• Anonym (hemskt)

Fyllecell IGEN

Fyllde 21 i helgen och hamnade i fyllecell för sjätte gången. Jag fattar inte själv vad jag håller på med, hur svårt är det att ta sig hem? Jag var 17 första gången och inte har det blivit bättre med åren.

Min bristande impulskontroll gör att jag alltid dricker för mycket. Min vakuumhjärna gör att jag alltid köper vodka trots att jag vet hur det blir. Antingen blir jag så full att jag får svårt att gå eller börjar spy. Eller så får jag en "snefylla" och blir dramatisk på olika sätt och gråter osv. Ofta säger tyvärr polisen att de känner igen mig med och det gynnar mig ju inte ett dugg, och jag har sä svårt att vara trevlig mot dom när jag är full.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har dock aldrig fått någon konsekvens av detta. Ingen myndighet som lagt sig i, förutom transportstyrelsen. Körkort lär jag ju aldrig få nu? Värst är att jag kommer gå ut nästa helg helg igen. Eller nation i veckan. Oftast går det ju bra. Räknat ut att jag ändå gått ut ungefär 345 gånger under denna tidsperiod och 6 gånger har det gått åt helvete då känns det lite bättre. Men ändå, JAG SKÄMS IHJÄL för vad folk ska tro om mig..

• Svar på tråden Fyllecell IGEN
  • Anonym (hemsktt)
    Pkb skrev 2016-04-23 23:15:04 följande:

Jag tror att man ska vara försiktig med att diagnostisera och jämföra andra med sig själv. Du säger att du kämpar varje dag för att inte dricka, ts har inte nämnt att hon har ett sug varje dag som hon knappt kan stå emot, ts har inte heller nämnt att hon måste hälla i sig alkohol om hon hittar det hemma.

Nej jag kämpar definitivt inte med att inte dricka alkohol. Skulle aldrig få för mig att ta ett glas vin en vardagkväll eller ens en helgdag om jag inte ska göra något. Väljer cola framför alla dagar i veckan, till och med vatten, då jag inte tycker det är gott eller behöver nån effekt av det. Sen är det dom gångerna jag gått ut då det enstaka gånger blivit alldeles för mycket, jag har dock inte brytt mig om det utan tyckt det varit skönt på något konstigt vis, kanske en typ av självskadebeteende. Nu känner jag dock att det är dags att sluta hälla i mig vodka och bli pinsamt full eller ja iallafall tappa spärrarna helt, har aldrig bestämt mig för det förut, och hittills har det gått väldigt bra.. Inga problem alls och jag är jättenöjd. Jag behövde bara inse att jag måste sluta dricka för att må bättre eller bli sedd, för i slutändan mår jag ännu sämre av det!
  • Anonym (hemsktt)

Jag ska till läkaren på psykiatrin på måndag för att prata om medicin och det som hänt. Har dock ingen lust alls till det, dels för jag har så svårt att öppna mig men även för att jag inte är intresserad av att prata med någon okänd människa (men kan ju samtidigt inte verka för obrydd för då kan jag ju verkligen glömma nya recept och jag skulle behöva det NU)

Men jag tänkte att två drinkar innan kanske kan få mig att slappna av mer/kunna berätta lite än att jag sitter där stel och tycker det är skitjobbigt. Det låter så jävla dumt och alkisvarning till och med för mig MEN kan faktiskt rädda mycket. Och säkrar jag andedräkten kan det ju inte märkas? Men om det märks vad kan hända ut värsta scenario? Finns ju inga bevis, inte som han skulle ha rättighet att ta fram ett alkoblås direkt väl för jag ska ju inte bli märkbart full. Det är väl bara att jag verkligen inte får ny medicin då? Men förmodligen går det bra och jag kan öppna mig lite.

• Anonym (nykter)

Nä, jag tycker att två-tre drinkar innan läkarbesöket låter som en jättebra idé, då får du säkert på stört dina recept på starka värktabletter eller sömnmedel förnyade för ett halvår framåt.

Är du verkligen på riktigt?? Andra har antytt att du inte är det, men jag har inte trott dem förrän nu.

• Anonym (Jag)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-28 23:55:39 följande:

Jag ska till läkaren på psykiatrin på måndag för att prata om medicin och det som hänt. Har dock ingen lust alls till det, dels för jag har så svårt att öppna mig men även för att jag inte är intresserad av att prata med någon okänd människa (men kan ju samtidigt inte verka för obrydd för då kan jag ju verkligen glömma nya recept och jag skulle behöva det NU)

Men jag tänkte att två drinkar innan kanske kan få mig att slappna av mer/kunna berätta lite än att jag sitter där stel och tycker det är skitjobbigt. Det låter så jävla dumt och alkisvarning till och med för mig MEN kan faktiskt rädda mycket. Och säkrar jag andedräkten kan det ju inte märkas? Men om det märks vad kan hända ut värsta scenario? Finns ju inga bevis, inte som han skulle ha rättighet att ta fram ett alkoblås direkt väl för jag ska ju inte bli märkbart full. Det är väl bara att jag verkligen inte får ny medicin då? Men förmodligen går det bra och jag kan öppna mig lite.

Alltså...lycka till!
  • Anonym (hemsktt)
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-29 10:02:43 följande:

Alltså...lycka till!

Ångrade mig dum tanke!
  • Pkb
    Anonym (nykter) skrev 2016-04-29 09:59:26 följande:

Nä, jag tycker att två-tre drinkar innan läkarbesöket låter som en jättebra idé, då får du säkert på stört dina recept på starka värktabletter eller sömnmedel förnyade för ett halvår framåt.

Är du verkligen på riktigt?? Andra har antytt att du inte är det, men jag har inte trott dem förrän nu.

Jag måste tyvärr instämma
  • Anonym (hemsktt)

Inte som om det skulle märkas förutom att det skulle bli lättare för mig att spänna av och kanske våga säga hur jag "känner". Hade inte tänkt känna mig berusad direkt. Men när jag tänker efter ordentligt så är det en risk ändå och en jävligt dum idé jag ska glömma. Och det faktum att ni tror jag "trollar", måste verkligen vara en idiot hahah

• Anonym (Jag)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-29 12:00:06 följande:

Inte som om det skulle märkas förutom att det skulle bli lättare för mig att spänna av och kanske våga säga hur jag "känner". Hade inte tänkt känna mig berusad direkt. Men när jag tänker efter ordentligt så är det en risk ändå och en jävligt dum idé jag ska glömma. Och det faktum att ni tror jag "trollar", måste verkligen vara en idiot hahah

Jag säger dum idé eftersom jag kommit så långt nu i Mitt liv men jag kan egentligen inte säga varken bu eller bä eftersom det var något jag själv lätt hade kunnat göra förr.

Du måste ju leva ditt liv. Jag hoppas bara att du inte är självmordstypen. Eller.. Jag var inte det men nu i efterhand kan jag konstatera att det på ett sätt var långsamt självmord jag höll på med även om jag aldrig ville dö.

Testa bara tänka egoistiskt, du gör detta för dig själv men istället för att be om tabletter så be om remiss till terapi istället och Puscha dig att Våga berätta så mycket som möjligt. Dem har hört värre, tro mig.

Jag gick för att få tabletter sen satt man o knapra dem, löste inte mycket.

Vill du bryta ditt mönster så gäller det att jobba inifrån och ut.
  • Anonym (hemsktt)

Ja jag fick tid idag och kom nykter och fick nya recept utan problem.

Han fråga om jag behövde hjälp med alkoholen för det var tydligen ovanligt att ha över 2 promille och inte vara märkbart full. Men jag tacka nej och sa att jag inte ska gå ut så mycket och gör jag det ska jag dricka cider.

Slutet gott allting gott

• Anonym (Me2)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-23 13:47:54 följande:

Fast jag är inte sugen på alkohol. Min kropp har inte abstinens efter det. Skulle jag se öl/cider på balkongen skulle jag aldrig komma på tanken att dricka upp det, utan hellre ta en cola i kylen. Därför är jag ingen "fullblodig alkolist" än.

Och min fredag gick bra eftersom jag kunde hantera alkoholen. Jag visa mig själv att ville jag så gick det. Jag sluta dricka när det var daga och använde det som sällskapsdryck inte självdestruktivt drickande.

Jag är alkoholist och jag tänker ALDRIG på alkohol eller har abstinens efter det. Har INGET med saken att göra. Jag har massor av alkohol hemma utan att röra den!

Du ÄR alkoholist till 100% !
Svar på tråden Fyllecell IGEN