angelikkaj skrev 2016-09-27 14:34:47 följande:
Tänker själv en fleeceoverall å åkpåse å får väl komplettera mer därefter beroende på hur vädret är.
När jag fick min första dotter i Januari för snart då 11 år sedan var det runt -25 så då fick man konkapå kläder mm. Var ju svårt å veta också hur man skulle klä in henne. Men var ju tvungen att ut å gå för att bla komma till BVC då jag inte hade körkort på den tiden.
vi bor lite I skogen vid vänern och det brukar vara ganska varmt alltså inte -30 men man vet aldrig det har ju hänt att jag själv nästan frös ihjäl I -25 här,,, måste kolla på nätet, det tar alltid slut på stl 50/56 I affärerna...
maliiin87 skrev 2016-09-27 20:16:50 följande:
Jag köpte en nalleoverall eller ja liknande från Kappahl. Köpte i storlek 62 för då går den att använda hela säsongen. Dom växer ofta fort när dom är små
Det positiva med den är att det går att vika över händerna och fötterna så det blir tätt.
En sån har vi också och den verkar vara ganska varm? köpte 50 och 56... man kan ju säkert köpa sen om det skulle bli riktigt kallt men man vill ändå vara ganska redo med all och inte behöva springa på stan direkt efter,,,
Kmora skrev 2016-09-28 12:17:14 följande:
Till min son (född 30 nov 2013) hade jag en nalleoverall i strl 56, den var gigantisk på honom hehe och då var han ändå precis medellång. Han låg nerbäddad i vagnen med filtar ovanpå overallen och det fungerade hela vintern.
Till bebisen nu tänker jag köpa en dunoverall i strl 56 då jag förmodligen kommer att bära henne i bärsele mycket (lättaste sättet när man har en tre-åring och lämnar på förskolan).
jag tänkte också att man kanske kan använda bärsele mycket, köpte precis gravid vinterjacka som man kanske kan få plats me lite bebis I också?
tuuli skrev 2016-09-28 16:31:04 följande:
Så svårt det där! Vi köpte en gullig fleeceoverall på Tradera, men den råkade visst vara i storlek 62 för jag tänkte att vi säkert får en lång bebis.. kanske inte SÅ lång! 62 var verkligen enormt! LOL. Det får nog bli en overall till. Tjockoverall tror jag inte behövs där vi bor, utan det blir nog fleece och så åkpåsen och en mössa förstås.
Vill egentligen ha allt i naturmaterial men ullfleece kostar ju en miljon spänn.. så vi köpte begagnat syntetfleece istället. Man kanske kan ha barnet i ullunderställ om man bär i sjal? Räcker det? Det blir inte direkt minusgrader här, mer runt nollan. Sen vet jag iofs inte hur mycket jag orkar bära i sjal på promenader, det får vi se. När barnet har benen utanför sjalen kan man ju ha benvärmare och sockor, annars tänker jag att han får värme av mig om han sitter i grodställning?
jag tror här är det nog -15 som minst sen brukar vi ha någon/några veckor med -28 men det är några dagar... så roligt - för sig själv tanker man A men det här duger, men bebisen de blir leta och läsa och kolla och fråga haha.. kanske bra att köpa en I ullfleece nästa år när bebisen kan ha overallen längre?