• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Katten13

när har ni tänkt att berätta för andra om graviditeten? Jag är ju i V7 och vet inte alls när vi tänkt berätta. Sambon vill vänta och det vill ju jag egentligen också men samtidigt är det så svårt att hålla tyst om något sådan stort. Sambon hade 25 årsfest förra helgen och jag drack alkoholfritt vin fast jag hade hällt över den i en vanlig vinflaska. Så ni kanske förstår dilemmat att hålla det hemligt samt att jag är så extremt trött och kan inte berätta varför ännu..  Efter V12 har jag förstått att det är är som vanligast att berätta eller efter rutin ultraljudet? 

• Frkmaria
    Katten13 skrev 2016-05-28 17:50:47 följande:

när har ni tänkt att berätta för andra om graviditeten? Jag är ju i V7 och vet inte alls när vi tänkt berätta. Sambon vill vänta och det vill ju jag egentligen också men samtidigt är det så svårt att hålla tyst om något sådan stort. Sambon hade 25 årsfest förra helgen och jag drack alkoholfritt vin fast jag hade hällt över den i en vanlig vinflaska. Så ni kanske förstår dilemmat att hålla det hemligt samt att jag är så extremt trött och kan inte berätta varför ännu..  Efter V12 har jag förstått att det är är som vanligast att berätta eller efter rutin ultraljudet? 

För familjen och vissa vänner berättade jag direkt. Ganska många vänner vet ju redan om att vi försökt och de jag känner att jag sedan kan berätta ifall något gått snett har jag berättat för. Maken har dock inte berättat för sina vänner. Han vet om att jag berättat dock och fattar ju eftersom det påverkar mig mer eftersom att jag mår fruktansvärt så det är många som blivit oroliga. Några på jobb vet också, däribland chefen då jag kände jag behövde förstärkning. Men efter v 12 kan jag ju vara öppen med det mer. Dock är det precis efter semestern börjat så kanske berättar för vissa på jobb redan v 11. Vi får se! :)
  • Emsan91

Alltså hur går det för er tjejer? jag är nu i v.7 eller 8. Har redan gått upp nästan 3 kg fast jag knappt kan äta. Det enda jag får i mig är typ snabba kolhydrater. Vitt bröd med smör, pasta, potatis, ris.. Bara tanken på att äta en kött eller kycklingbit gör mig illamående. Fullkornsbröd växer i munnen..

Kräks inte - men mår fruktansvärt illa till och från.

Hur mår ni? Kan ni äta som vanligt?

• LenaA79

Jag mår oxå fruktansvärt illa. Har inte heller kräkts. Men det är tufft. Är i vecka 8, och vikten är samma som innan, men å andra sidan är jag ganska överviktig så det är bara bra...

Och tröttheten... Man skulle ju kunna sova hur mycket som helst...

• SofieKristin
    Emsan91 skrev 2016-05-29 09:41:46 följande:

Alltså hur går det för er tjejer? jag är nu i v.7 eller 8. Har redan gått upp nästan 3 kg fast jag knappt kan äta. Det enda jag får i mig är typ snabba kolhydrater. Vitt bröd med smör, pasta, potatis, ris.. Bara tanken på att äta en kött eller kycklingbit gör mig illamående. Fullkornsbröd växer i munnen..

Kräks inte - men mår fruktansvärt illa till och från.

Hur mår ni? Kan ni äta som vanligt?

Åh vad jobbigt! Hoppas det vänder snart.
    Jag är också i vecka 7 och mår lite illa från och till. Men har vattenflaska och tuggummi i väskan och det tycker jag hjälper. Inget direkt problem med maten ännu..
  • Katten13

När man äntligen ska ringa MVC så har de inte ens telefontid på en måndag. Får vänta tills imorgon alltså, suck.

• thecoc

Fortfarande inga kräkningar i v. 7! Jag fattar ingenting, jag mår bättre nu än innan jag blev gravid. Jag har alltid mått illa på morgonen, nära att kräkas av tandborstning osv, så jag trodde att jag skulle bo i toastolen första 3 månaderna. Men jag mår mindre illa nu än innan! Jag kanske är gjord för att göra barn :D Dock skulle jag kunna klara mig utan den här extrema tröttheten, samt att jag inte vill ha kaffe längre, tråkigt!

Hur känner ni med alla vanor man måste ändra på? Jag älskar öl och vin och trodde att det skulle kännas jättejobbigt att aldrig kunna ta nåt, men suget är helt borta, skulle nog inte vilja dricka alkohol ens om jag fick.

• Katten13

Har inte heller spytt något men mått/mår illa gör jag från och till. Trött är jag också kom knappt ur sängen imorse var som om jag gick i sömnen när jag ställde mig upp, haha. Vet inte hur man ska orka tempot på jobbet med den här tröttheten i längden.. Den enda vanan som jag hade innan som jag inte kan ha nu var att dricka energidrycker tex celsius eller redbull när jag var trött eller skulle träna men nu går inte det längre. Jag är fortfarande sugen speciellt när man är så här ruskigt trött. Men det är bara och bita ihop antar jag!

thecoc skrev 2016-05-31 10:02:09 följande:

Fortfarande inga kräkningar i v. 7! Jag fattar ingenting, jag mår bättre nu än innan jag blev gravid. Jag har alltid mått illa på morgonen, nära att kräkas av tandborstning osv, så jag trodde att jag skulle bo i toastolen första 3 månaderna. Men jag mår mindre illa nu än innan! Jag kanske är gjord för att göra barn :D Dock skulle jag kunna klara mig utan den här extrema tröttheten, samt att jag inte vill ha kaffe längre, tråkigt!

Hur känner ni med alla vanor man måste ändra på? Jag älskar öl och vin och trodde att det skulle kännas jättejobbigt att aldrig kunna ta nåt, men suget är helt borta, skulle nog inte vilja dricka alkohol ens om jag fick.

• thecoc

Ja jag är väldigt glad att jag pluggar och kan styra mycket över tiden själv nu när jag är så här trött, kan inte fatta hur jag möjligen skulle orka jobba heltid, men man anpassar sig väl. Det går inge vidare med plugget nu, det enda jag pluggar är massa föda barn litteratur.

Svar på tråden BF januari - 17