• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • mocha8676

Åh! Igår bestämde jag och min man att vi åker till Ullared gekås i mitten av september om allt ser bra ut på RUL som borde bli i slutet av augusti! Vi har ju det mesta från barn nr 1, men speciellt om vi får reda på att det är en liten pojke behövs ju endel nya kläder och lite annat :)

• JonnaEmilia75
    mocha8676 skrev 2016-05-01 22:53:22 följande:

Gick ni vidare med fler tester efter kub? Måste vara tungt med ett dåligt resultat och inte veta. Vi ska också göra kub. Gjorde kub när jag väntade min dotter, fick då låg risk.

Vi fick tid ganska direkt för ett moderkaksprov, men visade sig att det inte gick att ta för ungen låg i vägen. Vi fick istället en ny tid för fostervattensprov som låg flera veckor fram i tiden eftersom man inte kan göra dem så tidigt. Den tiden (över julen dessutom) innan vi visste var hemsk!

För mig var det viktigt att veta, vilket beslut vi än skulle ta.
  • Mliiii4
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-01 21:57:13 följande:

Vilken gravidapp kör ni med?

Laddade precis ner babyvärlden och där står de vad som händer varje dag, mycket roligare att kunna läsa vad som händer varje dag än vecka för vecka :)
  • sarahcarolina

Jag gick in v 8 idag och har mått illa i en vecka, spytt en gång innan men kom till jobbet nyss, jag sitter på tredje våningen med toaletterna på första våningen, fick rusa ned till toan o kräkas, usch vet inte vad jag ska göra eller säga på jobbet. Kan inte heller äta vanlig mat, mår illa så fort jag tänker på det.. svårt att inte visa på jobbet. Vill bara hem o lägga mig..

• enilorac81

Själv funderar jag på hur gravid jag är. Är fortfarande lika sugen på kaffe sen innan (vilket jag inte var med mina två andra barn). Det enda tydliga tecknet är att brösten ömmar och växer

• Y o L o

Tackar för tipset. Laddade ner den nu. Fick bf 25 dec istället för 24:e :) kul med uppdatering varje dag!

Mliiii4 skrev 2016-05-02 09:11:06 följande:

Laddade precis ner babyvärlden och där står de vad som händer varje dag, mycket roligare att kunna läsa vad som händer varje dag än vecka för vecka :)

• Limplan

Fick första barnet- en dotter- i april 2023. Väntar nu barn 2.

Första grav. helt underbar. Inget illamående. Inget ont. Pigg som en mört och kunde äta och dricka normalt.

Är i v9 (8+5) och har mått förjävligt i tre veckor nu. Kräks inte, men mår konstant illa.

Jobbar dessutom natt och självklart så är det på kvällarna som jag mår som allra sämst.

Fick missfall i augusti förra året, så enda trösten är att så länge jag mår dåligt så lever troligtvis bebisen- så får jag tänka för att stå ut.

• enilorac81

Så vill jag slå ett slag för vår fb grupp som vi skapat! Skicka ett pm till mig eller mliiii4 här så fixar vi det

• blala
    enilorac81 skrev 2016-05-02 10:51:53 följande:

Så vill jag slå ett slag för vår fb grupp som vi skapat! Skicka ett pm till mig eller mliiii4 här så fixar vi det

ååh, sophie thingvall på facebook, jag går gärna med :)
  • Mliiii4
    Y o L o skrev 2016-05-02 10:11:46 följande:

Tackar för tipset. Laddade ner den nu. Fick bf 25 dec istället för 24:e :) kul med uppdatering varje dag!

Ja, samma här, den visade BF 28 dec medan de andra apparna visar den 27e :) hehe
Svar på tråden BF December 2016