Fast vi är ju djur (lite underligt att påstå annat? Riktar mig till personen i inlägg 1).
Jag håller med om att det är lite underligt att prata om "raser" som om vi vore hundar, även fast ordet används flitigt om människor i engelskan så är det inte ett ord man direkt använder om människor när man talar svenska.
Men om vi nu bortser från det och svarar på frågan: jag ser det inte som ett hinder, men jag blir sällan kär, känner ytterst sällan någon större attraktion till någon.
Färgskillnad avskräcker mig inte, men vissa ansiktsdrag kan ta dem längre ifrån vad jag tycker är vackert, ser därför fler vackra vita män än svarta män (jag är dock rätt petig, så jag ser väl en vacker man på 100 män, give or take), men det finns ju absolut vackra svarta män. Sedan alla andra färger/ursprung, jag har alltid tyckt att sneda ögon är väldigt sött, så jag tycker ofta automatiskt att människor från korea/japan/kina/etc är fina.
Jag är rätt övertygad om att jag nog skulle kunna ingå i en relation med en person som jag inte tycker är vacker om dennes personlighet får mig på fall. Så ja, det skulle inte vara något problem för mig. Rent attraktionsmässigt kanske det finns problem, men annars inte.