BF Januari 2017
Idag var jag på möte hos barnmorskan, allt verkar bra so far! Hade lite lågt hb (110) så får äta järntabletter. Annars gick det bra med stick i fingret, hatar ju stick i vanliga fall..
Är orolig över att babyn är stor. Får fan JÄMT kommentarer om att min mage är stor (BM mätte den till 35 cm) och jag funderar på om babyn är jättestor. Inte kul att nästan dagligen få höra att man ser jättestor ut. Har ju gått upp mer än 20 kilo också.
jag har gått upp 9 kg och får hära varje dag att det är tvillingar, att jag kan inte ha mer en en vecka kvar eller oj va tjock du är.... så man börjar fundera.. oj är jag större än de flesta höggravida....?? tror knappast att vi är det!! Hur ser kurvan ut?
Nej precis, man vill ju inte att killen ska kolla en mellan benen ju..
Vad jobbigt med husbygge och sådant, tur att ni är klara så ni kan umgås nu sista tiden..
Vi försöker hitta på så mycket saker som möjligt tillsammans nu..
Sådant som blir svårare att göra sen..
Vara spontan och bara åka iväg en helg till exempel..
Jag förstår inte varför jag börjar få dom tankarna nu om förlossningen, vi har ju varit ihop i 3 och 1/2 år, så inte så att vi inte känner varandra direkt
Ja man vill ju inte glömma bort sig själv och sin kille, man vill ju vara ett par också inte "bara" mamma och pappa....
jo verkligen... men det blir lite press ändå att det är nu eller aldrig haha (eller iaf inte på länge)..sen vet man ju inte vad man får för bebis det kanske kommer gå hur bra som helst att göra precis allt..
vi kollade på en film (förlossning) igår på föräldrargruppen... känner mig som en tonåring nu som inte får plats med alla känslor och förväntningar :))