• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Katten13

Jag jobbar i fsk och ja då lär man vara på tipp topp för att orka med tempot. Får se hur det går..

• thecoc
    Katten13 skrev 2016-05-28 17:50:47 följande:

när har ni tänkt att berätta för andra om graviditeten? Jag är ju i V7 och vet inte alls när vi tänkt berätta. Sambon vill vänta och det vill ju jag egentligen också men samtidigt är det så svårt att hålla tyst om något sådan stort. Sambon hade 25 årsfest förra helgen och jag drack alkoholfritt vin fast jag hade hällt över den i en vanlig vinflaska. Så ni kanske förstår dilemmat att hålla det hemligt samt att jag är så extremt trött och kan inte berätta varför ännu..  Efter V12 har jag förstått att det är är som vanligast att berätta eller efter rutin ultraljudet? 

Vi har berättat för föräldrar och de släktingar vi står närmst dvs. min mans morföräldrar och mina farföräldrar, samt de närmsta vännerna. Jag har berättat för fler vänner än min man, eftersom graviditeten påverkar mig mer så känns det mer angeläget att mina vänner vet vad jag går igenom just nu än hans. Resten får veta i juli eller kanske ännu senare, beroende på hur magen blir. 
  • Katten13

Vilken vecka är du i nu? Jag vill berätta men samtidigt är man så nojig. Det skulle ju underlätta om fler visste känner man.. Men sen vill jag inte säga något sen blir de inget :-/

thecoc skrev 2016-05-31 11:02:38 följande:

Vi har berättat för föräldrar och de släktingar vi står närmst dvs. min mans morföräldrar och mina farföräldrar, samt de närmsta vännerna. Jag har berättat för fler vänner än min man, eftersom graviditeten påverkar mig mer så känns det mer angeläget att mina vänner vet vad jag går igenom just nu än hans. Resten får veta i juli eller kanske ännu senare, beroende på hur magen blir. 

• thecoc
    Katten13 skrev 2016-05-31 11:31:27 följande:

Vilken vecka är du i nu? Jag vill berätta men samtidigt är man så nojig. Det skulle ju underlätta om fler visste känner man.. Men sen vill jag inte säga något sen blir de inget :-/

v. 7. Jag tror också att det beror på hur man är som person, om man vill vara mer öppen eller hemlig. Jag har bara berättat för människor som jag också skulle kunna berätta att jag fått missfall till också. Jag resonerar så att jag har aldrig varit gravid förut och det är jättestort för mig - så det vill jag dela med mig av oavsett hur graviditeten slutar, nästa gång kommer jag nog kunna hålla tyst längre.
  • Frkmaria

Nej. Att jobba heltid nu är inte speciellt kul kan jag säga. Jag har dessutom som mest när det är skolavslutning så brukar snitta på 60h/v. Vet inte hur jag ska orka! Var faktiskt hemma 2 dagar förra veckan eftersom jag var så sjukt trött! Men bara nästa vecka också, sen har vi 2 dagar med inte så tungt arbete så det ska bli skönt! ?? Illamående hela tiden. Det är nästan värst!

• Katten13

Antar att du jobbar i skola? Jag jobbar heltid på förskola och förstår inte hur jag ska orka tempot nu när man är så trött.. Sen är jag illamående från och till så de kommer nog bara bli svårare o svårare att hjälpa vid toalettbesök och byte av blöjor.. Och inte kan man gå iväg när som helst heller om man blir trött/illamående.

Frkmaria skrev 2016-05-31 18:00:13 följande:

Nej. Att jobba heltid nu är inte speciellt kul kan jag säga. Jag har dessutom som mest när det är skolavslutning så brukar snitta på 60h/v. Vet inte hur jag ska orka! Var faktiskt hemma 2 dagar förra veckan eftersom jag var så sjukt trött! Men bara nästa vecka också, sen har vi 2 dagar med inte så tungt arbete så det ska bli skönt! ?? Illamående hela tiden. Det är nästan värst!

• Frkmaria
    Katten13 skrev 2016-05-31 18:16:46 följande:

Antar att du jobbar i skola? Jag jobbar heltid på förskola och förstår inte hur jag ska orka tempot nu när man är så trött.. Sen är jag illamående från och till så de kommer nog bara bli svårare o svårare att hjälpa vid toalettbesök och byte av blöjor.. Och inte kan man gå iväg när som helst heller om man blir trött/illamående.

Japp! Jobbar som musiklärare på en låg- och mellanstadieskola. Det är ett tungt ämne med mycket intryck ständigt vilket gör det än mer utmattande! Har jobbat i förskola och förstår precis vad du menar! Jag kan iofs inte heller gå iväg hursomhelst eftersom det är väldigt mycket helklassarbete som är lärarlett i musikämnet, sjukt jobbigt då jag ständigt är kissnödig! Puh! Imorgon ska vi iaf på tidigt UL och få se så den lilla krabaten i magen har det bra. Ska bli så härligt ocj jag ser så fram emot det! (Med skräckblandad förtjusning då det lika gärna kan vara något fel som gör oss fruktansvärt knäckta!) försöker intala mig att kroppen inte skulle fortsätta med hormonsvallen om det inte gick rätt till, tänker att hormonerna stannar av vid MA också?
  • Katten13

Vilken vecka är du i nu? Är också sugen på att göra ett tidigt UL så man slipper oroa sig allt för mycket.. Läste att de fanns här i närheten men då görs det tydligen vaginalt(?) och inte på buken. Är det sådant du ska på?

Frkmaria skrev 2016-05-31 19:49:33 följande:

Japp! Jobbar som musiklärare på en låg- och mellanstadieskola. Det är ett tungt ämne med mycket intryck ständigt vilket gör det än mer utmattande! Har jobbat i förskola och förstår precis vad du menar! Jag kan iofs inte heller gå iväg hursomhelst eftersom det är väldigt mycket helklassarbete som är lärarlett i musikämnet, sjukt jobbigt då jag ständigt är kissnödig! Puh! Imorgon ska vi iaf på tidigt UL och få se så den lilla krabaten i magen har det bra. Ska bli så härligt ocj jag ser så fram emot det! (Med skräckblandad förtjusning då det lika gärna kan vara något fel som gör oss fruktansvärt knäckta!) försöker intala mig att kroppen inte skulle fortsätta med hormonsvallen om det inte gick rätt till, tänker att hormonerna stannar av vid MA också?

• Katten13

Ni som ska göra tidigt UL vilken vecka är ni i då? Och är det vaginalt-UL ni gör då? Här i närheten verkar de endast finnas en klinik som gör tidiga och det var väldigt dåligt med tider där så den enda tiden som skulle gå är den 30:e /6 och då är jag i v.12. Känns ändå lite sent för ett "tidigt" UL? Vad tycker ni??

• Frkmaria
    Katten13 skrev 2016-05-31 19:59:36 följande:

Vilken vecka är du i nu? Är också sugen på att göra ett tidigt UL så man slipper oroa sig allt för mycket.. Läste att de fanns här i närheten men då görs det tydligen vaginalt(?) och inte på buken. Är det sådant du ska på?

Om jag ska vara ärlig så vet jag inte. Någon gång mellan v 8 - v 10 går de över från vul till UL så jag får helt enkelt se vad det blir. Inte så sugen på vul men känner att jag vill veta - ena stunden nojar jag över att det är något fel och nästa att det är tvillingar. Haha. Jag är i v 9 (8+4).
Svar på tråden BF januari - 17