• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Ivana1988
    mkess skrev 2016-11-07 09:23:00 följande:
    Ja, bugaboo classic+-versionerna speciellt tycker jag är ursnygga!
    Blev dock jättesugen på att kika på britax smile 2 nu eftersom jag älskar knäledshandtag, men bor i storbritannien och här verkar den inte säljas.
    Ivana1988 skrev 2016-10-31 11:14:20 följande:
    vi var på Köpbarnvagn I lördags och var där I 2 timmar kanske innan vi bestämmde oss:)) helt galet.. man har ingen aning ska känna på allt..

vi kunde få våran nu (valde Donkey Mono) men vi reserverade bara och hämtar slutet av December/början av januari... / dom hade lite rea plus man fick presentkort på 15% av vagnens värde - så bra, slipper köpa skötväska o åkpåse!)
    Haha, förstår precis, vet inte hur många timmar/dagar sammanlagt jag knuffat barnvagnar och googlar recensioner på internet! Mitt problem är att jag vet PRECIS vad jag vill ha men ingen barnvagn uppfyller alla krav (såklart )..
    Valde ni donkeyn för att ni planerar fler barn tätt eller för att ni bara gillar den allmänt? Jag gillar den verkligen, den har hjulen jag vill ha men det känns som att jag inte "får" köpa en sån eftersom vi inte planerar fler syskon just nu
    vi tog den faktist för att den kändes lättare att köra än buffalo... plus hjulen på den var batter för där vi ska bo... vi planerar fler barn men inte först kanske 2 år efter bebisen har kommit så det blir förmodligen inte syskonvagn.. tyckte bara att det var så bra med väskan osv...
  • mkess
    Ivana1988 skrev 2016-11-07 09:59:35 följande:
    vi tog den faktist för att den kändes lättare att köra än buffalo... plus hjulen på den var batter för där vi ska bo... vi planerar fler barn men inte först kanske 2 år efter bebisen har kommit så det blir förmodligen inte syskonvagn.. tyckte bara att det var så bra med väskan osv...
    Åh, måste verkligen in och knuffa på donkeyn då! Gillar ju buffalon men tycker den känns lite väl lång, och cameleon har för små hjul för där vi bor. Känns donkeyn inte bred alls förresten?
  • fernandasmamma
    miinxs skrev 2016-11-06 20:53:26 följande:

Hur går det för er med besök hos barnmorskorna?

Jag har två besök bokade, ett om två veckor och sen ett i vecka 37. Avskyr besöken då de tar blodprov varje gång vilket jag hatar. Alla värden har dock vart bra hittills och min BM sa att blodprovet nu dessa två besök kan man välja att tacka nej till. Jag är så rädd för stick och blod att jag funderar på att tacka nej. Sist de stack i fingret mådde jag illa hela eftermiddan och hyperventilerade. Fattar inte hur något så litet kan skrämma vettet ur mig.

En sak jag inte fattar är att jag inte fått lämna urinprov, inte ett enda förutom det vid inskrivningen. Glömmer alltid att fråga om jag ska lämna då jag är så nervös inför blodprovet. Har ni fått lämna urinprov?

Vi har även en föräldrakurs inbokat första december och det ska bli spännande!

Jag hade ett besök idag, nästa 1/12..
    Dom tog blodprov(stick i fingret), jag fick lämna blod i ett rör då dom skulle kolla så min blodgrupp inte har ändrats sen sist, och så fick jag väga mig.
    Sen lyssnade hon på hjärtljuden och mätte magen. och klämde på magen.
    Det jag ogillar är när dom ska känna hur barnet ligger och stick i fingret.
    Något urinprov har jag inte lämnat på länge, det var nog första besöket tror jag.
    Men fråga om du inte kan slippa blodprovet då, om du tycker det är obehagligt?
    Kram
  • Ivana1988

Jag har två besök bokade, ett om två veckor och sen ett i vecka 37. Avskyr besöken då de tar blodprov varje gång vilket jag hatar. Alla värden har dock vart bra hittills och min BM sa att blodprovet nu dessa två besök kan man välja att tacka nej till. Jag är så rädd för stick och blod att jag funderar på att tacka nej. Sist de stack i fingret mådde jag illa hela eftermiddan och hyperventilerade. Fattar inte hur något så litet kan skrämma vettet ur mig.

En sak jag inte fattar är att jag inte fått lämna urinprov, inte ett enda förutom det vid inskrivningen. Glömmer alltid att fråga om jag ska lämna då jag är så nervös inför blodprovet. Har ni fått lämna urinprov?

jag var där nu 2 ggr för att mäta magen ska om 2 veckor igen /v31+5 då/

lämnade urinprov tidigare I labbet för att jag hade lite besvär med urinvägsinfektion förr I tiden men gör inte det nu längre.. blodprov gjorde jag för 5 veckor sedan och ska göra nog om 2 veckor kanske.. BM brukar kolla socker och jag kissar varje gång...

vi ska få papper hem denna månad och gå på kurser I December, ska bli spännande!! 
  • Sagan12345
    mkess skrev 2016-11-07 10:38:12 följande:

Åh, måste verkligen in och knuffa på donkeyn då! Gillar ju buffalon men tycker den känns lite väl lång, och cameleon har för små hjul för där vi bor. Känns donkeyn inte bred alls förresten?

Donkeyn i Mono läge är inte bredare än buffalon, handtaget är bredare och om du kollar hjulen så ser du att vagnarna är lika breda :)
  • mkess
    Sagan12345 skrev 2016-11-07 18:55:04 följande:
    Donkeyn i Mono läge är inte bredare än buffalon, handtaget är bredare och om du kollar hjulen så ser du att vagnarna är lika breda :)
    Men vad fräsigt! Känns som att donkeyn ska vara bredare, så undrar om man kommer ifrån det tänket när man väl kör runt med den eller om man känner sig ivägen.. Har du köpt vagn?
  • Ivana1988
    mkess skrev 2016-11-07 10:38:12 följande:
    ja som Sagan12345 säger den är det inte:) för oss var det hjul som vi var mer nöjda med och det kändes mer bekvämt med handtaget... men alla är olika den passer säker inte alla! Jättebra om man kan åka iväg och prova alla och känna på!:)
  • tuuli

Vad märkligt att de gör så olika på olika mvc! Trodde att det var likadant överallt. Jag lämnar urinprov varje gång jag är där (varannan vecka) - har fått med mig en hel hög rör hem - men har bara tagit två blodprov, ett vid inskrivning (armen) och ett i fingret vid glukosbelastningen vecka 28. Jag kollar blodtrycket varje gång och så mäter hon magen och väger mig varje gång också. Allt känns rätt okej och brukar väl ta max tio minuter. "Mår du bra? Japp!" Nästa gång tänker jag dock nämna att jag börjat få som liknande mensvärk när jag har sammandragningar ibland, mår till och med lite illa av det då och då, så jag vill höra så att det är ok. 

Vecka 31 för mig nu. Börjar känna lätt panik av allt som vi inte köpt än, har inte fixat nån babyhörna i sovrummet eller nånting. Vagn och säng och ett halvt ton kläder har vi iaf, men inte så mycket annat. Som t.ex madrass, kudde, sovpåse, blöjor, lakan, skötbord, hink med lock, tvättbar plöjpåse, filtar osv osv osv.. 
  • Sagan12345
    mkess skrev 2016-11-08 10:45:01 följande:

Men vad fräsigt! Känns som att donkeyn ska vara bredare, så undrar om man kommer ifrån det tänket när man väl kör runt med den eller om man känner sig ivägen.. Har du köpt vagn?

Japp vi köpte donkeyn, kollade först på buffalo men när hon visade att de var lika breda blev de donkey :)
  • Maria 79

Hej! Kan man vara med här? Väntar tredje barnet, BF 12/1 :) Har en son på 12 år och en dotter på 7 år :)

Svar på tråden BF Januari 2017