• Anonym (Bella)

Olika "raser" i relation?

Jag undrar hur ni ser på detta.

Jag vill börja med att säga att jag inte på något sätt är rasist och ber att slippa bli kallad för det.

Skulle du kunna ha en relation med en person med t ex annan hudfärg? Om du är "vanlig" svensk, skulle du kunna vara ihop med en asiat/afrikan/eskimå?

Jag skulle inte det och anledningen är enkel, jag tänder inte på deras utseende.
    Är gärna vän men inte mer.

Det handlar ju inte om att jag ser ner på dem på något sätt, jag finner dem helt enkelt inte attraktiva.

• Svar på tråden Olika "raser" i relation?
  • Anonym (Linda)
    Dr Nail skrev 2016-04-02 14:01:26 följande:
    Mobbning ÄR en form av förtryck. Av rödhåriga som grupp. Och ja, även vuxna rödhåriga kan bli mobbade. Det du säger är att det finns grupper som är mer förtryckta, men vad är det för j-a tävling? "Du är inte tillräckligt förtryckt, så det räknas inte". Haha :D
    Fast nu mobbas inte rödhåriga som grupp.

Du får gärna länka till något som helst bevis på att rödhåriga förtrycks som grupp, inte bara av enstaka idioter, utan av samhället/samhällsstrukturen. 
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-04-02 13:45:05 följande:
    Konstigt, jag bor i Stockholm och ser par dagligen av olika ursprung.
    Det gör jag också, har inte påstått något annat.
    Det jag sa är att majoriteten är av samma etnicitet.
  • Anonym (l)
    Anonym (Bella) skrev 2016-04-02 14:01:01 följande:
    Det är din åsikt och inte fakta.
    Att välja bort vissa utseenden är definitivt INTE rasism.
    Det är bara att gå efter sin känsla.
    jag förstår vad du menar men eftersom du skriver "raser" och "deras utseende" där du sammanför eskimåer, asiater och afrikaner i ett svep så blir det ett rasistiskt sätt att prata. Du är så att säga "rasist i ditt språk" utan att du verkar förstå det. Första svaret i tråden säger egentligen allt men det kanske var för svårt för dig att ta det till sig? 

Och det är intressant för hur många finns det inte som säger "jag är inte rasist men",och sen säger man vadå ? jo just det, nåt rasistiskt. Annars skulle man inte behöva ursäkta sig innan. Precis som du gör i din TS. Du vill inte kallas rasits men du använder ändå ett språkbruk som gör att man tror att du är rasist. 

Du får helt enkelt nyansera ditt språk om du vill få folk förstår bättre hur du menar. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Bella) skrev 2016-04-02 14:02:17 följande:
    Nu är du inne på något annat än min vad min ts går ut på.
    Skapa gärna en egen tråd om det.
    Ursäkta, men det var väl du som först började dra in rödhåriga i diskussionen?

Redan i inlägg 5 började du diskutera rödhåriga.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (l) skrev 2016-04-02 14:13:29 följande:
    jag förstår vad du menar men eftersom du skriver "raser" och "deras utseende" där du sammanför eskimåer, asiater och afrikaner i ett svep så blir det ett rasistiskt sätt att prata. Du är så att säga "rasist i ditt språk" utan att du verkar förstå det. Första svaret i tråden säger egentligen allt men det kanske var för svårt för dig att ta det till sig? 

Och det är intressant för hur många finns det inte som säger "jag är inte rasist men",och sen säger man vadå ? jo just det, nåt rasistiskt. Annars skulle man inte behöva ursäkta sig innan. Precis som du gör i din TS. Du vill inte kallas rasits men du använder ändå ett språkbruk som gör att man tror att du är rasist. 

Du får helt enkelt nyansera ditt språk om du vill få folk förstår bättre hur du menar. 
  • Anonym (Nathalie)

Jag attraheras inte av svarta män men män av andra "raser" skulle jag kunna ha en relation med.

• Anonym (Bella)

Tack för omtanken men du ansträngde dig i onödan.
    Hoppas du förstår det så du inte skriver fler meningslösa inlägg.
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Linda) skrev 2016-04-02 14:15:13 följande:
    Ursäkta, men det var väl du som först började dra in rödhåriga i diskussionen?

Redan i inlägg 5 började du diskutera rödhåriga.
    Menar du att detta är att "diskutera rödhåriga"?

"Jag tänder inte på t ex rödhåriga heller."
  • AliBabas

Vilket urlöjligt inlägg!
    Grattis till första pris i löjliga kommentarer.

Det är så komiskt med folk som kör med att andra inte skulle förstå, ett unket sätt att köra härskarteknik. Du ser väl att ts är rätt skärpt även om du inte håller med? Så klart du gör, det är ju därför du försöker förminska hen.

Tack för garvet.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Bella) skrev 2016-04-02 14:23:29 följande:
    Menar du att detta är att "diskutera rödhåriga"?

"Jag tänder inte på t ex rödhåriga heller."
    Lika mycket som att diskutera raser, tydligen.

Du skriver ju: "jag tänder inte andra raser". Men du diskuterar kanske inte raser heller, vad vet jag.

Du svarar aldrig på frågan om vad ditt syfte med tråden är. 
Svar på tråden Olika "raser" i relation?