Inlägg från: Ivana1988 |Visa alla inlägg
  • Ivana1988

BF Januari 2017

fernandasmamma skrev 2016-12-01 13:25:03 följande:
    Okej, skönt att du kan ta lite ledigt innan barnet kommer då..
    Tror det är skönt att ta det lugnt ett tag innan..
    Jag känner av en del riktigt hårda sparkar jag med haha, men det är mysigt tycker jag <3
    Det är ju inte så lätt att veta hur man kommer känna sig i slutet av graviditeten så ja lätt att vara lite optimistisk
    Jag var hos bm idag, hon var tvungen att lyssna på hjärtljuden två gånger då dom var uppe i 190 första gången..
    Men efter typ 20 minuter så var dom nere i 145..
    Knepigt då jag inte alls kände mig stressad?
    Så blev lite nervös när dom var så höga....
    jag hoppas på det och alla gissar att jag ska gå over minnst en vecka så vi får väl se!
    det har blivit helt galet I magen så misstänker att bebisen kanske är på väg ner med huvudet kanske, får se vad BM känner på onsdag!

nu känns det verkligen nära! Vi ska på föräldrargrupp imorgon, sen har man BM besök, ammningskurs, andra föräldrargrupp, studiebesök på BB, Bm besök o så är det jul! Efter det kan vad som helst hända, det är helt galet haha
  • Ivana1988

tjejer... vad gör ni när barnet är galet där inne? Jag ska snart börja klättra på alla väggar på kontoret.... Han har inte varit stilla mer än några minuter sedan I onsdags/torsdags det sparkas på allt spec. sidor och nu mot mina njurar eller vad det nu är för något - ont gör det I alla fall!! går in I vecka 33 så vet inte hur jag ska orka minnst 7 tillGråter

• Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-12-05 10:39:36 följande:
    Ja tiden går fort
    Jag funderar också på att gå på besök på förlossningen, inte för min skull då, jag har ju redan varit med om det en gång..
    Men sambon vill gärna göra det.
    Men det får bli i Januari då jag inte kan ta ledigt för att gå på en sådan nu i December..
    Hoppas du slipper gå över tiden..
    Jag gjorde inte det med dottern, hon är född på beräknad dag, och jag hoppas jag inte kommer gå över tiden denna gången heller
    jag är lite så där vill gärna veta innan hur det ser ut och vart jag ska o sånt...:) så det kan bli bra, men vi har det som tur är efter jobbet nästa vecka.

jag tyckte ju själv att jag kommer säkert gå over men det är så sjukt mycket där inne nu att jag känner bara att jag plockar ut den imorgon!
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-12-05 15:36:21 följande:
    Jag får rejäla sparkar som gör riktigt ont mot urinblåsan..
    Men jag tycker det är mysigt att känna massa sparkar och rörelser så jag gör inget speciellt..
    Men jag förstår att det är jobbigt för dig, vissa sparkar kan göra rejält ont.
    jo de brukar jag få .. det brukade vara kanska kraftigt men de sista dagarna vet inte jag var jag ska ta vägen! Har föräldrargrupp imorgon, hopppas det finns fler som vill klaga där haha
    fernandasmamma skrev 2016-12-05 15:40:40 följande:
    Jo, lite så är väl min sambo också, vill gärna veta hur det ser ut och sådant och vad som kommer hända där och så eftersom det är hans första barn..
    Men han vill gärna gå på besök på det sjukhus som vi ska till, men jag har inte bestämt mig ännu vart jag vill åka så det är inte lätt..
    Finns två sjukhus här i Göteborg, och så finns det Varberg och Näl i Vänersborg..

Hur är det för dig med sömnen?
    Får du sova hela nätterna eller måste du springa upp på toa och vrida och vända dig på nätterna?
    Jag får gå upp på toa någon gång mitt i natten och någon gång på morgonen..
    Och så väcker någon av katterna mig ibland också då dom ska busa eller vill ha mat.
    här har vi inte så mycket att välja - jag ska föda I Karlskoga, ska vara väldigt bra så hoppas det finns plats och allt sånt... är det svårt I Göteborg att få plats när det väl gäller?

kissar minnst 2 ggr/natt...sen blir jag så pigg efter...längtar efter tills man får sova på magen och rygg utan att känna att man glömde en kettlebell på lungorna haha... men det är bra att man är trot på det då längtar man efter att föda haha

• Ivana1988
    mkess skrev 2016-12-06 10:57:11 följande:

Hörni, var känner ni tjejer era sparkar oftast?

När jag var på ul i v33 var bebisen i säte, veckan efter hos BM tyckte hon att bebisen kändes rättvänd igen så har liksom inte funderat vidare på det. Men nu i v37 känner jag enbart sparkar långt ner och ut i ljumskarna och har återigen ett litet bowlingklot som trycker mot revbenen. Känner ni också bowlingklotet ni som har bebisar med huvudet neråt? Känner inget tryck neråt än alls (noll kissnödighet!) så undrar verkligen om det är huvudet som ligger och trycker uppåt?

jag känner rumpan på höger sidan uppåt och huvud på vänster lite mer näråt.. sparkar mest vänster sida och buffer höger.. ingen aning hur han ligger dock ska till BM nu...hander mest grejer runt naveln../v34nu/

• Ivana1988
    mkess skrev 2016-12-07 09:25:19 följande:
    Haha, ja, nä, det är sant. Ligger man på tvärsen så slipper man ju mammas revben/bäckenben i huvet så det kanske är skönt.
    Ivana1988 skrev 2016-12-07 08:15:44 följande:
    jag känner rumpan på höger sidan uppåt och huvud på vänster lite mer näråt.. sparkar mest vänster sida och buffer höger.. ingen aning hur han ligger dock ska till BM nu...hander mest grejer runt naveln../v34nu/
    Intressant! Hur känner man skillnaden på huvudet och rumpan? Har försökt klämma lite men känner enbart en hård boll och ryggen.. tror jag... Känner ingenting hårt nere vid bäckenet eller så.

helt fel hade jag inte! Bebisen ligger nu med huvudet neråt och BM trodde han kommer att fixera sig tidigt! Hon visade var rumpan var men nu när han spänner så vet jag inte vad som är vad haha..allt är som en hard boll så hur ska man veta:) kollade på Belly mapping men blev inte klokare heller....:))ska prova nu igem att förstå när jag vet var hon lyssnade på hjärtat..
  • Ivana1988
    TyckOmMig skrev 2016-12-08 22:58:05 följande:

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.
    Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!
    Det slutade väl tack gode Gud för det!

GRATTIS!!!!
    mkess skrev 2016-12-09 20:39:34 följande:
    Fränt att du hade rätt! Har också kollat på belly mapping men förstod 0 här med.. testat igen nu?
    Oviss01 skrev 2016-12-07 19:18:37 följande:

Är det någon mer än jag som snarkar som tusan? Stackars sambon får inte sova och jag har tom lyckats väcka mig själv några gånger..

Imorgon är det dags för UL för att få ett datum för igångsättning. Det börjar kännas verkligare och läskigare nu...

Haha, jaaag! Snarkar också så jag väcker mig själv. Sover numera med öronproppar. Dreglar en massa med helt plötsligt! Stackars sambo.
    Hur gick det på ditt UL?

ja nu kollade jag igen och det stammer faktist för mig... ben på höger sida, rumpan uppe, rygg på vänster där hon hörde hjärtat... det börjar verkligen kännas och alla kommenterar Oj du ska nog föda snart va...så trött på det!

Vi hade precis en städare på jobber som sa till mig .. Oj gravid, det måste man försöka se positivt på för det var väl inte planerat va - men jag ser att du blivit tjockare... jådå---en tjock gammal gubbe! blev så förbannad!:D

Jag har blivit så sjuk nu! låg I 4 dagar förkyld och är åter på jobbet nu... sist tog det  4 veckor för mig att bli av med det (då var jag I v14),,, känns inte som att jag har tid för det nu I v35:((

• Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-12-12 10:27:20 följande:
    Blää vilken sak att säga?!
    Att det var väl inte planerat *facepalm*
    Jag är också vansinnigt trött på den kommentaren om att jag är stor!!
    Vad stor du är du ska väl ha snart?!
    Jag sa till syrran i Fredags att nästa person som säger så till mig får en rak höger haha
    Var hemma hos killens föräldrar igår, träffade hans bror och hans brors tjej..
    Dom har vi inte träffat sen i Juni så dom har inte ens sett magen..
    Men dom hade bara normala snälla frågor, typ hur jag mår och om det är något vi behöver..
    Hur går det för dig med vikarie på jobbet??
    Har ni hittat någon som passar?
    Jag vet fortfarande inte hehe
    Usch stackare som blivit sjuk
    Hoppas du klarar dig från mer förkylningar..
    Kram
    jag är nu ganska otrevlig mot alla som försöker fråga och kommentera..speciellt folk jag inte känner alltså vem som helst som kommer till jobbet kan fråga Ja o vad är det för kön, har ni namn, hur mycket har du gått upp? när ska du föda? när ska du sluta? Hur känns det? passa på o vila nu för det blir svårt nu o sager man att man är vad Nä det är du inte det inser du sen att du inte kommer att orka det.... smäll på käften på alla snart exploderar jag haha

va fan kan man säga vad som helst bara för att man är gravid?! Har folk Inga gränser! Har aldrig kommenterat själv! Har en kompis som faktist sa Hoppas du går upp I vikt o blir jättestor så kommer inte jag känna mig så tjock....

skönt då hade ni det trevligt! man kan ju fråga men man behöver inte gå in på allt..

läste faktist idag om någon som fick fråga Ja nu när du är gravid har ni mer sex? /av svärfar:D/

tack! hoppas det forsvinner innan Januari så man inte blir stressed med det!
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-12-12 12:03:01 följande:

Ja men alla dessa jäkla okända personer som kan med att jösses du måste väl gått över tiden. Du väntar tvillingar du ja! Nä det är faktiskt i januari det är dags å nä här är bara en! Också lust att ge nästa en rak höger!

Sen går ja ju dåligt å vaggar just pga mitt pajjade ben då är det för att jag är så stor å har kryckor å att det måste vara foglossning.

fernandasmamma skrev 2016-12-12 12:09:03 följande:
    Jag förstår mig inte på folk alltså seriöst?!
    Jag har aldrig frågat massa konstiga saker till folk jag känner eller okända..
    Och vad är det där med att tvunget berätta hur dom hade det på sin förlossning och hur jäkla trötta dom var?
    Bara håll tyst liksom..
    Taskig kommentar av din kompis, så säger man väl inte....
    Jag flippar seriöst ut på nästa som säger något om storleken på magen..
    Fick höra senast i Torsdags om jag var säker på att det inte är tvillingar.. Jag bara eh nej jag tror inte det går att missa när jag gjort 3 ultraljud! Jag känner inte ens den kvinnan, tror det är en kompis till min granne eller något.
    Dom flesta verkar ju tro att en gravid kvinna kan man kläcka ur sig vad som helst till..
    Men va? Vilken pinsam fråga att få av sin svärfar :-O
    haha det är helt galet vad folk kan säga! nyss kom städarn med Men sen måste du klämma ut den också! Hur känner du inför detta? Men det är inte så många barn som dör nu längre I Sverige. Fy att jag inte hade nåt I handen:)

nä nu blir det snart mammaledighet och inte åka till jobbet mer annars får de leta efter mer än 1 ersättare :):)

måste fråga - hur känns det för er? Jag har fortfarande lite svårt att förstå att den ska faktist komma ut / är inte rädd eller så/ känner bara liksom ja men den kommer väl leva där inne 20 år till... när alla faktist frågar och gissar så börjar jag bli lite nervös att det kanske inte är så långt kvar! eller det är det ju inte.. förr innan RUL när man skulle vänta 8 veckor så var det evighet, nu känns 6 veckor som några dagar!
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-12-12 13:23:58 följande:
    Alltså den där på ditt jobb verkar ju vara lite.. eh gränslös minst sagt.
    Så säger man väl inte till en gravid kvinna, man är ju nojig som det är ändå utan kommentarer..

Jag försöker minnas hur det kändes när dottern föddes, innan jag blev gravid kunde jag komma ihåg exakt hur det kändes trots att det var 13 år sedan, men nu sista tiden kan jag inte komma ihåg exakt hur det kändes med smärtan och det?
    Så jag börjar väl tänka lite mer på det, jag menar barnet ska ju ut så..
    Men det känns som det är jättelång tid kvar, fast enligt appen är det 41 dagar kvar och när jag ser det så. det är ju inte så långt kvar..
    Jag börjar bli mer orolig hur min och sambons relation ska påverkas också av sömnbrist och allt annat.
    Är det någon av er som känner er tveksamma om er kille ska vara med under förlossningen?
    Jag börjar tveka på om han ska vara med eller inte..
    Alltså, det är ju en så utsatt situation...
    Och man vill ju ha stöd, vad gör man om han tycker det är jättejobbigt och inte kan ge en det stöd som man behöver??
    vi har börjar prata lite om detta med förlossning o så... han är jätteintresserad det är mer jag som vill att det ska finnas gränser - han ska inte se allt o sånt..

vi hade det lite kämpigt hela graviditeten när vi byggne hus - vi sågs knappt bara på bygget så jag kännde mig väldigt ensam och inte alls som man vill när man har några veckor kvar.. så vi försöker nu att komma tillbaks till varandra innan bebisen kommer... som tur är så går det bra-

men man har så många tankar...man ska ju få en bebis som behöver en mamma /och papa/ dygnet runt o så sover man inte och det är säkert jättetufft I början o så ska man vara fru - för det vill man ju - jag är lite rädd att man glömmer att ta hand om sig själv och sin relation också...hade man haft fler barn så tanker man säkert hur ska man ge tid och kärlek till alla... nä inte lätt det där:) och hormoner på det haha
Svar på tråden BF Januari 2017