BF januari - 17
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Skönt att höra att man tom kan gå ned i vikt efter graviditet! Kom på ett till symptom jag har, jag tycker att alla har äcklig andedräkt! Maken, hunden, katten, vänner - ALLA luktar illa ur munnen! Den åsikten ska jag nog behålla för mig själv tror jag ????
Orkar inte vänta 6 v. till på UL så idag bokade jag in en VUL privat, nästa onsdag. Visade sig att jag kände receptionisten. Hade ringt innan och avbokat en tid för utredning när det gick, så nu sa hon "Jag måste ju erkänna att jag känner dig" och då hörde jag direkt vem det var. Haha. Nu ser jag fram emot nästa onsdag och få reda på om det lever något i magen! <3
Var där idag! Ska dit igen om tre veckor den 3 juni :)
Är i vecka 5+4 nu och är så galet trött... Vet att jag var trött med första barnet men då kunde man ju sova som man ville utan att ta hänsyn till något annat barn. Någon som varit gravid förut och kommer ihåg när denna extrema trötthet går över? Jag minns nämligen inte..
Va de ett vanligt ultraljud på magen? Eller ett VUL?
Går in i vecka 8 imorgon och har inte haft en enda blödning, det känns skönt! Det har jag haft de tidigare gångerna...
Men hur hanterar man egentligen tröttheten? Jag skulle kunna somna var som helst... Att koncentrera sig på jobbet är ju helt omöjligt.
Och en fråga till, när ska ni berätta för chefen? Jag och min sambo är överrens om att inte berätta innan KUB-testet, och UL för det kommer jag göra veckan efter midsommar, min chef går på semester veckan innan midsommar och sen kommer vi inte ses innan augusti och då är jag i vecka 18... Känns lite sent att berätta det för henne då, men kan man skicka ett sms till henne och berätta det så?
Vad roligt med en till som väntar 3e, de gör jag också. Vecka 6 nu. Tänker höra hur de går med dina färgade flytningar? Har de avtagit? Hoppas innerligt det.
Vi väntar tredje barnet, väldigt oplanerat. Blev gravid trots skydd och vår första tanke var att avbryta, vi ville inte ha fler barn.
Vi var på abortrådgivning och fick göra vul där vi såg ett hjärta ticka så fint. Det blev en tankeställare och vi har bestämt oss för att behålla "trean" och är nu jätteglada och förväntansfulla.
Är i v7+0 och har haft lite färgade flytningar senaste dygnet man blir orolig även om det är väldigt vanligt.
Väntar med tredje, precis nyplussad :)
De andra två är födda -08 och -11, blir killens första.
BF 31/1-17 <3
Här är en till! Första barnet, beräknat till 25/1. Fick MA i mars, så denna gången hoppas vi att det går bättre!
Hej! Igår fick jag så sjukt ont i magen under hela kvällen. Jag tror det var tarmarna som spökade men man blir ju orolig att det är livmodern som försöker stöta ut fostret. Det var en konstant värk dock så det liknade inte förlossningsvärkar på det sättet. Jag mådde även illa och kallsvettades. Idag känner jag mig lite skakig men magen är mycket bättre. Någon som varit med om liknande. Jag brukar inte få ont i magen så jag tror det beror på graviditeten. Magen är ju extra svullen nu också, speciellt på kvällen.