Inlägg från: Ivana1988 |Visa alla inlägg
  • Ivana1988

BF Januari 2017

angelikkaj skrev 2016-09-05 08:33:06 följande:
    Får jag fråga vilken medicin du gick på?
    den hade jag från mitt hemland då och hette Lexaurin, men jag slutade med denna 2015 som tur var  - var mycket stark och man kunde bli beroende väldigt lätt... men mina problem hade mycket att höra med förra jobbet så jag slutade med medicinen och sa upp mig och hade lite helvete I några månader men nu har ångest forsvunnit !
  • Ivana1988
    Snusann skrev 2016-09-05 11:25:38 följande:

RUL idag och det såg fint ut, så himla skönt! Nu hoppas jag att kunna slappna av lite mera. BM var säker på att ena var en tjej men den andra var lite mer otydlig men hon trodde även det var en tjej.

Jag kollar också efter vagn och det lutar väl åt en Emmaljunga Double Viking, finns inte jättemycket dubbelvagnar att välja på med de funktioner jag önskar.

Någon som har erfarenhet av dubbelvagnar som har tips?

vad skönt! Man blir lite mer avslappnad men samtidigt räcker det att bebisen inte sparkat någon time, eftermiddag så har man panik ´haha
    fick ni några bilder på UL?
  • Ivana1988
    tuuli skrev 2016-09-07 11:31:18 följande:
    Åh vilken snygg mage! 
    tack! Den växer nu! Gick inte up något på 16 veckor och nu är det varje dag lite:):)
  • Ivana1988

KLÄDER!! Ni som tanker köpa höst/vinter jacka - har ni kollat efter något? Jag kan inte längre knäppa mina kappor eller sportjackor men vill ju inte köpa på mig så mycket innan det blir större... En vinterjacka fattar man att man måste ha men vad ska man ha på sig innan!! Börjar bli kallt här:)

• Ivana1988
    Kmora skrev 2016-09-07 12:01:07 följande:
    Jag fick mage väldigt tidigt och ser typ 1-1.5månad längre gången än med första barnet ;)

Är nu i v24 (v23+0) och har kört gravidjacka i kanske 3-4v ;) hade ingen jacka med första barnet utan härdade ut (född 30nov) men denna gång har jag köpt tre (!) begagnade jackor :P två vinterjackor och en höstjacka. Så himla värt det eftersom det började bli klurigt att stänga jackan ;)

Annars har H&M en tunn höstjacka för 400kr, den kollade jag på. Men mina tre begagnade jackor kostade bara 350kr ihop, så det var prisvärt.
    jag hitade en vinter parka men en kostade 1.400 och då tycke jag nääää köper heller gejer till bebisen! Hittade du på blocket eller? Får börja kolla! Känns så onödgt att köpa allt nytt och det finns inte så mycket att välja på man är ju inte gravid I 4 säsonger haha..

jag market inte så mycket innan men nu när det blev kallt så tänkte jag men det är väl bara stänga jackan o gå...jaha... så var det inte:):)
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-09-07 12:57:25 följande:
    Är ju jag med
    Gungis1 skrev 2016-09-07 12:52:14 följande:
    Hej! Jag är med v 20+0 idag! Fin mage!
    fast jag tror faktist att det är mer 19+4! Vi hade BF 26:e och dom ändrade på KUB men jag tyckte att hon tg lite store mått..och nu sager dom 26-27 igen... men att vi kör på 24:e ändå.

men vem vet haha det kanske blir t.o.m. februari:):)

• Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-09-07 13:04:31 följande:

Var hos bm idag å kollade blodtrycket å fick moderskapsintyget. Pratade en del också å jag fick sagt att jag vill ha snitt. Så hon skulle skicka remiss mm så får ja se hur det blir.

Sen blev man lite ledsen när det blev prat om vikten. Ja jag var inte smal innan jag blev gravid utan mer mullig så att säga men inte fet fet eller vad man skall säga.. men på henne lät det som ja bara äter onyttigt då ja redan gått upp en del. Jag blev riktigt stor med de andra 2 också. Men visst nu är det ju lite annan situation då ja inte kan ut å gå å röra på mig på det sättet men jag går ju hos sjukgymnasten 2ggr/veckan där även motionscykel ingår.

Men det är ju inget jag kan göra att magen växer, ja det är mestadels där jag lagt på mig å lite i ansiktet.

Hon ville ja skulle prata med dietist mm men jag sa att jag vet vad man behöver äta å inte mm.

Inte nog med att man redan tycker att magen tar emot vid vissa saker man gör utan få höra från bm att vore bra om ja inte gick upp mer..

alltså ibland känns det som att dom tror att man sitter I soffan o vräker I sig 5 princesstårtor om dagen... dom flesta är ju medvetna om att dom gick upp men man kan väl inte riktigt välja hur och hur mkt och var man lägger på....?
  • Ivana1988

Nu är det jäkla liv där inne det sparkas på och man ser vågor på magen - är lite roligt för min man som kan nu vara lite med.. känns så fantastiskt jag var alltid lite så där Nja men det är väl inget så konstigt att vara gravid och nr jag väl blev det så blev jag mesig tant som bara klappar på sin mage o blir rörd när bebisen hör av sig :):)

men det börjar bli obekvämt att sova---bäst går det I soffan då kan man sitta mer uppe och luta åt sidan bara..ligga platt på ryggen eller sidan är kört...

Har någon här gravidkudde? Nu lägger jag en vanlig under magen en den åker iväg på nätterna...

• Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-09-20 10:48:40 följande:
    Det är så häftigt när man kan se rörelserna utanpå magen
    Jag känner rörelser men mycket långt ner i magen och det går inte att se utanpå och min kille kan inte känna dom..

För mig går det bra att sova fortfarande, men känns bättre att ligga på sidan mer än på rygg..
    Vilken vecka är du i?
    det kommer säkert! För mig var det små puffer v 18-21 och nu I 22/21+6/ är det riktiga sparkart ibland att jag nästan blir chockad... min man var lite ledsen för han kände att han inte riktigt kan vara med om så mycket så nu är han lite gladare när jag sager att bebisen kan ju höra dig och du kan känna den... Men man önskar att dom också kunde känna rörelse det är så häftigt och konstigt haha

rygg går inte alls om jag inte har hotellssäng där man kan höja lite så att man sitter mer..
    Guttmund skrev 2016-09-20 14:36:58 följande:

Hej!

Jag & min sambo har precis plussat och har bf 30 maj om allt går som det ska :) Det var en evig väntan innan jag kunde ta testet, har haft symtom i över en vecka!

Någon mer som finns i Karlstadtrakten här?

Hej och grattis! Jag bor i Kristinehamn men ska föda I Karlskoga om allt går bra och går in I vecka 23 imorgon:)
    tuuli skrev 2016-09-20 12:53:22 följande:
    Välkommen! 

Tråkigt att du har haft så mycket illamående att du blev av med ditt timvik! :(  Jag frilansar för ett företag och de skickar mig inga jobb sen två månader tillbaka, så det är bara min sambo som drar in pengar, det är inte så kul heller.

Mitt bf ligger nära ditt, 14 januari. :)
    Ivana1988 skrev 2016-09-20 07:42:02 följande:

Nu är det jäkla liv där inne det sparkas på och man ser vågor på magen - är lite roligt för min man som kan nu vara lite med.. känns så fantastiskt jag var alltid lite så där Nja men det är väl inget så konstigt att vara gravid och nr jag väl blev det så blev jag mesig tant som bara klappar på sin mage o blir rörd när bebisen hör av sig :):)

men det börjar bli obekvämt att sova---bäst går det I soffan då kan man sitta mer uppe och luta åt sidan bara..ligga platt på ryggen eller sidan är kört...

Har någon här gravidkudde? Nu lägger jag en vanlig under magen en den åker iväg på nätterna...

Jag ser inget. började faktiskt känna i förrgår när jag gick in i vecka 24! Men sen dess har jag känt honom ganska mycket. Han ligger långt ner och ibland sparkar han mig på vad jag tror är urinblåsan, känns jättekonstigt och jag brukar säga "lägg av!" helt spontant som om han skulle fatta. 

Ingen sovställning är 100 % skön just nu. Tycker inte heller det är skönt att hålla på med kuddar under magen och mellan knäna. Har börjat få problem med att sova pga det. Plus att jag går upp och kissar och dricker. :P
    jag pratar med honom hela tiden haha man blir så van och précis som du sager när han väl håller på så sager man till att nu ska han sova!:) sov hela natten idag (kissade bara en gång juhu) men kanske för att jag var helt slut efter igår... annars är det kissa 3 ggr (brukar passa på när min hund vill också gå haha) och drycka och äta! äter typ torkade plommon på natten när jag vaknar haha

Svar på tråden BF Januari 2017