• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Friedan
    Ingensmamma skrev 2016-05-01 11:36:02 följande:

Någon med erfarenhet av Postafen mot gravidillamående? Sea band fungerar inte för mig! Detta börjar bli löjligt, kräks t o m luft nu!

Postafen har inte hjälpt mig ett dugg, tvärtom har jag blivit dåsig och mått än värre när jag testat. Be att få något på recept istället, finns flera olika tabletter att testa. Lergigan comp fungerar bra för mig, och är också ofarligt.
  • Ingensmamma
    Friedan skrev 2016-05-01 16:02:34 följande:

Postafen har inte hjälpt mig ett dugg, tvärtom har jag blivit dåsig och mått än värre när jag testat. Be att få något på recept istället, finns flera olika tabletter att testa. Lergigan comp fungerar bra för mig, och är också ofarligt.

Nej, jag tog en postafen förut men har fortsatt kräkas...

Ringer man bm eller husläkaren? Har inte varit på inskrivning ännu.
  • enilorac81

Jag ska på inskrivning 20:e maj, kommer vara i vecka 9 då. Ni som vill med i fb gruppen- skicka mig ett pm här så lägger jag till er

• Friedan
    Ingensmamma skrev 2016-05-01 16:08:31 följande:

Ring bm, alla mottagningar har väl läkare som skriver ut recepten. Då kan du ju passa på att boka tid för inskrivning också
  • JonnaEmilia75

Tycker så synd om er som mår illa! Jag får kväljningar när jag borstar tänderna, som några andra här :) men annars är jag förskonad.

Jag skulle kunna sova hela dagen om jag fick. Och så blir jag plötsligt hungrig, men kan inte äta så mycket. Frustrerande!

Snart är det dags för kub. Jag fick väldigt dåliga siffror (1:4) när jag väntade min son, så det känns lite oroligt. Han hade dock ingen kromosomavvikelse visade det sig!

• blala

Ja hungrig konstant men illamående hela tiden också. Vill spy när jag borstar tänderna med. Fy.. minns inte att jag hade såhär med sonen :/

• Knyttan
    Ingensmamma skrev 2016-05-01 16:08:31 följande:

Jag tog postafen min förra graviditet men tyckte inte att det hjälpte såmycket. Denna gången så har jag mycket ihärdigare illamående med riktiga hulkningar av och till (slipper dock att faktiskt kräkas) jag fick lergigan comp på recept hos BM på inskrivningen. De hade recept liggande hehe, annars ska man nog eg få det utskrivet av läkare. Funkar rätt bra. Har inte velat ta postafen denna gången eftersom jag också är fruktansvärt trött och man kan bli dåsig också av dem. Igår tyckte jag att jag mådde relativt ok och tyckte det kunde "räcka" med en postafen men då mådde jag som en råtta hela eftermiddagen! Hjälpte inget alls!
  • Knyttan
    JonnaEmilia75 skrev 2016-04-30 22:42:14 följande:

Jag hoppar in här jag med ????

Bf 3dec, har en son född 2013 sen tidigare.

Jag är gammal som gatan (40) och vi har försökt få till ett syskon i två år nu. Hoppas verkligen att bebben hänger sig kvar tiden ut!

Den här första tiden är den värsta tycker jag - innan man har gjort ul och det har blivit verkligt på något sätt. Just nu går jag bara och väntar...

Jag har också BF 3/12 och en son född 2013 :D
  • Loxter
    Hej! Är ny här och väntar mitt första barn. BF 24 december (fin julklapp om allt går vägen) :)
  • Ingensmamma

Tack för kloka råd och tips!

Jag har inskrivning på fredag, får ringa dem om jag inte klarar mig fram till dess! Min stackars hund, jag klarar inte ens av doften av henne just nu så jag hoppas verkligen att detta går över snart!

Svar på tråden BF December 2016