Inlägg från: Ivana1988 |Visa alla inlägg
  • Ivana1988

BF Januari 2017

fernandasmamma skrev 2016-12-19 11:08:03 följande:
    Nej tydligen verkar det vara rätt vanligt, och säkert ingen fara..
    Men jag är ju typ expert på att oroa mig för saker så
    Ja det känns lite konstigt att ha sex med värsta stora magen..
    Usch vad jobbigt att vara förkyld så länge
    det är verkligen konstigt haha men har sagt till min man att han kommer vara glad nu de sista veckorna för då vill man att barnet ska ut så vi får köra oftare I fall det kan sätta igång lite haha..men man känner sig lite som en flodhäst...
    fernandasmamma skrev 2016-12-19 11:10:16 följande:
    Nej, jag har aldrig testat det faktiskt..
    Men att blöda mindre och kortare tid är ju något bra så kanske får prova det?

Jag kan få rejäla sparkar neråt mot blåsan så det känns som jag ska kissa ner mig nästan, och gör rätt ont vissa gånger faktiskt.
    jag har nu beställt inatt från Bodystore tror jag hette det så det kommer nog imorgon - man ska inte dricka innan vecka 36 for det innehåller oxytocin men skulle det bara underlätta lite efter förlossningen så skulle jag verkligen vara glad. Tänker att jag har köpt massa andra onödiga saker I livet så man kan iaf testa annars vet man inte!

• Ivana1988

fernandasmamma skrev 2016-12-19 12:16:25 följande:
    Hehe
    Jag kallar mig själv kassaskåpet när jag försöker ta mig upp från soffan

Ja det är väl värt att testa, så dyrt är det väl inte?
    Om inte annat så kanske det är gott?

tror jag ska betala under 150 kr för 2 x 100 g löste med faktura o frakt. tog 2 på en gång så jag slipper köpa mer sen...

det var nog ingen som sa att det verkligen satt igång något - synd man vill ju styra lite haha - men de flesta hade det bra efter och blödde kanske en vecka ist för 3 som med barnet innan.. det provar jag gärna kände jagSkrattande

• Ivana1988
    Oviss01 skrev 2016-12-19 15:20:54 följande:
    Hej!

Just nu känns det skitjobbigt för jag blev sjuk i lördags och hade på natten 39,9 graders feber. Ringde in till förlossningen o blev ordinerad alvedon och att försöka sova. Har inte sovit i princip på två dagar och har fortfarande feber, även om den är lägre. Vetetusan hur det blir imorgon med igångsättning, ringde dem idag igen och då sa de att jag ska ringa in imorgon bitti som planerat, så får vi se. Som det är nu så orkar jag inte med förlossning, känner mig helt slut. Hoppas på att febern går över och att jag får sova inatt...
    håller tummarna så mycket att du mår bra imorgon! Fan vilken otur!! Skickar massor med energi!
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-12-20 05:40:22 följande:
    Ja det är ju något man inte ser fram emot att börja blöda igen å under en lång tid! Tror också ja blödde runt 6-8 veckor.. så det kanske skulle vart något att testa om det kan hjälpa..
    fernandasmamma skrev 2016-12-19 17:04:41 följande:
    Jag blödde typ åtta veckor med dottern så hade gärna blött kortare tid denna gången..
    fasiken vad det gick fort det där med Vad skönt att inte ha mens I 9 månader!! Har knappt märkt det och snart är det över haha...

jag kan inte saga att jag tror så mycket på allt men iaf mer på växter och te än medicin så känner bara att om det skulle vara äckligt så får man ta det.. sen kanske hjälper det inget men som sagt man har ju provat dummare saker när man mådde illa eller så:):)

• Ivana1988
    tuuli skrev 2016-12-20 10:36:34 följande:
    Usch, krya på dig! Nej inför en förlossning - speciellt igångsättning - måste man ju vara så utvilad det bara går. Inte bara feberfri helst.
    Ivana1988 skrev 2016-12-19 11:24:19 följande:
    jag har nu beställt inatt från Bodystore tror jag hette det så det kommer nog imorgon - man ska inte dricka innan vecka 36 for det innehåller oxytocin men skulle det bara underlätta lite efter förlossningen så skulle jag verkligen vara glad. Tänker att jag har köpt massa andra onödiga saker I livet så man kan iaf testa annars vet man inte!

Jag dricker också hallonbladste, 2 koppar om dan. 125 kr för 245 gram på Pappas tehus, så ungefär samma pris där. Man kan blanda det med lite annat örtte som smakar frukt så blir det godare. Obs att man måste ha jättemycket te i för att det ska bli 5 gram per 2 kopps-kanna, nästan en halv kopp torrt te. Hallonbladen är mycket fluffigare än teblad. Vi har en matvåg hemma så jag har kollat. 

Dock varning för att dricka det och ta järntabletter samtidigt, som jag gjorde - teet är "bra mot lös mage". :P Så att eh järntabletter + ett te som är bra mot lös mage är kanske inte en underbar kombination. Blev som tegel i magen, rätt hemskt faktiskt. Nu försöker jag att ta järntabletterna en dag och dricka te en annan, eller äta katrinplommon den dan jag ska ta båda. :/ 
    jag går redan knappt på toa:(((fick hemska hemmorojder - ignet som gör ont så mkt men ja man går inte riktigt helt enkelt...så det längtar jag inte efter haha men käkar också katrinplommon ofta inte att det hjälper ... gud vad jag längtar efter att tarmarna är på sin plats igen haha

bra info!! tack, hade ingen aning. Vilken vecka började du dricka det I?
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-12-30 10:34:46 följande:

Hej hej tjejer!

Hur går det för er??

Hoppas alla mår bra.

Jag var hos min bm idag och nu ligger bebisen med huvudet neråt, så är tacksam över att det inte blev tal om något vändningsförsök

Men hon var tvungen att kolla med ultraljud hur barnet låg då hon hade svårt att känna om det var rumpan eller huvudet som hon kände..

Det är en busig unge den sparkade och hade sig under tiden hon gjorde ul och även när hon lyssnade på hjärtljuden

Det enda som inte var bra är att jag hade lite lågt järnvärde så får äta två järntabletter om dagen nu istället för en..

Jag önskar er ett Gott Nytt År

Vad bra!!! Fick också låga värde nyss och tog massa jäkla prover igår vet inte ens varför riktigt... börjar bli liiiiiite nervös - nu har vi allt det enda som saknas är förlossningsbrev o lite godis till BB )

Känner ni nåt på gång? Bf 24/1 inte något inte en enda sammandragning heller...
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2017-01-03 11:12:28 följande:

Det är inte långt kvar nu ju! Ju jäklar är det mer verkligt å pirrigt. Snart får man snusa bebis igen <3 känns som längesedan, min yngsta är 6.5år så lite är det som att börja om på nytt. Å.min äldsta blev 11år igår.

Händer inget här innan så är det 17dagar kvar för min del för snitt.

Haft en dunderförkylning under nyår å är fortfarande men den börjar gå åt annat håll. Skönt att man får det nu innan bebis iaf. Men jäklar va ont det gör att hosta. Har typ sträckt mig vid ena sidan under revbenen å träningsvärk i magen haha.

Hur känns det för er andra nu? Jag tycker det är jobbigt nu att röra på sig allt för mycket. Nu är jag verkligen som en knubbsäl rent ut sagt fast de rör sig nog tom smidigare än mig.

haha känner mig likadant alla skrattar åt mig på jobbet men va fan man ska ju föda om 21 dagar man får vara faktist trot och stor!!:))

ang. namn så har vi arbetsnamn men sen vet jag inte vad det blir... så manga har tjatat o frågat att vi sa att vi struntar I det innan barnet kommer:))
  • Ivana1988
    miinxs skrev 2017-01-03 11:42:40 följande:

Nu har vår dotter kommit, i raketfart! Vattnet gick 8.15 i söndags och 13.49 var hon ute. Nu är vi hemma och allt är bra med oss. Är tacksam över att det gick så fort :) fick dock sy med 4 stygn på tre ställen. Hon kom 16 dagar för tidigt, den 1:a januari. Hon ska heta Amy :)

grattis!!! vad skönt för erHjärta
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2017-01-04 10:30:16 följande:

Hur ofta känner ni rörelser från er bebis?
    Jag kände en hel del igår kväll men under natten och nu på morgonen har det varit lugnt..
    Är det något man borde oroa sig för?!

tror inte det finns ju inte så mkt plats nu?
    angelikkaj skrev 2017-01-05 09:47:54 följande:
    Själv börjar känna mindre. Eller mindre å.mindre tror inte jag tänker på det helt å hållet å sen har den ändrat lite rytm. Men är.man osäker så ring hellre en gång för mycket till förlossningen! Men det är väl mer för att det är mindre plats å man känner inte riktigt de där hårda buffarna.
    jag har såna galna sparkar sen I måndags... vet inte vart jag ska ta vägen han är helt galen där inne.,.. 20 min idag tills vi horde hjärtat för han vägrade ligga stilla hos BM...

så är han nästan elt fixerad o sparkar mot allt nere så jag är så trot o less o allt nu på detta vill bara få ut den!!:D

• Ivana1988

Här händer det inget... känner inget, inga sammandragningar, noll, nada o folk börjar med Har ni fått än...? Jådå förra året bara glömde berätta....

Barnet är helt vilt i magen i rör sig konstant att det gör ont när rumpan o fötter går åt alla håll, jag blev äntligen av med min förkylning men nu fick min svärfar vinterkräksjuka inatt o han var här igår så jag är livrädd nu vad skulle man göra då? Om man börjar kräkas? Får typ ont när jag försöker göra nr 2 på toan för allt spänner sig ju o bebisen är inte glad då så kan inte ens tänka mig vad som skulle hända om jag skulle spy dygnet runt...

16 dagar kvar iaf, jobbar min sista vecka npgra timmar som jag orkar, började med hallondbladste och det verkar komma lite mer råmjölk (förut kunde jag inte klämma ut något riktigt nu droppar det), får ibland känslan som att nån sticker mig med nålar i underlivet/livmoder...

Svar på tråden BF Januari 2017