• Anonym (hemskt)

Fyllecell IGEN

Fyllde 21 i helgen och hamnade i fyllecell för sjätte gången. Jag fattar inte själv vad jag håller på med, hur svårt är det att ta sig hem? Jag var 17 första gången och inte har det blivit bättre med åren.

Min bristande impulskontroll gör att jag alltid dricker för mycket. Min vakuumhjärna gör att jag alltid köper vodka trots att jag vet hur det blir. Antingen blir jag så full att jag får svårt att gå eller börjar spy. Eller så får jag en "snefylla" och blir dramatisk på olika sätt och gråter osv. Ofta säger tyvärr polisen att de känner igen mig med och det gynnar mig ju inte ett dugg, och jag har sä svårt att vara trevlig mot dom när jag är full.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har dock aldrig fått någon konsekvens av detta. Ingen myndighet som lagt sig i, förutom transportstyrelsen. Körkort lär jag ju aldrig få nu? Värst är att jag kommer gå ut nästa helg helg igen. Eller nation i veckan. Oftast går det ju bra. Räknat ut att jag ändå gått ut ungefär 345 gånger under denna tidsperiod och 6 gånger har det gått åt helvete då känns det lite bättre. Men ändå, JAG SKÄMS IHJÄL för vad folk ska tro om mig..

• Svar på tråden Fyllecell IGEN
  • Anonym (hemskt)
    Anonym (nykter) skrev 2016-04-19 13:49:19 följande:

Nej, men om de uppfyller tre av kriterierna i inlägg #172 är de det.

Jag uppfyller bara en "kontrollförlust". Eller gjorde? Möjligen två, att jag inte slutar dricka trots negativa konsekvenser med fast nu vet jag att jag kan hantera alkoholen om jag anstränger mig lite, men det har ju hänt saker tidigare. Men nått tredje kriterie uppfyller jag inte. Så ska man inte glömma att jag är ung och dum heller och inte 30 år och har barn för då skulle jag inte dricka överhuvudtaget eftersom risken alltid finns att det går snett, och den är lite större för mig än många andra.

Ha en bra helg!
  • Anonym (hemskt)
    lollys skrev 2016-04-22 08:54:42 följande:

Jaha, då var det fredag igen och ts sparkar igång tråden. Suprise suprise....

Skulle bara berätta hur bra det gick med alkoholen igår vad har fredag med det att göra
  • klyban
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-22 09:01:23 följande:
    Jag uppfyller bara en "kontrollförlust". Eller gjorde? Möjligen två, att jag inte slutar dricka trots negativa konsekvenser med fast nu vet jag att jag kan hantera alkoholen om jag anstränger mig lite, men det har ju hänt saker tidigare. Men nått tredje kriterie uppfyller jag inte. Så ska man inte glömma att jag är ung och dum heller och inte 30 år och har barn för då skulle jag inte dricka överhuvudtaget eftersom risken alltid finns att det går snett, och den är lite större för mig än många andra.

Ha en bra helg!

Har man skapat ett beteende i ung ålder, så kommer detta beteende oftast bara mattas av lite kring själva födseln.
    Sen när vardagen kickar in, så faller man tillbaka till tidigare beteende.
    Men en sak positiv här, är att det är mycket större chans man gör en livsstilsförändring i samband med första barnet.

• klyban
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-22 09:03:07 följande:
    Skulle bara berätta hur bra det gick med alkoholen igår vad har fredag med det att göra

Hehe, det är väl då folk brukar ge efter för trycket.
    En annan med en del erfarenhet ifrån dessa trådar, så är det väldigt vanligt att trådstartaren väntar en helg till med att sluta.
    Men jag håller tummarna för dig, det är inte många som inser att nuvarande situation är ohållbar i den åldern du är i.

• Anonym (nykter)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-22 08:50:53 följande:

Nej men jag var ute igår och tänkte denna gång ska jag anstränga mig. Så jag åt en stor middag, varannan vatten, valde cider och vin och när det tagit slut så var jag sugen på att dricka mer men skulle lika bra kunna avstå. Vi gick ut och tog EN drink men sen hem och laga mat och prata istället. Och enda tabletten jag tog var en imovane vilket jag iförsig inte borde gjort för då kändes fyllan fem gånger värre, balansen försvann inte omdömet dock.

Jaja told yaaa

Ok, varför håller du på och blandar tabletter och alkohol???
  • Anonym (nykter)
    Anonym (hemskt) skrev 2016-04-22 09:01:23 följande:

Ha en bra helg!
    Jag skulle chansa på att du uppfyller kriterierna toleransökning, oförmåga att avstå samt att du fortsätter att dricka trots negativa konsekvenser. Och kontrollförlusten, då.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (nykter) skrev 2016-04-22 12:59:22 följande:

Jag skulle chansa på att du uppfyller kriterierna toleransökning, oförmåga att avstå samt att du fortsätter att dricka trots negativa konsekvenser. Och kontrollförlusten, då.

Mh. Samt en naivitet om att tro sig kunna kontrollera sin konsumtion bara för att En kväll gick "bra".. Vilket den inte gjorde.

Men du ts, alkoholhjalpen.se
  • Hemsktt

Gick kvällen inte bra?? Rolig respons. Har ställt in Valborg med, för att inte ta risken att någonting händer. Känns knappt jobbigt bara skönt att slippa på nått sätt. Men här har ni ju bestämt er för att jag redan är körd ändå.

Och jag tog bort mitt konto för jag ville inte läsa mer i tråden men kunde ändå inte hålla mig att gå in så därför skriver jag som gäst nu.

• Anonym (Jag)
    Hemsktt skrev 2016-04-23 12:56:31 följande:

Gick kvällen inte bra?? Rolig respons. Har ställt in Valborg med, för att inte ta risken att någonting händer. Känns knappt jobbigt bara skönt att slippa på nått sätt. Men här har ni ju bestämt er för att jag redan är körd ändå.

Och jag tog bort mitt konto för jag ville inte läsa mer i tråden men kunde ändå inte hålla mig att gå in så därför skriver jag som gäst nu.

Kööörd behöver du ju inte va men ärligt, läs på! Varför skulle du va en av miljoners som klarar det från och med nu. Vet du hur många dagarna har kvar att hantera?! Och barn, nej du. Visst kan ett barn förändra dig men knappast utan din egna medvetenhet och evig kamp om nykterhet och förändring.

Jag har min historia men jag är som du. Igår hittade jag tre gamla julöl när jag städade balkongen och svepte dem allihop. Min son är ett år. Jag kämpar varje dag med att bara vara jag utan alkohol piller och röka. Men har ändå kommit så långt att jag kan njuta av livet och känner mig tillräckligt stark för att slappna av men vet att jag aldrig får släppa garden.

Din fredag gick väl inte bra? Varför tycker du att det gick bra?
  • Anonym (Jag)
    Hemsktt skrev 2016-04-23 12:56:31 följande:

Är du 46 år?
Svar på tråden Fyllecell IGEN