• Anonym (Bella)

Olika "raser" i relation?

Jag undrar hur ni ser på detta.

Jag vill börja med att säga att jag inte på något sätt är rasist och ber att slippa bli kallad för det.

Skulle du kunna ha en relation med en person med t ex annan hudfärg? Om du är "vanlig" svensk, skulle du kunna vara ihop med en asiat/afrikan/eskimå?

Jag skulle inte det och anledningen är enkel, jag tänder inte på deras utseende.
    Är gärna vän men inte mer.

Det handlar ju inte om att jag ser ner på dem på något sätt, jag finner dem helt enkelt inte attraktiva.

• Svar på tråden Olika "raser" i relation?
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-04-02 11:46:14 följande:
    Alltså människorasen kan du inte skriva i plural. Nationaliteter heter det. Så "raser" har ingen betydelse. Som (pärlglans) skrev, vad är syftet med denna tråd annat än att göra folk upprörda?
    Det är en seriös frågeställning. Ni som blir upprörda kan ju låta bli att läsa?
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Inte för olika) skrev 2016-04-02 11:47:16 följande:

För att svara på frågan så har jag hittills inte varit intresserad av någon med ett utseende som skiljer sig mycket från mitt egna (blond, blåögd, blek). Det kan skilja på någon punkt (typ hårfärg) men inte vara helt olikt mitt eget. Så är det för mig, jag attraheras av de som liknar mig. För andra är det säkert tvärtom.

Ja så är det för mig också.
    Jag förstår inte varför det upprör.

Andra får göra som de vill, jag har inga som helst åsikter om det.
    Tvärtom faktiskt då en vän till mig är en svart sydafrikansk kvinna som är gift med en vit man.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Bella) skrev 2016-04-02 12:33:05 följande:

Det är en seriös frågeställning. Ni som blir upprörda kan ju låta bli att läsa?

Men Gud. Jag skriver under behärskning nu för att inte bli blockad.

Din frågeställning lyder förenklat (och politiskt korrekt):

Jag tänder bara på människor med samma nationalitet som mig. Kan ni tända på människor av annan nationalitet än er egna?

Om du nånsin gått utanför dörren så vet du redan svaret på den frågan! Därför undrar jag, vad är syftet med tråden?
  • Anonym (Bella)
    FuckGoggleAskMe skrev 2016-04-02 12:20:10 följande:

Du kunde ha gjort det enklare för dig, om det du menar är Skulle du kunna ha en relation med någon, vars utseende du inte tänder på? Är det din egentliga fråga, eller vill du absolut diskutera hur vissa hudfärger är attraktiva eller inte?

Nej, det är inte min egentliga fråga.

Från och med nu svarar jag bara på seriösa kommentarer.
  • Anonym (Bella)

Skulle nog skrivit utan citat så tar det en gång till.

Jag kommer inte bemöta oseriösa svar fler gånger.
    Inlägg med funderingar och vettiga argument mottages däremot gärna och bemöts öppet och ärligt.

(Så ni som plockar fram rasiststämpeln kan lägga tillbaka den direkt om ni inte vill tala inför en stängd dörr.)

• Anonym (Bella)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-04-02 12:40:03 följande:
    Men Gud. Jag skriver under behärskning nu för att inte bli blockad.

Din frågeställning lyder förenklat (och politiskt korrekt):

Jag tänder bara på människor med samma nationalitet som mig. Kan ni tända på människor av annan nationalitet än er egna?

Om du nånsin gått utanför dörren så vet du redan svaret på den frågan! Därför undrar jag, vad är syftet med tråden?
    Förstår inte vad du upprörs över.

Nationaliteten saknar betydelse om den andra förstår svenska eller engelska. Kan hyfsad tyska också så det skulle fungera om viljan fanns.

Det är så klart enklast med en svensk.

Med ditt resonemang angående hur du tolkar min ts så skulle jag kunna vara ihop med en svart/asiat/eskimå om han bara var svensk. Det kan jag inte då jag inte attraheras av deras utseende.
    En vit sydafrikan, inga problem.

Så nej, du har tolkat mig fel
  • Anonym (Bella)
    Anonym ("Vanlig" svensk) skrev 2016-04-02 12:31:49 följande:

Jag är "vanlig" svensk och har en relation med en "vanlig" afrikan. Jag har det för att jag tänder på honom och är kär i honom. Win win. Om vi får barn så lär de bli "vanliga" "blandras"-barn. Jag har redan ett "vanligt" "blandras"-barn, men med en "vanlig" sydamerikan som jag också tände på och var kär i. Mitt barn ser inte ut som en "blandras" även om pappan var mörk. Men jag skulle inte kunna tänka mig att ha en relation med någon jag inte var kär i eller tände på, vilken "vanlig" "ras" den personen än tillhörde. Och än så länge har ingen tvingat mig att ha det. Så TS, om du stöter på folk i "blandras"-relationer så betyder det nog att personerna uppskattar varandra, även om de inte liknar varandra.

Ok, tack för ett seriöst svar utan försmädligheter!

Förvånar mig dock att du skriver blandras.
  • Anonym ("Vanlig" svensk)

Men är det ett statistiskt underlag du vill ha? Ska folk bara svara ja eller nej utan vidare diskussion? Eller om vi ska ha en diskussion, vad är det vi ska diskutera?
    Mitt svar på din fråga blir: Ja. Jag tycker att min sambo är attraktiv och jag är kär i hans personlighet. Dock har det inte med hans hudfärg eller etnisitet att göra, utan honom som person. Han är svart och det är en del av honom, men det är ju inte allt. Han är en människa jag uppskattar och trivs med.

• Anonym ("Vanlig" svensk)
    Anonym (Bella) skrev 2016-04-02 12:48:49 följande:
    Ok, tack för ett seriöst svar utan försmädligheter!

Förvånar mig dock att du skriver blandras.
    Om vi ska använda ordet "ras", varför blir du förvånad att jag skriver "blandras"? Det är väl det det är i så fall? Eller hur skulle du vilja uttrycka det?
  • Anonym (Linda)
    Din frågeställning lyder förenklat:

Jag tänder bara på människor med samma ras/hudfärg som mig. Kan ni tända på människor av annan ras/hudfärg än er egna? 

Svar på tråden Olika "raser" i relation?