BF januari - 17
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Enligt min gravidapp är jag nu i v. 4+6. Vad har ni för symptom? Jag känner mig mest halvbakis för jämnan, lite illamående och trött och känner att jag vill äta något för att må bättre. Idag däckade jag efter lunch och vaknade inte förens vid 17 :o . Men har inte kräkts något, än. Försöker hantera oron, blev jobbigt igår när jag fick lite rosaaktig flytning. Men inget mer idag. På ett sätt hade det ju varit skönt att bara må jättedåligt så att jag vet att alla symptom är där. Fast jag är ju så fasligt trött. Och hungrig. Detta är min första graviditet och vi lyckades på första försöket (vad vi vet).
Oroar mig över vikten, väger 95 kg redan och vill inte gå upp mer än nödvändigt. Men nu ska jag se till att motionera ordentligt och så hoppas jag att bebisen tar av det som redan finns.
Hej allihopa - vad kul att hitta denna gruppen! Som någon annan skrev så känns det kul att få hojta till lite här bland er eftersom jag ännu inte har berättat för någon än att jag är gravid!
Jag borde var i 5 vecka nu, 4+1. Beräknad födelsedatum slutat av januari. Skulle haft mens i måndags men den kom inte. Jag blev gravid på tredje försökte, fast andra försöket räknas inte för jag och min kille var i från varandra när jag hade ägglossning. Fösta försöket hade jag inte koll på när min ägglossning var så inför tredje månaden så använde jag ägglossningstest och så hade vi sex på kvällen efter att ha fått utslag på testen på morgonen - och det funkade tydligen! :)
De enda symptom jag har är att det känns i brösten, liksom pirrar lite runt bröstvårtorna, samt att jag har varit lite trött. Sen imorse så klagade jag till min kille att det luktade så äckligt i badrummet att jag knappt stod ut och att vi måste ringa en rörmockare för att kolla vad felet är. Sen när han går och och luktar så säger han att han inte känner något alls! Hmm, kan det vara ett gravidsymptom?
Jag har inte berättat för killen än för jag har inte haft tillgång till ett gravtest och vill vara 100% säker på det innan jag säger något. Men min känsla är 99%säker på att jag är gravid! :) Vi har en 2-åring hemma redan. Det ska bli så underbart att få berätta för henne att hon ska bli storasyster. Dock så vill jag inte ta ut något i förtid eftersom det finns risk för missfall. Min kompis hade missfall i vecka 9 så jag vill helst vänta med allt tills vecka 12 innan jag börjar se fram emot nästa knott!
Lycka till till er alla andra i tråden!
Enligt min gravidapp är jag nu i v. 4+6. Vad har ni för symptom? Jag känner mig mest halvbakis för jämnan, lite illamående och trött och känner att jag vill äta något för att må bättre. Idag däckade jag efter lunch och vaknade inte förens vid 17 :o . Men har inte kräkts något, än. Försöker hantera oron, blev jobbigt igår när jag fick lite rosaaktig flytning. Men inget mer idag. På ett sätt hade det ju varit skönt att bara må jättedåligt så att jag vet att alla symptom är där. Fast jag är ju så fasligt trött. Och hungrig. Detta är min första graviditet och vi lyckades på första försöket (vad vi vet).
Oroar mig över vikten, väger 95 kg redan och vill inte gå upp mer än nödvändigt. Men nu ska jag se till att motionera ordentligt och så hoppas jag att bebisen tar av det som redan finns.
Skönt att höra att man tom kan gå ned i vikt efter graviditet! Kom på ett till symptom jag har, jag tycker att alla har äcklig andedräkt! Maken, hunden, katten, vänner - ALLA luktar illa ur munnen! Den åsikten ska jag nog behålla för mig själv tror jag ????
Skönt att höra att man tom kan gå ned i vikt efter graviditet! Kom på ett till symptom jag har, jag tycker att alla har äcklig andedräkt! Maken, hunden, katten, vänner - ALLA luktar illa ur munnen! Den åsikten ska jag nog behålla för mig själv tror jag ????
Hej!
Plussade idag på bim+3, väldigt starkt. Så BF i slutet på januari. Har 2 barn sen innan :)
Finns det någon hemlig facebookgrupp ?
Jag är gravid för första gången och kan inte låta bli att fascineras av hur mycket som redan förändrats. T.ex. kaffe - har varit sådan att jag aldrig skulle lämna huset på morgonen utan en kopp kaffe i kroppen. Nu kräks jag nästan av tanken att dricka kaffe och har inte gjort det på en vecka! Istället har jag fått cravings för det jag avskydde allra mest innan jag blev gravid - mint. Längtar tills det är tandborstning för att få känna mintsmaken i munnen :D Sedan har det gått åt en del både after eight och Marianne, mina topp två hat-godisar som jag ni helt plötsligt älskar?! Världen (eller snarare kroppen) är upp och ned!
Jag hoppar in i gruppen nu, gravid med första barnet, bf 9 januari. 4 graviditeten på ett år, men har haft 3 tidiga missfall. Nu går jag runt och oroar mig hela tiden. Kommer det bli missfall även denna gång? Men så mycket symptom och så starkt plus som jag hade denna gång har jag inte haft de tidigare gångerna så jag hoppas att det är ett bra tecken...
Var hos BM igår på hälsosamtal, fick tid sen för inskrivning 14 juni. Mycket fokus på min vikt, jag vet att jag är överviktig, men jag slapp pekpinnar och ska få remiss för att få hjälp och stöd...