• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Frkmaria
    Bäbiiiis skrev 2016-05-24 08:29:53 följande:

Hej! Igår fick jag så sjukt ont i magen under hela kvällen. Jag tror det var tarmarna som spökade men man blir ju orolig att det är livmodern som försöker stöta ut fostret. Det var en konstant värk dock så det liknade inte förlossningsvärkar på det sättet. Jag mådde även illa och kallsvettades. Idag känner jag mig lite skakig men magen är mycket bättre. Någon som varit med om liknande. Jag brukar inte få ont i magen så jag tror det beror på graviditeten. Magen är ju extra svullen nu också, speciellt på kvällen.

Jag har haft sådan värk i 4 veckors tid.. Både tarmvärk och livmodervärk. Jag äter linfrö och päron för att få igång magen men funkar ej. Nu ska jag ge mig på microlax och inolaxol för att se om det kan bli bättre!
  • AG11

Tarmarna kan trycka på levern å då kan man må konstigt.

Jag får nämligen så även som ogravid.

Bäbiiiis skrev 2016-05-24 08:29:53 följande:

Hej! Igår fick jag så sjukt ont i magen under hela kvällen. Jag tror det var tarmarna som spökade men man blir ju orolig att det är livmodern som försöker stöta ut fostret. Det var en konstant värk dock så det liknade inte förlossningsvärkar på det sättet. Jag mådde även illa och kallsvettades. Idag känner jag mig lite skakig men magen är mycket bättre. Någon som varit med om liknande. Jag brukar inte få ont i magen så jag tror det beror på graviditeten. Magen är ju extra svullen nu också, speciellt på kvällen.

♥☆° Gosse född 111223 °☆♥ Flicka född 130211 °☆♥
  • Fizzybubble
    Emsan91 skrev 2016-05-23 14:24:56 följande:

Vanligt ultraljud på magen gör dom :) bra om du är kissnödig. Haha

Kunde dom se bra på dig? Vilken vecka kommer du va i? Jag är då i v 8(7+0) eller 7(6+2)
  • SofieKristin
    Bäbiiiis skrev 2016-05-23 13:55:46 följande:
    Minns inte exakt när min trötthet gick över men jag tror det var omkring v 14-15. Jag har inte alls samma extrema trötthet nu som förra gången så man undrar ju vad det bror på...? Jag är i v 7 nu och känner inte mycket allt. Lite extra kissnödig och svullen mage men annars inget. Och jag har 5 lååånga veckor kvar till första ultraljudet. Tur att det är nationaldag, fotbolls-EM, midsommar m.m. fram till dess så man får tänka på lite annat kul
    Jag har inte heller känt så mycket hittills (är ju bara i v 6), förutom brösten som det känns som det händer saker med varje dag!

Men idag slog tröttheten till och även illamåendet (typ hela fm) Känns som det är på gång lite att "bryta ut" typ, "spännande" och se hur de kommer att bli kommande veckor! Är bara glad om jag mår okej nästa vecka när vi har konferens med jobbet! Känns skönt att få ett break med semester några veckor, om inte allt för lång tid.. Slipper man smussla så mycket på jobbet :) 

Hur mår ni?
  • thecoc

Nu har jag hunnit byta barnmorskemottagning, innan jag ens gått på första besöket. Har gått till en jättebra barnmorska som hjälpt mig med p-stav och cellprover tidigare, men nu flyttade vi 1,5 mil utanför stan så vände mig till den lokala barnmorskemottagningen. Kom på att jag hade en fråga ang en viss medicin jag äter om den är ok, det tog 12 (!) dagar att få tag i en barnmorska som kunde ge mig svar. Kände att det inte är okej, det lär ju dyka upp fler frågor längs vägen, de andra svarar nästan alltid eller ringer upp inom en timme, så nu bokade jag om så jag går till min gamla istället. Känns mycket bättre. Det enda negativa är ju att vi inte hamnar i en föräldragrupp där vi bor, men det får väl lösa sig på annat sätt. 

Ska på inskrivningssamtal nästa vecka och då är jag i v. 6+4 enligt mina egna beräkningar. Men jag tror ju liksom inte på att jag är gravid! Har inte överdrivet med symptom, mår lite illa efter måltider men har inte ens kräkts något. Jag förväntade mig att jag skulle bo med huvudet i toastolen första 3 månaderna... Kan jag be om ett VUL trots att allt bör vara normalt? Jag skulle bara vilja få bekräftat att det finns något där! 

• Emsan91
    Fizzybubble skrev 2016-05-24 11:36:03 följande:

Kunde dom se bra på dig? Vilken vecka kommer du va i? Jag är då i v 8(7+0) eller 7(6+2)

Jag trodde ju att jag var i v.7 när jag var där men var ju tydligen inte det. Jag tyckte det verkade som att dom såg bra. Hon sa att dom har jättebra maskiner när jag ska dit nästa vecka hoppas jag att det visar v.8
  • Qaroliine
    AG11 skrev 2016-05-24 05:29:42 följande:
    Vad roligt med en till som väntar 3e, de gör jag också. Vecka 6 nu. Tänker höra hur de går med dina färgade flytningar? Har de avtagit? Hoppas innerligt det.
    Vad kul, hur gamla är dina barn?
    Flytningarna har fortsatt av och till men det är oerhört lite så jag är inte jätteorolig. Men klart man undrar
    Tilde 101221 Juni 150119
  • nillen
    Hej allihopa och stort grattis till era plus! 
    Jag plussade svagt i fredags förra veckan (på äl +10), så jag går gärna med i den här tråden. Det tog sig på femte försöket och nu väntar vi vårt första barn. VI är så glada och förväntansfulla, och hoppas såklart att miraklet är friskt och vill stanna i magen hela graviditeten ut. Enligt mina beräkningar borde BF bli den 31 januari.
    Vilken gravidapp och/eller gravidbok tycker ni är bäst? Någon som har nåt bra tips? Skulle verkligen uppskattas!
  • Adorii

Vi har försökt att få ett syskon men de har resulterat i 2 missfall, nu när jag vaknade imorse var mina bröst inte ömma längre så nu väntar jag på att få se om det är ett 3dje missfall på gång..:(

Svar på tråden BF januari - 17