fernandasmamma skrev 2016-10-18 11:02:42 följande:
Åh skönt att du kände rörelser igen på kvällen

Dom är väl som oss, tröttare ibland och piggare ibland
Det är sjukt vad man oroar sig alltså..
Igår var jag och killen på gymmet och vi satt i massagestol..
Efteråt tänkte jag shit kanske det är dåligt att använda massagestol och gjorde misstaget att googla..
Då blev jag ju inte mindre orolig direkt..
Men jag får nog bara försöka släppa det, gjort är gjort och det var bara massage på axlarna och rumpan, knappt någon hård massage..
Ibland önskar jag att man kunde vara sådär supercool och inte oroa sig alls men sån är inte jag haha

jag sa innan att jag kommer inte vara så där att jag skulle oroa mig för mycket... jaha...det gick bra haha...
men det där med massage horde man ju olika att man kan ta utan problem och samma att man ska undvika ryggmassage.. så man vet inte.. GOOGLE hatar jag på riktigt:) man kan inte läsa eller kola för det finns alltid något som skrämmer en!
Emmask skrev 2016-10-18 12:29:47 följande:
Är det ditt första barn? I min begränsade erfarenhet är jag mycket lugnare med andra än första. Med första oroade jag mig för att, för det kändes så orimligt att det ens kunde komma ett levande frisk barn ur mig. Nu tummar jag på det mesta (men inte allt så klart). Det är SÅ mycket lättare rent mentalt. Litar på min kropp. Den vet hur man bygger och föder barn. Yttre faktorer som man själv kan påverka är försvinnande få i relation till skit som sker i kroppen och som man inte har en chans att förhindra. Det handlar om att acceptera att man sitter i en båt i en fors utan åror och att det är ok.
det blir säkert så som du säger... för mig är allt nytt.. jag har ingen aning hur och när och var och ibland känns det bara Hur f-n är det ens möjligt det där?! Det blir nog att man inte förstår och kan inte påverka något.. man får lita på sin kropp som du sager och njuta! Det är ju ändå den häftigaste känslan, en liten bebis I magen som kissar och sparkar och tränar innan den kommer ut.. helt fantastiskt.