm och jag är 25!
  • Bio
    Ingensmamma skrev 2016-05-01 07:43:48 följande:

Är det någon som vet om man gör NUPP i Stockholm när man är 32 år?

NUPP (nackuppklarning) är en del av KUB-testet (Kombinerat Ultraljud och Biokemi, dvs NUPP + blodprov).
    Alla som vill i Stockholm får göra KUB, men det kan vara så att man själv måste fråga sin bm om det om man inte har fyllt 35.
Svar på tråden BF December 2016