• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Skridskoprinsessan

Här är en till som väntar. BF 13 jan. Har en dotter född feb 14 som vi länge velat skaffa ett syskon till. Hoppas allt går vägen! Grattis alla!

• Logs
    LenaA79 skrev 2016-05-20 10:50:31 följande:

Jag hoppar in i gruppen nu, gravid med första barnet, bf 9 januari. 4 graviditeten på ett år, men har haft 3 tidiga missfall. Nu går jag runt och oroar mig hela tiden. Kommer det bli missfall även denna gång? Men så mycket symptom och så starkt plus som jag hade denna gång har jag inte haft de tidigare gångerna så jag hoppas att det är ett bra tecken...

Var hos BM igår på hälsosamtal, fick tid sen för inskrivning 14 juni. Mycket fokus på min vikt, jag vet att jag är överviktig, men jag slapp pekpinnar och ska få remiss för att få hjälp och stöd...

Grattis! Håller tummarna för fjärde gången gillt! Jag väger ca 80 idag och vet att det innebär lite för många kilon, är orolig för att få massa pekpinnar hos BM, jag är ju där jag är just nu och kan inte hetsbanta nu liksom... Har tappat några kilon innan men mår ändå bra psykiskt, vill inte få någon BM som skäller på mig utan mer ger stöd. Låter som du fått rätt sorts BM! :)
  • bohan85

Är i vecka 5+4 nu och är så galet trött... Vet att jag var trött med första barnet men då kunde man ju sova som man ville utan att ta hänsyn till något annat barn. Någon som varit gravid förut och kommer ihåg när denna extrema trötthet går över? Jag minns nämligen inte..

• Sötsöt

Hallå! De finns en grupp, dok startade den i en annan bf januarie grupp men du e välkommen om du vill häng där????? Skicka ett PM till mig isf med man så får jag läggs till dig!

Mariiaa1991 skrev 2016-05-18 14:44:43 följande:

Hej!

Plussade idag på bim+3, väldigt starkt. Så BF i slutet på januari. Har 2 barn sen innan :)

Finns det någon hemlig facebookgrupp ?

• AG11

Jag vill också joina :)

Sötsöt skrev 2016-05-21 21:13:46 följande:

Hallå! De finns en grupp, dok startade den i en annan bf januarie grupp men du e välkommen om du vill häng där????? Skicka ett PM till mig isf med man så får jag läggs till dig!

♥☆° Gosse född 111223 °☆♥ Flicka född 130211 °☆♥
  • Sötsöt

Skicka bara ett meddelande till mig med ditt namn å hur din profil bild ser ut så löser vi de

AG11 skrev 2016-05-22 10:04:49 följande:

Jag vill också joina :)

• Emmysita

Jag är gravidvecka 5, 4+6.

Har inte hunnit smälta det än. Fick plus på Stickan i fredags 20/5. Sambon blev glad jag blev lite rädd.

Förstod att något var galet när bröstvårtorna ömma och humöret pendla kraftigt. Vet inte riktigt hur jag känner idag, orkar inte riktigt tänka. Tror det som gör mig rädd är tanken på att vänja sig/börja längta efter pyret i magen och sen råka ut för missfall.

Finns det något bra som kan distrahera tankarna i några veckor framåt?

• Mojjjen

Hej!

Hoppar in här också :) Är väl lite osäker på om det är 30/12 -16 eller i början av januari som vi ska ha :) Plussade 29/4 och är idag i v. 8+2. Har en tuff resa bakom oss med 4 missfall tidigt tidigt och denna gången har vi fått superbra hjälp. VUL V5+6 (såg foster 3mm) och Fredags pga av en blödning på onsdagen och fick då se 13mm samt gulesäck <3. Den lyckan och rädslan som släppte går inte att beskriva! Gissa om jag grät!! Har inga symptom alls, lite öm i brösten ibland och lite Molvärk annars verkligen inget, så tur jag fått tider för VUL annars hade jag nog inte trott på det. Nästa gång jag träffar läkaren är i v.9+5 :) ska skriva in oss hos BM på måndag :)

• Qaroliine

Vi väntar tredje barnet, väldigt oplanerat. Blev gravid trots skydd och vår första tanke var att avbryta, vi ville inte ha fler barn.
    Vi var på abortrådgivning och fick göra vul där vi såg ett hjärta ticka så fint. Det blev en tankeställare och vi har bestämt oss för att behålla "trean" och är nu jätteglada och förväntansfulla.

Är i v7+0 och har haft lite färgade flytningar senaste dygnetObestämd man blir orolig även om det är väldigt vanligt.

Tilde 101221* Juni 150119* gravid bf 170107
  • LenaA79

Går in i vecka 8 imorgon och har inte haft en enda blödning, det känns skönt! Det har jag haft de tidigare gångerna...

Men hur hanterar man egentligen tröttheten? Jag skulle kunna somna var som helst... Att koncentrera sig på jobbet är ju helt omöjligt.

Och en fråga till, när ska ni berätta för chefen? Jag och min sambo är överrens om att inte berätta innan KUB-testet, och UL för det kommer jag göra veckan efter midsommar, min chef går på semester veckan innan midsommar och sen kommer vi inte ses innan augusti och då är jag i vecka 18... Känns lite sent att berätta det för henne då, men kan man skicka ett sms till henne och berätta det så?

Svar på tråden BF januari - 17