• Anonym (hemskt)

Fyllecell IGEN

Fyllde 21 i helgen och hamnade i fyllecell för sjätte gången. Jag fattar inte själv vad jag håller på med, hur svårt är det att ta sig hem? Jag var 17 första gången och inte har det blivit bättre med åren.

Min bristande impulskontroll gör att jag alltid dricker för mycket. Min vakuumhjärna gör att jag alltid köper vodka trots att jag vet hur det blir. Antingen blir jag så full att jag får svårt att gå eller börjar spy. Eller så får jag en "snefylla" och blir dramatisk på olika sätt och gråter osv. Ofta säger tyvärr polisen att de känner igen mig med och det gynnar mig ju inte ett dugg, och jag har sä svårt att vara trevlig mot dom när jag är full.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har dock aldrig fått någon konsekvens av detta. Ingen myndighet som lagt sig i, förutom transportstyrelsen. Körkort lär jag ju aldrig få nu? Värst är att jag kommer gå ut nästa helg helg igen. Eller nation i veckan. Oftast går det ju bra. Räknat ut att jag ändå gått ut ungefär 345 gånger under denna tidsperiod och 6 gånger har det gått åt helvete då känns det lite bättre. Men ändå, JAG SKÄMS IHJÄL för vad folk ska tro om mig..

• Svar på tråden Fyllecell IGEN
  • Anonym (Epic friend)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-06-14 16:47:22 följande:
    Man kanske är livrädd för sprutor eller så dricker man väl inte på 8 veckor isåfall om man är smart. Annars får dom väl dra in medicineringen då om det skulle bli så överdrivet som blodprov.
    Eftersom du förringar ditt problem samt ålar som en mask på en krok mot behandlingen istället för att vara tacksam över hjälpen försöker du smita undan den när du borde vara ärlig och samarbeta.
    Det är inte dom som förlorar på om du misslyckas.
    Det är bara du som gör det. 
    Hela ditt resonemang skriker beroende, är du medveten om det? 
    Du behöver den här hjälpen, ta emot den. 
  • Anonym (hemsktt)
    Inteutanproblem skrev 2016-06-14 16:41:40 följande:

Hört talas om blodprov?

Jo men det kommer knappast hända för det stod ju inte att dom har misstankar om just alkohol eller ska göra någon utredning. Står att dom ska disskutera om fortsatt behandling och behandlingskontrakt och det gäller nog medicinen och tycker dom inte jag borde få mer så kommer jag inte direkt käfta emot utan vara förstående.
  • Anonym (hemsktt)
    Anonym (Epic friend) skrev 2016-06-14 16:56:37 följande:

Eftersom du förringar ditt problem samt ålar som en mask på en krok mot behandlingen istället för att vara tacksam över hjälpen försöker du smita undan den när du borde vara ärlig och samarbeta.

Det är inte dom som förlorar på om du misslyckas.

Det är bara du som gör det. 

Hela ditt resonemang skriker beroende, är du medveten om det? 

Du behöver den här hjälpen, ta emot den. 

Förringar ingenting jag har gjort idiotiska misstag och borde inte dricka alkohol och har knappt något intresse av det heller längre. Men den diskussionen har som sagt redan varit här.

Ålar jag som en mask mot behandlingen? Verkligen inte. Sen är det egentligen ingen behandling utan medicinering. Jag vill ju ha den i min vardag just nu eftersom jag fungerar bättre av den och det är därför jag blev orolig av vad läkaren skrivit. Och dom vet ju inte om nått om fyllecell eller så så jag tror väl inte dom tänker så mycket på just alkoholen heller utan att jag missbrukar medicinen.
  • smulpaj01
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-06-14 17:12:04 följande:

Förringar ingenting jag har gjort idiotiska misstag och borde inte dricka alkohol och har knappt något intresse av det heller längre. Men den diskussionen har som sagt redan varit här.

Ålar jag som en mask mot behandlingen? Verkligen inte. Sen är det egentligen ingen behandling utan medicinering. Jag vill ju ha den i min vardag just nu eftersom jag fungerar bättre av den och det är därför jag blev orolig av vad läkaren skrivit. Och dom vet ju inte om nått om fyllecell eller så så jag tror väl inte dom tänker så mycket på just alkoholen heller utan att jag missbrukar medicinen.

DU skrev att det står i din journal att dom ska ta upp din alkoholkonsumtion!
  • Anonym (hemsktt)
    smulpaj01 skrev 2016-06-14 18:02:58 följande:

DU skrev att det står i din journal att dom ska ta upp din alkoholkonsumtion!

Nej? Jag skrev att det står att jag inte förstår allvaret med min alkoholkonsumtion (i samband med medicinering lär de mena). Inte att dom ska ta upp något om det.
  • Anonym (Icke sa nicke)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-06-14 21:37:54 följande:
    Nej? Jag skrev att det står att jag inte förstår allvaret med min alkoholkonsumtion (i samband med medicinering lär de mena). Inte att dom ska ta upp något om det.
    Du verkar ha supit bort varje tillsymmelse till hjärncell. 
  • klyban
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-06-14 21:37:54 följande:

Har du frågat varför?
    Varför de har frågan den frågan om alkohol?

• Anonym (hemsktt)
    Anonym (Icke sa nicke) skrev 2016-06-14 22:31:43 följande:

Du verkar ha supit bort varje tillsymmelse till hjärncell. 

Haha ja en annan råkar ju veta att alkohol inte förstör några hjärnceller så släpp den myten och börja läs på lite
  • Anonym (hemsktt)
    klyban skrev 2016-06-14 23:10:56 följande:

Har du frågat varför?

Varför de har frågan den frågan om alkohol?

Nej efterdom jag vet varför. För att jag två gånger hamnat på sjukhuset pga alkohol och tabletter och för jag hade så hög promillehalt i blodet. Men det jsg undrar är om dom faktiskt bara kan slänga ut en pga saker som detta eftersom dom verkar vara inne på det.
Svar på tråden Fyllecell IGEN