• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Sarah 12

Hej!

Jag har en fråga till er, jag fick pergotime och spruta i februari fick det två månader i rad men utan resultat, hur har ni haft det ni som använt pergotime eller spruta? Vad finns mer för hjälp att få för att bli gravid?

Snälla svara är ni snälla

Med vänlig hälsning,

Sara2

• ollieday

Hejsan! Ny här. Bf 1 dec. Oxå gammal som gatan????

39 år med en 16 årig dotter. Börjar om helt enkelt. Haft en MA i november så håller tummarna att detta är en sticky bean. Mår illa till o från men går över om jag äter nått. Haft ett vul i 6 veckan där vi såg hjärtat och inväntar nu ett till nästa måndag. Sjukt nervös hela tiden. Roligt med så många aktiva här.

• Ingensmamma
    Sarah 12 skrev 2016-05-01 18:38:02 följande:

Hej!

Jag har en fråga till er, jag fick pergotime och spruta i februari fick det två månader i rad men utan resultat, hur har ni haft det ni som använt pergotime eller spruta? Vad finns mer för hjälp att få för att bli gravid?

Med vänlig hälsning,

Sara2

Vi har gjort ivf. Det är nästa steg! Lycka till!
  • Ingensmamma
    ollieday skrev 2016-05-01 18:42:24 följande:

39 år med en 16 årig dotter. Börjar om helt enkelt. Haft en MA i november så håller tummarna att detta är en sticky bean. Mår illa till o från men går över om jag äter nått. Haft ett vul i 6 veckan där vi såg hjärtat och inväntar nu ett till nästa måndag. Sjukt nervös hela tiden. Roligt med så många aktiva här.

En kollega till mig får sitt andra barn i juni, hon är 45! Hennes dotter fyller 25 och gifte sig förra sommaren! Lycka till och välkommen!
  • Tvåbarnsmamman79

Hade en kompis här igår som frågade rakt ut:är du gravid el? Precis som min mamma gjorde förra veckan. Är i v 8 går in i v 9 imorrn enligt appen. (Gick in i v 9 i torsdags enl mvc)

• Y o L o

Hade MA i dec i v 12, ul om två veckor, evigheter dit. Nu är det våran tur :) jag har bf på julafton enligt min app :)

ollieday skrev 2016-05-01 18:42:24 följande:

• Flygekorre

Hej!

Med vänlig hälsning,

Sara2

Precis som sagts är IVF nästa steg,jag har själv gjort 6 insättningar, så 2 månader att det inte fungerat med pergotime betyder ju inte att det inte kommer fungera... En tjej i min IVF-grupp gjorde 11 insättningar genom IVF och sen fäste det,nu är hon i 8e månaden! <3

Lycka till! Never give up! Som en läkare sagt till mig :)
  • Loxter

Som mig då ????

Y o L o skrev 2016-05-01 20:22:24 följande:

Hade MA i dec i v 12, ul om två veckor, evigheter dit. Nu är det våran tur :) jag har bf på julafton enligt min app :)

• Y o L o

Också julafton? V 7 idag Wiho...

Loxter skrev 2016-05-01 20:43:22 följande:

Som mig då ????

• Bio

Hej!

Med vänlig hälsning,

Sara2

Som andra har skrivit, oftast är det ivf. I vissa fall kan man vilja testa insemination först, det är enklare och billigare än ivf men inte lika goda chanser att lyckas. Men om du är ung kanske det passar för er. Vi var bokade för insemination i maj men lyckades själva på sista försöket innan vi skulle köra igång behandlingen!
Svar på tråden BF December 2016