• Anonym (hemskt)

Fyllecell IGEN

Fyllde 21 i helgen och hamnade i fyllecell för sjätte gången. Jag fattar inte själv vad jag håller på med, hur svårt är det att ta sig hem? Jag var 17 första gången och inte har det blivit bättre med åren.

Min bristande impulskontroll gör att jag alltid dricker för mycket. Min vakuumhjärna gör att jag alltid köper vodka trots att jag vet hur det blir. Antingen blir jag så full att jag får svårt att gå eller börjar spy. Eller så får jag en "snefylla" och blir dramatisk på olika sätt och gråter osv. Ofta säger tyvärr polisen att de känner igen mig med och det gynnar mig ju inte ett dugg, och jag har sä svårt att vara trevlig mot dom när jag är full.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har dock aldrig fått någon konsekvens av detta. Ingen myndighet som lagt sig i, förutom transportstyrelsen. Körkort lär jag ju aldrig få nu? Värst är att jag kommer gå ut nästa helg helg igen. Eller nation i veckan. Oftast går det ju bra. Räknat ut att jag ändå gått ut ungefär 345 gånger under denna tidsperiod och 6 gånger har det gått åt helvete då känns det lite bättre. Men ändå, JAG SKÄMS IHJÄL för vad folk ska tro om mig..

• Svar på tråden Fyllecell IGEN
  • Anonym (Icke sa nicke)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-29 15:11:44 följande:

Ja jag fick tid idag och kom nykter och fick nya recept utan problem.

Han fråga om jag behövde hjälp med alkoholen för det var tydligen ovanligt att ha över 2 promille och inte vara märkbart full. Men jag tacka nej och sa att jag inte ska gå ut så mycket och gör jag det ska jag dricka cider.

Slutet gott allting gott

Jäävla troll!
  • Anonym (hemsktt)
    Anonym (Me2) skrev 2016-04-29 15:26:09 följande:

Jag är alkoholist och jag tänker ALDRIG på alkohol eller har abstinens efter det. Har INGET med saken att göra. Jag har massor av alkohol hemma utan att röra den!

Du ÄR alkoholist till 100% !

Jag var ute igår och vi hade fri bar och glasen fylldes på konstant, jag kan erkänna att när jag var as full fick det där tänket att jag strunta i om nått hände. Jag blev deppig helt enkelt och hade faktiskt kunnat gjort nått dumt. Jag undrar varför dock. Är det för jag vill bli sedd eller nått? Kan ju inte sätta mig in i tänket när jag är nykter. Däremot sluta jag dricka så småningom. Jag blev nöjd och trött och tänkte att nu är det bäst om vi går hem och lägger oss.

Så vad jag förstått är att det jag behöver är någon typ av terapi. Jag dricker alkohol ofta och mycket men det beror på det psykiska måendet som jag MÅSTE reda ut, inte på stt jag inte kan sluta dricka/blir för full som sagt. Men det problematiska är att jag inte slutar gå ut trots att det är såna risker att dricka alkohol och det är ett rätt stort problem.
  • Anonym (hemsktt)
    Anonym (Icke sa nicke) skrev 2016-04-29 19:18:46 följande:

Jäävla troll!

Det får mig att tänka till lite mer faktiskt. Det är nästan lite kul. Är jag en sån idiot/tänker så idiotiskt att folk tror jag sitter och hittar på, illa.

Och by the way, jag kunde gå ut ikväll med mina vänner som tjatat men jag valde att stanna hemma istället.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-30 22:32:18 följande:

Det får mig att tänka till lite mer faktiskt. Det är nästan lite kul. Är jag en sån idiot/tänker så idiotiskt att folk tror jag sitter och hittar på, illa.

Och by the way, jag kunde gå ut ikväll med mina vänner som tjatat men jag valde att stanna hemma istället.

Vad gjorde du hemma istället?
  • Anonym (hemsktt)
    Anonym (Jag) skrev 2016-04-30 23:00:34 följande:

Vad gjorde du hemma istället?

Va?
  • klyban
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-05-01 11:08:15 följande:
    Va?

Den frågan är väl vansinnigt enkel och veta vad det är ute efter.
    Och det är om du drack alkohol, så det är detta den personen ville veta om du drack alkohol.

• Anonym (Me2)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-30 22:29:46 följande:

Jag var ute igår och vi hade fri bar och glasen fylldes på konstant, jag kan erkänna att när jag var as full fick det där tänket att jag strunta i om nått hände. Jag blev deppig helt enkelt och hade faktiskt kunnat gjort nått dumt. Jag undrar varför dock. Är det för jag vill bli sedd eller nått? Kan ju inte sätta mig in i tänket när jag är nykter. Däremot sluta jag dricka så småningom. Jag blev nöjd och trött och tänkte att nu är det bäst om vi går hem och lägger oss.

Så vad jag förstått är att det jag behöver är någon typ av terapi. Jag dricker alkohol ofta och mycket men det beror på det psykiska måendet som jag MÅSTE reda ut, inte på stt jag inte kan sluta dricka/blir för full som sagt. Men det problematiska är att jag inte slutar gå ut trots att det är såna risker att dricka alkohol och det är ett rätt stort problem.

Ja jag tror du behöver terapi. Men det viktiga är att du vågar vara ärlig i terapin.

Jag gick i terapi lite halvdant i många år vilket var helt meningslöst. Du har chansen att bryta detta mönster nu innan det gått för långt.

Lycka till!
  • Anonym (hemsktt)
    klyban skrev 2016-05-01 11:19:02 följande:

Den frågan är väl vansinnigt enkel och veta vad det är ute efter.

Och det är om du drack alkohol, så det är detta den personen ville veta om du drack alkohol.

Aha men det är väl klart jag inte gjorde det var ju anledningen till att jag inte gick ut, annars kunde jag lika bra ha träffat mina vänner.
Svar på tråden Fyllecell IGEN