• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Friedan

Jag har ätit lergigan comp under alla mina graviditeter och fick det utskrivet på telefon nu. Tar en ca 30 min innan jag går upp på morgonen och för mig underlättar det mycket.

Kul att det är fler "äldre" här. Jag är 40 och trodde ju aldrig att jag skulle vara med om det här en gång till

• Y o L o

Tack, hann tänka många tankar innan ni svarade mig. Så skönt att få svar snabbt :)

Ingensmamma skrev 2016-05-01 09:52:24 följande:

Det är inget du behöver oroa dig för! Ärrvävnad är stelare än vanlig vävnad så förmodligen så stretchas den bara när magen växer och det är det du känner!

• Frukårvall

Hej allihopa ????jag är i vecka 10 ungefär skulle jag tro och enligt uträkningar så ska jag ha i slutet av november början på december. Kul om man kan följas åt lite. ????

• Ingensmamma

Någon med erfarenhet av Postafen mot gravidillamående? Sea band fungerar inte för mig! Detta börjar bli löjligt, kräks t o m luft nu!

• Tess1990
    Ingensmamma skrev 2016-05-01 11:36:02 följande:

Någon med erfarenhet av Postafen mot gravidillamående? Sea band fungerar inte för mig! Detta börjar bli löjligt, kräks t o m luft nu!

Postafen är sockerpiller för mig :/ och då brukar mediciner ta bra på mig annars

Men vet att det funkar på andra så värt att prova ändå, helt ofarligt
  • Redoförnytt

Någon anna som har kontiga symtom?

Jag får enorma kräkreflexer av att borsta tänderna! ;D

Känns lagom stabilt att stå och hulka när man för sig fräsch i munnen. Haha!

• Tess1990
    Redoförnytt skrev 2016-05-01 11:40:19 följande:

Har alltid varit känslig för främmande föremål i munnen ^^ men under graviditeten är det löjligt!

Kräktes ofta när jag var gravid första gången och borstade tänderna, kräkts en gång under den här, än så länge

Kräktes under hela förra graviditeten, fick nån skada i halsen i 7e månaden, blev feldiagnosticerad och fick penicillin och fick sen svamp i munnen.. läkare vägrade skriva ut medicin mot det tills jag bröt ihop hos spec. Mvc läkaren som skrev ut, blev bättre till efter förlossningen, fortsatte kräkas hela tiden :/

Det var hemskt!

Sen hos tandläkaren fick jag veta att två av mina visdomständer hade ruttnat och jag hade 3 hål och en trasig gammal fyllning..! Det var 8 "mysiga" månader med runt 10 besök hos tandläkaren.. (Y)

Har en supermjuk tandborste nu och sköljer med munskölj 2 gånger om dagen
  • Seaflower

Shit, måste vart fruktansvärt jobbigt att må så dåligt!!! :-O

Alltså, nu börjar det.. Gravidhjärnan är här!

Jag är trött som tusan och nu håller jag på att baka. Jag gör kärleksmums som jag gjort massor med gånger, men tycker att smeten blev trög. Häller det i formen ändå och inser att jag glömde mjölken..

Jaja, den är i ugnen i alla fall så får vi se hur den blir!

Sedan skulle jag fixa kaffe till glasyren, då börjar jag hälla upp det i ett glas istället för en mugg..

Vart ska detta sluta!

• MP88
    Redoförnytt skrev 2016-05-01 11:40:19 följande:

Jag får också kräkreflexer när jag borstar tänderna! Sen är jag otroligt hungrig hela tiden, men kan bara äta lite åt gången. Det med hungern har börjat nu i dagarna! Nån mer som är hungrig, men har svårt för att äta?
  • Y o L o

Haha åh känner igen det där. Jag gick ut med olika skor på mig. Upptäckte det först när jag träffat en bekant och stod och pratade och jag råkade titta ner på mina fötter :)

Seaflower skrev 2016-05-01 12:42:19 följande:

Shit, måste vart fruktansvärt jobbigt att må så dåligt!!! :-O

Alltså, nu börjar det.. Gravidhjärnan är här!

Jag är trött som tusan och nu håller jag på att baka. Jag gör kärleksmums som jag gjort massor med gånger, men tycker att smeten blev trög. Häller det i formen ändå och inser att jag glömde mjölken..

Jaja, den är i ugnen i alla fall så får vi se hur den blir!

Sedan skulle jag fixa kaffe till glasyren, då börjar jag hälla upp det i ett glas istället för en mugg..

Vart ska detta sluta!

Svar på tråden BF December 2016