• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • sillencillasill
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-01 21:57:13 följande:

Vilken gravidapp kör ni med?

Har två, Ovia pregnancy och Gravid & baby. Vilka kör ni andra med?
  • Tvåbarnsmamman79
    sillencillasill skrev 2016-05-01 21:58:59 följande:
    Har två, Ovia pregnancy och Gravid & baby. Vilka kör ni andra med?
    Familjelivs och 1177:s app men är nyfiken på om det finns fler roliga :).
  • mocha8676
    JonnaEmilia75 skrev 2016-05-01 17:25:12 följande:

Tycker så synd om er som mår illa! Jag får kväljningar när jag borstar tänderna, som några andra här :) men annars är jag förskonad.

Jag skulle kunna sova hela dagen om jag fick. Och så blir jag plötsligt hungrig, men kan inte äta så mycket. Frustrerande!

Snart är det dags för kub. Jag fick väldigt dåliga siffror (1:4) när jag väntade min son, så det känns lite oroligt. Han hade dock ingen kromosomavvikelse visade det sig!

Gick ni vidare med fler tester efter kub? Måste vara tungt med ett dåligt resultat och inte veta. Vi ska också göra kub. Gjorde kub när jag väntade min dotter, fick då låg risk.
  • Seaflower
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-01 21:57:13 följande:

Vilken gravidapp kör ni med?

Jag kör också Ovia! Den är på engelska, men den är ändå bäst då det kommer flera uppdateringar per dag istället för en i veckan!
  • Emelia79

Har varit förskonad från illamående, men de senaste dagarna har det slagit till. Vill gräva ner mig och komma fram om någon vecka eller 2. Är i v 9 (8+2 ungefär). Borde vara påväg till jobbet om 10 min men vill inte lämna soffan. Måste verkligen göra mig iordning och gå snart, kan flexa som jag vill men då blir det senare dag istället. Usch.

• blala

Vul om en vecka men först en weekend till Göteborg med sonen för att hälsa på sin pappa som gör utbildning där. Nervös inför vul men längtar. :)

• LyCKa55

Nån annan som mår annorlunda än med första barnet? Då mådde jag väldigt illa o kräktes sen mellan v 11-16. Nu mår jag sällan illa. Kan få det nån timme då o då men inte på morgonen som är typiskt.

Blir rädd att nåt ska va fel. Tycker jag mår lite för bra. Visst jag är trött, men det känns milt.

Sen hade jag några mysko flytningar igår(ursäkta infon) som va typ tjockt som snor. Såg ut som snor med. O de va rätt mycket. Nån som haft liknande?

• Fian88
    LyCKa55 skrev 2016-05-02 07:28:27 följande:

Nån annan som mår annorlunda än med första barnet? Då mådde jag väldigt illa o kräktes sen mellan v 11-16. Nu mår jag sällan illa. Kan få det nån timme då o då men inte på morgonen som är typiskt.

Blir rädd att nåt ska va fel. Tycker jag mår lite för bra. Visst jag är trött, men det känns milt.

Sen hade jag några mysko flytningar igår(ursäkta infon) som va typ tjockt som snor. Såg ut som snor med. O de va rätt mycket. Nån som haft liknande?

När jag väntade sonen så var jag trött första tiden, hade humörsvängningar och mådde illa sammanlagt ca 10 ggr. Nu är jag trött, nära att spy dagligen, känner mig håglös och deppig, humörsvängningar och noll sexlust. Så kan väl säga att jag mådde bättre förra gången haha;)
  • Emelia79
    LyCKa55 skrev 2016-05-02 07:28:27 följande:

Mår väldigt annorlunda. Med sonen mådde jag illa nästan hela tiden mellan v 6-17, spydde ofta på morgonen eller på väg till jobbet, var trött, verkligen supertrött. Nu har jag ända fram till denna veckan mått ungefär som vanligt. Mår lite illa nu men det är inte i närheten en av hur jag mådde sist även om jag helst inte skulle vilja lämna soffa. Att inte må dåligt har jag märkt skapar en större oroa men det är samtidigt skönt att inte ligga och hylla över toaletten. Men vem vet, kanske kommer senare denna gång har ju börjat må illa.
Svar på tråden BF December 2016