• Anonym (hemskt)

Fyllecell IGEN

Fyllde 21 i helgen och hamnade i fyllecell för sjätte gången. Jag fattar inte själv vad jag håller på med, hur svårt är det att ta sig hem? Jag var 17 första gången och inte har det blivit bättre med åren.

Min bristande impulskontroll gör att jag alltid dricker för mycket. Min vakuumhjärna gör att jag alltid köper vodka trots att jag vet hur det blir. Antingen blir jag så full att jag får svårt att gå eller börjar spy. Eller så får jag en "snefylla" och blir dramatisk på olika sätt och gråter osv. Ofta säger tyvärr polisen att de känner igen mig med och det gynnar mig ju inte ett dugg, och jag har sä svårt att vara trevlig mot dom när jag är full.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har dock aldrig fått någon konsekvens av detta. Ingen myndighet som lagt sig i, förutom transportstyrelsen. Körkort lär jag ju aldrig få nu? Värst är att jag kommer gå ut nästa helg helg igen. Eller nation i veckan. Oftast går det ju bra. Räknat ut att jag ändå gått ut ungefär 345 gånger under denna tidsperiod och 6 gånger har det gått åt helvete då känns det lite bättre. Men ändå, JAG SKÄMS IHJÄL för vad folk ska tro om mig..

• Svar på tråden Fyllecell IGEN
  • Anonym (Jag)
    Hemsktt skrev 2016-04-23 12:56:31 följande:

Gick kvällen inte bra?? Rolig respons. Har ställt in Valborg med, för att inte ta risken att någonting händer. Känns knappt jobbigt bara skönt att slippa på nått sätt. Men här har ni ju bestämt er för att jag redan är körd ändå.

Och jag tog bort mitt konto för jag ville inte läsa mer i tråden men kunde ändå inte hålla mig att gå in så därför skriver jag som gäst nu.

Är du 46 år?
  • Anonym (hemsktt)
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-23 13:36:58 följande:

Kööörd behöver du ju inte va men ärligt, läs på! Varför skulle du va en av miljoners som klarar det från och med nu. Vet du hur många dagarna har kvar att hantera?! Och barn, nej du. Visst kan ett barn förändra dig men knappast utan din egna medvetenhet och evig kamp om nykterhet och förändring.

Jag har min historia men jag är som du. Igår hittade jag tre gamla julöl när jag städade balkongen och svepte dem allihop. Min son är ett år. Jag kämpar varje dag med att bara vara jag utan alkohol piller och röka. Men har ändå kommit så långt att jag kan njuta av livet och känner mig tillräckligt stark för att slappna av men vet att jag aldrig får släppa garden.

Din fredag gick väl inte bra? Varför tycker du att det gick bra?

Fast jag är inte sugen på alkohol. Min kropp har inte abstinens efter det. Skulle jag se öl/cider på balkongen skulle jag aldrig komma på tanken att dricka upp det, utan hellre ta en cola i kylen. Därför är jag ingen "fullblodig alkolist" än.

Och min fredag gick bra eftersom jag kunde hantera alkoholen. Jag visa mig själv att ville jag så gick det. Jag sluta dricka när det var daga och använde det som sällskapsdryck inte självdestruktivt drickande.
  • Anonym (hemsktt)
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-23 13:39:19 följande:

Är du 46 år?

21 har jag ju skrivit så onödig fråga tror du förstår själv att åldern som står nu inte stämmer. Fyllde bara i användarnamn och sen kom åldern 46 automatiskt av nån konstig anledning
  • Anonym (Känner igen mig)

Jag har också haft en period när jag drack alldeles för mycket. Jag tyckte alla gjorde det men efter en tid insåg jag att jag var värst och gjorde bort mig. Jag har märkt att jag har en väldigt skarp gräns mellan lite full-> minnesluckor och över styr som jag själv inte märker när jag håller på att passera. Det har delvis vuxit bort men jag halkar fortfarande dit ibland och gör bort mig lite och har svårt att komma ihåg vad jag gjort och sagt, typ 1 gång per år när det gått så lång tid att jag glömmer vara försiktig.

För att jag ska behålla kontrollen ser jag till att äta riktigt ordentligt och vänta en bra stund mellan öl/drinkar. När den börjar ta slut sparar jag lite så jag hinner hoppa över en runda. Det blir inte lika crazy och roligt men överlag mår jag så mycket bättre. Är hellre lite tråkig och nästan nykter än att skämmas och få undvika folk efter att ha betett mig som en idiot. För att komma ur en dålig vana kan det ju vara bra att vara mer eller mindre vit en period imellan och börja om med ett nytt sätt. Skulle det inte funka ändå får man väl sluta helt eller bara dricka ett glas vid speciella tillfällen.

• klyban
    Hemsktt skrev 2016-04-23 12:56:31 följande:
    Gick kvällen inte bra?? Rolig respons. Har ställt in Valborg med, för att inte ta risken att någonting händer. Känns knappt jobbigt bara skönt att slippa på nått sätt. Men här har ni ju bestämt er för att jag redan är körd ändå.

Och jag tog bort mitt konto för jag ville inte läsa mer i tråden men kunde ändå inte hålla mig att gå in så därför skriver jag som gäst nu.

Förstår inte varför du inte ville läsa mer?
    Ibland är verkligheten på sånt här, rätt brutal.
    Och det är väl detta folk förmedlar, ibland taktlöst och andra gånger helt berättigat.

Det svåraste är ju få insikten, i att alkohol är inget för mig(Läs:dig).
    Det kan vara rätt brutalt uppvaknande, och få veta man är en missbrukare.
    Men personligen tycker jag att du tagit det rätt bra till slut, och verkar vilja arbeta på problemet.
    Och det måste man se som nått positivt.
    Andra hade mycket möjligt förnekat detta till absurdum, fast än det är lika solklart som det är för dig.

• Anonym (Jag)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-23 13:47:54 följande:

Fast jag är inte sugen på alkohol. Min kropp har inte abstinens efter det. Skulle jag se öl/cider på balkongen skulle jag aldrig komma på tanken att dricka upp det, utan hellre ta en cola i kylen. Därför är jag ingen "fullblodig alkolist" än.

Och min fredag gick bra eftersom jag kunde hantera alkoholen. Jag visa mig själv att ville jag så gick det. Jag sluta dricka när det var daga och använde det som sällskapsdryck inte självdestruktivt drickande.

Men man Behöver Inte ha abstinens för att vara alkoholist eller knasa en eller fler kvällar om året eller vartannat år. Jag är inte heller då en fullbordad alkoholist för nu var det ett år sen jag drack och fick lucka.. Eeeh, jo.. Jag är och kommer alltid vara alkoholist för jag vet aldrig när det kommer gå bra eller inte. .. Men ja, du lär märka.

Enligt mig gick inte kvällen bra eftersom du ändå tog den där xtra pillern.

Vill även lägga till att jag kanske låter dissig när jag skriver men jag menar inte alls att såga dig eller vara elak på nåt sätt, tycker om du vill att du ska fortsätta skriva och läsa här och på andra mer relativa forum för det tjänar du ju bara på.

Men det är så tydligt vilken väg du är på så man blir lite lätt frustrerad. För tolerans nivån man har för livet och för vad är över gränsen och inte blir jävligt låg när man är så öppen för bedövning.
  • klyban
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-23 14:08:56 följande:
    Men man Behöver Inte ha abstinens för att vara alkoholist eller knasa en eller fler kvällar om året eller vartannat år. Jag är inte heller då en fullbordad alkoholist för nu var det ett år sen jag drack och fick lucka.. Eeeh, jo.. Jag är och kommer alltid vara alkoholist för jag vet aldrig när det kommer gå bra eller inte. .. Men ja, du lär märka.

Enligt mig gick inte kvällen bra eftersom du ändå tog den där xtra pillern.
    Vill även lägga till att jag kanske låter dissig när jag skriver men jag menar inte alls att såga dig eller vara elak på nåt sätt, tycker om du vill att du ska fortsätta skriva och läsa här och på andra mer relativa forum för det tjänar du ju bara på.

Men det är så tydligt vilken väg du är på så man blir lite lätt frustrerad. För tolerans nivån man har för livet och för vad är över gränsen och inte blir jävligt låg när man är så öppen för bedövning.

Tycker ordet alkoholist kan vara slarvigt använt ibland.
    Missbrukare är ett mer tydligt ord, som inte nödvändigtvis betyder man är beroende och får abstinens.
    Den som är beroende får däremot har abstinens.
    Man kan även vara beroende utan att vara en missbrukare(nnu pratar vi om att uppfylla dessa diagnoskriterier).
    För TS del, så är missbruk solklart, råder ingen som helst tvivel om att det handlar om missbruk där.

• Anonym (Jag)
    klyban skrev 2016-04-23 14:16:27 följande:

Tycker ordet alkoholist kan vara slarvigt använt ibland.

Missbrukare är ett mer tydligt ord, som inte nödvändigtvis betyder man är beroende och får abstinens.

Den som är beroende får däremot har abstinens.

Man kan även vara beroende utan att vara en missbrukare(nnu pratar vi om att uppfylla dessa diagnoskriterier).

För TS del, så är missbruk solklart, råder ingen som helst tvivel om att det handlar om missbruk där.

Ja, det har du rätt i. Har alltid haft svårt med benämning av det hela, slarvig. Missbruk är ordet. Även för mig.
  • klyban
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-23 14:22:55 följande:
    Ja, det har du rätt i. Har alltid haft svårt med benämning av det hela, slarvig. Missbruk är ordet. Även för mig.

Jag funnit att alkoholist, är att man säger det ofta och lite felaktigt.
    Ibland att de bara dricker alkohol lite oftare än vanligt, och mängd eller beteende bryr de inte om.

Hoppas TS får i ordning på sin konsumtion.

• Pkb
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-23 13:36:58 följande:

Kööörd behöver du ju inte va men ärligt, läs på! Varför skulle du va en av miljoners som klarar det från och med nu. Vet du hur många dagarna har kvar att hantera?! Och barn, nej du. Visst kan ett barn förändra dig men knappast utan din egna medvetenhet och evig kamp om nykterhet och förändring.

Jag har min historia men jag är som du. Igår hittade jag tre gamla julöl när jag städade balkongen och svepte dem allihop. Min son är ett år. Jag kämpar varje dag med att bara vara jag utan alkohol piller och röka. Men har ändå kommit så långt att jag kan njuta av livet och känner mig tillräckligt stark för att slappna av men vet att jag aldrig får släppa garden.

Din fredag gick väl inte bra? Varför tycker du att det gick bra?

Jag tror att man ska vara försiktig med att diagnostisera och jämföra andra med sig själv. Du säger att du kämpar varje dag för att inte dricka, ts har inte nämnt att hon har ett sug varje dag som hon knappt kan stå emot, ts har inte heller nämnt att hon måste hälla i sig alkohol om hon hittar det hemma.
Svar på tråden Fyllecell IGEN