• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Någon som gjort KS här? Jag tycker att på morgonen så värker det i nedre delen av magen, omkring ärret. Kanske det gör även om man inte gjort KS? Fan va jag håller på och nojjar känner jag, tur att jag ska på

Inskrivning om en vecka.

• enilorac81

Ah okej, jag har ju gjort kub två gånger med mina förra graviditeter min inte tänkt på att blodprover är ett nupp

• Ingensmamma

Tack tack! Då tar jag det på inskrivningen hos BM på fredag!

Jag är gärna med i någon Facebookgrupp! Men Michaela går inte att vänfråga, åtminstone kan inte jag det!

Jag har mått toppen ända fram till igår, vet inte om det är så att jag gått på helspänn inför VUL och därför förträngt symtom, men nu mår jag illa och kräks oavsett om jag äter eller inte, så jag känner igen det där med att hänga över diskhon :).

Jag drömde inatt om att det är en tjej därinne! Är helt övertygad om att vårt mirakelbarn är en flicka! Någon annan som anar trots tidigt in i graviditeten?

• Gabriella89

Blev snittad med mina tvillingpojkar. Graviditeten efter värkte det otroligt mycket i snittet. Det är inget konstigt att det drar o känns konstigt. Nerverna där verkar bli tokiga imellanåt. Nu är det tredje graviditeten för mig o de värker inte lika mycket just i snittet även om ja känner av så som du beskriver.

Y o L o skrev 2016-05-01 09:01:41 följande:

Någon som gjort KS här? Jag tycker att på morgonen så värker det i nedre delen av magen, omkring ärret. Kanske det gör även om man inte gjort KS? Fan va jag håller på och nojjar känner jag, tur att jag ska på

Inskrivning om en vecka.

• enilorac81

Ingensmamma- skicka ett pm här till mig med ditt namn så kan jag adda dig på fb och lägga till dig i gruppen, tror jag.

Jag har inte drömt om kön, har två pojkar sen innan så är inställd på en pojk till

• sillencillasill
    Makintoch skrev 2016-05-01 08:37:20 följande:
    Vad heter tabletterna du tar? Jag har inte besvär med illamående (än) men när jag ringde MVC och bokade inskrivningssamtal rekommenderade hon ingefäratabletter mot illamåendet! Hon sa att man kunde köpa dom i hälsokostaffärer!
    Lergigan comp tror jag att de heter. Det är lite bättre nu, legat på soffan och skakat men nu måste jag in till stan och ta tag i livet. Brukar vakna vid 04-05 och ta en tablett och sen en till vid 07-08 men nu blev det bara en vid 07 så det blev inget mjukt uppvaknande
  • Y o L o

Tusen tack för ditt svar, det lugnade mig enorm mycket. Blev du snittad även andra gången? Isf var det någon skillnad efteråt tyckte du? Jag tycker inte det var farligt efter snittet och åt bara alvedon, men tänker om det känns mer andra gången? Då har man ju dessutom ett (i ditt fall två) andra barn att ta hand om också.

Gabriella89 skrev 2016-05-01 09:32:08 följande:

Blev snittad med mina tvillingpojkar. Graviditeten efter värkte det otroligt mycket i snittet. Det är inget konstigt att det drar o känns konstigt. Nerverna där verkar bli tokiga imellanåt. Nu är det tredje graviditeten för mig o de värker inte lika mycket just i snittet även om ja känner av så som du beskriver.

• Gabriella89

Tänk på att du ska ta dom till mat !

sillencillasill skrev 2016-05-01 09:39:48 följande:

Lergigan comp tror jag att de heter. Det är lite bättre nu, legat på soffan och skakat men nu måste jag in till stan och ta tag i livet. Brukar vakna vid 04-05 och ta en tablett och sen en till vid 07-08 men nu blev det bara en vid 07 så det blev inget mjukt uppvaknande

• Gabriella89

De va så lite ! Nej jag blev inte snittad andra gången. Jag mådde riktigt dåligt efter snittet. Min syster är snittad två grr och tyckte de va lugnt båda gångerna ??

Y o L o skrev 2016-05-01 09:40:59 följande:

Tusen tack för ditt svar, det lugnade mig enorm mycket. Blev du snittad även andra gången? Isf var det någon skillnad efteråt tyckte du? Jag tycker inte det var farligt efter snittet och åt bara alvedon, men tänker om det känns mer andra gången? Då har man ju dessutom ett (i ditt fall två) andra barn att ta hand om också.

• Ingensmamma
    Y o L o skrev 2016-05-01 09:01:41 följande:

Inskrivning om en vecka.

Det är inget du behöver oroa dig för! Ärrvävnad är stelare än vanlig vävnad så förmodligen så stretchas den bara när magen växer och det är det du känner!
Svar på tråden BF December 2016