Inlägg från: Ivana1988 |Visa alla inlägg
  • Ivana1988

BF Januari 2017

Hej!

Jag hoppar in här:)

Är 28, gift och väntar vårt förta barn BF 24 januari.  (går in i V17 imorgon) Vi har RUL  om 3 veckor så det känns som evighet men hittills har det gått bra om man glömmer bort att man inte får äta och spyr varje dagJ och vi såg bebisen i V13 på KUB. Nu vill vi bara att allt ser bra ut när vi går på RUL ? man blir så orolig hela tiden och undrar ? spännande att kunna läsa tråden, känns som att man inte kan få nog av att läsa om andras graviditet (inte många gravida runt mig).

• Ivana1988
    TyckOmMig skrev 2016-08-15 12:10:47 följande:
    Förutom att RUL är gjort har vi haft konfirmation i lördags sen var det som luften gick ur mig och nu är jag jätte förkyld är sällan sjuk men kombinationen gravid är ju ingen hit!Nåja det lär väl gå över nästa milstolpe MVC 5/9 sen SPECMVC/UL den 13/9!
    Vad jobbigt! Jag blev förkyld dag 3 av min semester och låg i sängen I 3 veckor... sen är man lite halv förkyld hela tiden...

RUL om exakt 2 veckor här !
    ```fick`` också en kula förra veckan så nu går det inte att dölja längre :))
  • Ivana1988

Jag såg att många med BF efter mig har börjat med att köpa grejer - vagnar, babyskydd osv... när planerar ni skaffa sådana grejer? :)

• Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-08-17 16:50:28 följande:
    Jag har börjat kolla lite på Blocket & så på vagn, men tänker inte köpa sådant förrän kanske en månad innan..
    Jag är väl lite sådan att jag vill inte köpa saker för tidigt.. :-P
    När är du beräknad??
    Vad bra haha jag har bara några kläder spec.mjuka overaller för dom brukar säljas innan vintern kommer och sen är det slut... men annars har vi nada:))

det blir runt 24/1 :) vi flyttar i November så vi tänkte inte börja innan det då har jag 9 veckor kvar men som du säger jag tittar också på blocket efter babyskydd så den tar jg när någon säjer..
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-08-18 09:11:37 följande:
    Vagn å babyskydd beställde vi rätt tidigt då det var ett bra pris tyckte vi å man hade "lite pengar över". Vi skulle bara titta å se vad det fanns för något. Sedan köpte vi spjälsäng förra veckan då vi kom över den väldigt billigt för att kartongen var skadad men dock inte sängen då.

Sen har vi kollat lite på andra saker å skrivit upp vad vi kan tänkas å behövas så man kan köpa pö om pö. Bla kollat på ullared. Kläder börjar köpas efter RUL nu den 25.
    låter bra! Man får passa på när det är bra pris och verkligen kolla..tyckte babyskydd var lite odödigt att köpa nytt eftersom man byter rätt fort..

har kollat lite vad folk brukar köpa in och det varierar väldigt mycket...  4 x A4 kändes lite överdrivet:)) så jag tror vi köper mycket efter bebisen har kommit...
    när man ser att man verkligen behöver något...

det enda jag vill verkligen köpa är cocoonababy, har hört såååå mycket positivt om detta! Lycka till på RUL!
  • Ivana1988
    Oviss01 skrev 2016-08-18 13:12:27 följande:

Såg att några av er skrev om begagnade babyskydd, vågar man köpa sådant från blocket? Risk för att de varit med i en krock är ju liten, men ändå..

Någon som kollat på att hyra babyskydd? Tex IF Skadeförsäkringar hyr ut det, både första skyddet, men även att man har på lång sikt så att de byts ut allt eftersom barnen växer.

Det är så sjukt vad dyrt det är med babyskydd nya..

jo det är det jag är lite orolig för?vill ha babysafe modular där både babyskydd och bilbarnstol passar med samma bas...

kollar IF och det verkar vara helt ok 180/mån. I 40 månader för isofix+babyskydd+bilbarnstol (inte samma modell men bra alternativ!)

• Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-08-18 20:57:24 följande:
    Många jag vet som hyr å de är nöjda! Är det inte IF som har att man får behålla "sista" stolen
    jo visst är det så man kommer ju ha den I några år ändå!

Mon mamma är lite så där Nä men köp ju du vill inte ha efter någon... men min man är med på att hyra  den så nu är man lugn igen!:)
  • Ivana1988
    trullsa skrev 2016-08-18 21:56:55 följande:

Hej på er.. är ny i tråden och har bf 24 januari vad som är uträknat hittills. Ska göra UL den 7 september ????

Hej!

Jag har också BF 24 januari och ska på RUL 31/8 :) hur går det med din graviditet?
  • Ivana1988
    Semira88 skrev 2016-08-19 08:24:11 följande:

Hej hej :)

Jag undrar om det blir billigare att hyra än att köpa nytt babyskydd? Tacksam för svar.. Är så dålig på de här

Det jag hittade var att man betalar 339 kr / månad I 9 månader min. för BeSafe iZi Go+isofxplatta (bas) som är 3000 då...

Jag tänkte köra minnst 2 stolar då betalar man 160kr/månad I 48 månader för iso bas + babyskydd+bilbarnstol BeSafe alltså 7680 kr och du får behålla den sista stolen..

om jag kollar på nätet typ kopbarnvgn.se så har man Bas för 2195,- babyskydd 2195,- och bilbarnstol 4500,- lite under 9,000 då... man kanske hittar billigare men jag känner lite att jag betalar heller 160/månad än att behöva betala 9000 nästan på en gång...
  • Ivana1988
    lovea01 skrev 2016-08-19 10:33:31 följande:
    Hej! Då är du beräknad ungefär som mig jag är beräknad till den 25:)

Måste bara rekommendera en sak jag hittat som jag tyckte va väldigt smart cocoonababy heter det och undrar ifall nån annan har tittat på det eller har erfarenhet av en sådan?:)
    jag har bf 24/1 och vi har också kollat på cocoonababy!

Jag känner ingen som har det men såg det på babyproffsen och googlade massor och det verkar vara jättemysigt för bebisen och dom flesta sager att den sover så bra I det! Värt att prova tycker jag:)
Svar på tråden BF Januari 2017