• Anonym (Bella)

Olika "raser" i relation?

Jag undrar hur ni ser på detta.

Jag vill börja med att säga att jag inte på något sätt är rasist och ber att slippa bli kallad för det.

Skulle du kunna ha en relation med en person med t ex annan hudfärg? Om du är "vanlig" svensk, skulle du kunna vara ihop med en asiat/afrikan/eskimå?

Jag skulle inte det och anledningen är enkel, jag tänder inte på deras utseende.
    Är gärna vän men inte mer.

Det handlar ju inte om att jag ser ner på dem på något sätt, jag finner dem helt enkelt inte attraktiva.

• Svar på tråden Olika "raser" i relation?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Linda) skrev 2016-04-02 15:02:55 följande:
    Så du har inget svar?

Där ser man...
    Förlåt. Det var inte meningen att citera dig i mitt förra inlägg, utan ts. 

Jag kan också fråga mig vilket syfte en sådan här tråd har. 
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-04-02 15:14:47 följande:
    Det spelar väl all roll? Du kallar dig både för Bella och Ali. Är du en 47 årig kvinna med fördomar eller är du en man som låtsas vara kvinna för att skapa intriger?
    Nej det spelar ingen roll.

Du inbillar dig för mycket och tillför ingenting.
    Vill du diskutera ämnet så gör det, kommer inte bemöta dig annars.

• elyse

Ja. (Jag skulle dock ha problem med stora skillnader i värderingar etc).

• Anonym (Bella)
    Anonym (Peter) skrev 2016-04-02 15:17:09 följande:
    Förlåt. Det var inte meningen att citera dig i mitt förra inlägg, utan ts. 

Jag kan också fråga mig vilket syfte en sådan här tråd har. 
    Syftet är frågan i ts.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Bella) skrev 2016-04-02 15:18:46 följande:

Nej det spelar ingen roll.

Du inbillar dig för mycket och tillför ingenting.

Vill du diskutera ämnet så gör det, kommer inte bemöta dig annars.

Jo det spelar visst roll! Varför utger du dig för att vara kvinna i denna fråga? För att få sympatier? Du börjar mer och mer framstå som en schizofren medelåldersman som sitter ute i nån stuga i skogen och inte har nåt bättre för dig än att tramsa på fl. Vad är meningen med det? Och jag har redan svarat på din ts, första svaret i tråden!
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Bella) skrev 2016-04-02 15:19:37 följande:
    Syftet är frågan i ts.
    Jag ser inget syfte i ts, även om jag möjligen kan härleda ett antal från ts.

Det finns inga propåer från samhället om att vi måste finna alla andra attraktiva, vi får göra våra "val" helt på egen hand och efter egna känslor.

Jag skulle inte attraheras av en person som ställde den fråga du ställer i ts till mig vid en inledande träff. Antingen skulle jag klassa din fråga som att den hade en rasistisk underton eller också skulle jag avfärda den som enbart enfaldig.

Visst finns det generella skillnader i utseende. Det händer inte sällan att jag ser svarta kvinnor som är så bedövande vackra att jag får tvinga mig till att inte glo, men utseende är inte så oerhört viktigt för mig, det är viktigare med personlighet och värderingar.

Det är en människas inre man är tillsammans med, inte hennes yttre.
  • Tecum

Varför blir så många nervösa av TS` fråga? Den är relevant, men svår att svara på då personlighet går före utseende i alla lägen oavsett vad man tror sig ha för preferenser.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Peter) skrev 2016-04-02 15:32:20 följande:

Jag skulle inte attraheras av en person som ställde den fråga du ställer i ts till mig vid en inledande träff. Antingen skulle jag klassa din fråga som att den hade en rasistisk underton eller också skulle jag avfärda den som enbart enfaldig.

Klockrent!
  • Anonym (Peter)
    Tecum skrev 2016-04-02 15:35:07 följande:

Varför blir så många nervösa av TS` fråga? Den är relevant, men svår att svara på då personlighet går före utseende i alla lägen oavsett vad man tror sig ha för preferenser.

Jag ser inte någon som är nervös, bara folk som i bästa fall anser att ts är banal och utseendefixerad.

"jag tänder inte på deras utseende".

Den kvinna jag har älskat mest var inte särskilt vacker, tyckte jag när jag såg henne första gången. Vi fick mer och mer att göra med varandra och hennes inre skönhet fick hennes utseende att bli allt vackrare.

Jag menar, det här är ju ett vuxenforum, inte ett för ungdomar i lägre tonåren med frågeställningar som om man tänder på killar med tuppkam.
  • Anonym (Frun nu)

Nu är jag gift sen länge, men på singeltiden var det så oerhört ovanligt med män i mina kretsar av annan ras-letade bland de som hade samma tro och värderingar- så funderingen kom sällan upp. Afrikanska män tror jag inte jag hade fallit för faktiskt. Inte asiatiska som i kineser och liknande heller och båda just p.g.a smaken. Var lite betuttad i en sydamerikan en gång. Sen hade den personen i så fall behövt vara uppvuxen i Sverige och pratat felfri svenska. Jag hade aldrig orkat hålla på med engelska. Och jag tror inte en utlänning hade delat min framtidsdröm heller. Men hittar man en man som vill samma sak som en själv och delar ens värderingar så har jag inget emot såna relationer alls. En bekant gifte sig med en man från -vad var det nu...- Angola eller Namibia. Riktigt svart m.a.o och vem bryr sig?

Svar på tråden Olika "raser" i relation?