Inlägg från: Ivana1988 |Visa alla inlägg
  • Ivana1988

BF Januari 2017

lite *kul* att se att det börjar bli jobbigt för alla så att man inte känner sig konstig...

har gått upp 6-7 kilo nu (dom flesta sitter runt magen) och går in I v26 imorgon..känns som jag spricker när som helstSkrikandes

min mamma är expert på att göra mig orolig så igår berättade hon om någon I familjen jag inte riktigt känner som fick föda I v29 med bebisen 1040kg... tänkte jaha.. okej? Man är ju fasiken orolig utan detta också! Eller jag iag.. första 20 veckorna undrar man om allt är okej och sedan är man rädd för att föda för tydigt - inte lätt det där!

• Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-10-11 08:28:39 följande:
    Det är ett foglossningsbälte eller ett bäckenbälte finns i flera utföranden. På denna bilden så ät det ett smalt å ett brett. Jag har det bredare å ja jag tycker det hjälper. Fick det gratis på samrehab. Finns annars att köpa.

Ja vissa sparkar är inte sköna. Tror vi var samma bf va?

Japp vagn är färdig även babyskydd. Ska hämta det från affären i slutet av månaden. Vi var rätt tidiga med det då vi fick bra paketpris.
    tack då ska jag kanske kola på detta!

tycker det är så roligt att få det på film,inget svårt direkt då ag känner att det inte bara är jag som packar hemma utan han möblerar om I min livmodern haha
    fernandasmamma skrev 2016-10-11 11:30:17 följande:
    Vi har köpt vagn och bilbarnstol
    Sen ska vi till Gekås nu i Oktober och köpa kläder, babysitter och lite annat som man nog behöver.
    Och min mamma har erbjudit sig att sy ett babynest så ska välja tyg till det någon gång också
    va roligt! Vi ville till Gekas men hinner nog inte så vi tar det till våren. Säg sen vad ni hittar! Hörde man kan verkligen fynda där!
    angelikkaj skrev 2016-10-12 06:51:32 följande:
    Har en vän som födde sitt 3:e barn i v26. Idag är han 4år och inget man märker av. Men det vart ju riktigt tufft för dom å även kritiskt. Men sen är det ju mer ovanligt.
    jag drömde inatt att vattnet gick, jag fick panik Imorse! tanker hur ska man klara sig 14 veckor till!

• Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-10-12 10:51:55 följande:
    Ja vi brukar åka till Gekås några gånger per år, dom har bra kläder både för vuxna o barn så köper både till mig, sambon och dottern där
    Plus massa mindre nödvändiga men fina saker ibland hehe typ ljuslyktor och sånt
    Vi har 1.30 ungefär o köra dit så blir ju att man kan åka rätt ofta

Jag har kikat lite på deras blogg och dom verkar ha mycket bra till bebisar där..
    Ja absolut, jag skriver här sen när vi varit där vad vi hittade för skoj

Åh fy vilken läskig dröm :-O
    Så jobbigt att ha en konstig dröm som känns så verklig och så måste man ligga och fundera en stund innan man fattar att det bara var en dröm och inte på riktigt..
    angelikkaj skrev 2016-10-12 12:15:35 följande:

Ullared (Gekås) är bra skit

Vi har ca 30min dit så vi brukar tajma in att ta eftermiddagar där då det är lugnast med folk.

Men usch du ska inte föda nu men visst måste det kännas hemskt att drömma något sådant?

Har alla här tänkt att genomgå en vaginal förlossning?

Jag ska på samtal om 1.5 v om att försöka få bli snittad...

oh vad kul för er!! vi har det 4 timmar så vi känner att med flytt och allt finns det inte tid innan nyår och då får vi vänta lite tills vi åker med bebisen..synd att vi inte hinner nu!

gud jag var ju också svettig och det kan faktist hända att jag känner på morgonen att jag har kissat ner mig haha ... flytningar från helvete Demon 

jag har nog tänkt att genomgå vaginal förlossning.. men skulle det hända något vill jag inte försöka med sugklocka osv. då vill jag bli snittad.... ska börja läsa Föda utan rädsla (inte att jag är rädd men vill inte få panic av smärta senare) så hoppas boken är så bra som folk säger och man hittar det där att man blir lugnt och har kontroll ... man har så manga tankar kring detta!

• Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-10-14 07:41:31 följande:

Igår fick vi lyssna på bebis hjärtljud. Så mysigt. Låg på 150.

Andra prover såg ok ut, utan järn. Låg på 115 å då äter jag fyra st hemofer varje dag så där skulle jag testa ta tillsammans med c-vitamin för att få upp det.

För förra provet låg jag på 135 så det hade minskat rejält. Hög puls också men mycket som händer i kroppen, jo tack det märker jag nog

Har ni beställt sådana här gratis baby boxar? Hittade några stycken igår när jag googlade å gratis är ju gott

jag beställde Libero genom appen och apotekets egen som man bara hämtar ut senare... en kompis tipsade mig om Allt för föräldrar boxen då man får bra rabatt och body från Lindex tror jag det var (eller kappahl?) Glad
  • Ivana1988
    Skrattandeidag är det 99 dagar kvar till BF!! eller ja, enligt appen, fast jag tror att det blir senare men ändå man blir lite gladare att 1XX finns inte längre där:):)

Hur aktiva är era bebisar i magen? Hur ofta känner ni sparkar? Är det nu i v26+ man borde känna minns varje halv timme? Alla sager så olika ...
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-10-17 11:09:03 följande:
    Jag har moderkakan i framvägg och några dagar förra veckan var det jättelugnt i magen, kände knappt några rörelser alls så då blev jag rätt orolig kan man säga..
    Men jag tror att han/hon hade vänt sig och sparkade inåt mot ryggen för sen någon dag efter det så kände jag rörelser och såg rörelser p magen också..
    Oftast känner jag rörelser på tidig morgon och mitt i natten om jag vänder mig och lägger mig på sidan då får jag några sparkar åt det hållet som jag ligger.
    Även på kvällen känner jag rörelser men då är det mest på mitten av magen..
    Jag har lite dålig koll på hur ofta jag känner, inte alltid jag tänker efter hur ofta han/hon rör sig..
    Jag tror att det är från vecka 26 man ska känna rörelser varje dag..
    jag blev lite nojig idag.. brukar känna bebisen ofta och det brukar vara hårda sparkar och när jag känner att den är mot ryggen så lägger jag mig på sidan och då brukar det komma...

men känner inte så mycket idag inte ens när jag försöker vända eller känna på bebisen...blev så van men riktigt liv där inne att jag blir direkt orolig när det inte är som det brukar...
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-10-17 14:15:57 följande:
    Sen om du rör på dig mycket så brukar ju bebisen sova, är väl oftast när man sätter/lägger sig ner för att vila som den vaknar och börjar röra sig..
    Har du också moderkakan i framvägg?
    jo jag kände några men inte lika mycket som det brukar vara.. men man får hoppas att han ligger så konstigt där inne att jag får vända på honom hemma så att det är obekväma sparkar igen haha heller det än inget! Men skulle det fortsätta imorgon att det knappt känns något så ringer jag BM säkert... heller fråga en gång för mycket,,

nej det har jag inte så därför blev jag lite orolig.. men fick honom att sparka lite men armbåge skulle jag tro... gud vad nojig man är .. man är orolig I 40 veckor och sedan minst 18 år:):)
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-10-17 16:41:21 följande:
    Ja idag var det riktigt kul att se att man inte ligger på 3-siffrigt längre. Utan nu är det 2-siffrigt

Inte hört att man skall känna varje halvtimme. Det är nog att noja sig ordentligt å bli orolig i onödan. Det är ju inte alltid man känner av heller när den rör på sig för att man gör andra saker utan att tänka på att rörelserna är där. Men du skall iaf ha känt av den dagligen.

Testa med ett glas isvatten eller buffa på magen. Men är du allt för orolig så självklart skall du ringa å kolla upp.
    han måste ha varit riktigt trött igår men på kvällen och natten var det armbogar överallt :):) neb det var skönt, heller det!

jag tror att bebisen inte kommer innan 24:e utan kanske slutet eller t.o.m. februari så vi får se! ska bli spännande efter jul känner jag då är det bara vänta:))
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-10-18 11:02:42 följande:
    Åh skönt att du kände rörelser igen på kvällen
    Dom är väl som oss, tröttare ibland och piggare ibland

Det är sjukt vad man oroar sig alltså..
    Igår var jag och killen på gymmet och vi satt i massagestol..
    Efteråt tänkte jag shit kanske det är dåligt att använda massagestol och gjorde misstaget att googla..
    Då blev jag ju inte mindre orolig direkt..
    Men jag får nog bara försöka släppa det, gjort är gjort och det var bara massage på axlarna och rumpan, knappt någon hård massage..
    Ibland önskar jag att man kunde vara sådär supercool och inte oroa sig alls men sån är inte jag haha
    jag sa innan att jag kommer inte vara så där att jag skulle oroa mig för mycket... jaha...det gick bra haha...

men det där med massage horde man ju olika att man kan ta utan problem och samma att man ska undvika ryggmassage.. så man vet inte.. GOOGLE hatar jag på riktigt:) man kan inte läsa eller kola för det finns alltid något som skrämmer en!
    Emmask skrev 2016-10-18 12:29:47 följande:
    Är det ditt första barn? I min begränsade erfarenhet är jag mycket lugnare med andra än första. Med första oroade jag mig för att, för det kändes så orimligt att det ens kunde komma ett levande frisk barn ur mig. Nu tummar jag på det mesta (men inte allt så klart). Det är SÅ mycket lättare rent mentalt. Litar på min kropp. Den vet hur man bygger och föder barn. Yttre faktorer som man själv kan påverka är försvinnande få i relation till skit som sker i kroppen och som man inte har en chans att förhindra. Det handlar om att acceptera att man sitter i en båt i en fors utan åror och att det är ok.
    det blir säkert så som du säger... för mig är allt nytt.. jag har ingen aning hur och när och var och ibland känns det bara Hur f-n är det ens möjligt det där?! Det blir nog att man inte förstår och kan inte påverka något.. man får lita på sin kropp som du sager och njuta! Det är ju ändå den häftigaste känslan, en liten bebis I magen som kissar och sparkar och tränar innan den kommer ut.. helt fantastiskt.

• Ivana1988
    mkess skrev 2016-10-20 09:04:20 följande:
    Haha, ja, vem vet! Däri ligger det jobbiga. Men samtidigt hade du ju en riktigt jobbig förlossning utan epiduralen, så det lär ju inte bli värre än förra gången eftersom du i alla fall kommer vara mer utvilad! Sen visst var det lite obehagligt när slangjäveln ska in i ryggen, men det är mest det psykiska tror jag, det känns ju knappt egentligen.
    skönt att läsa! är lite rädd just för den där slangjäveln haha känns so obehagligt ...

Någon mer som lyssnar på Vattnet går? Tycker det är fantastiskt att höra olika historier, är iaf inte lika rädd!
Svar på tråden BF Januari 2017