• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • angelikkaj
    tuuli skrev 2016-10-26 11:28:44 följande:

Nån som varit på sin glukosbelastning än? Jag hade min i morse, halsbrännan efteråt var inte nådig.. rekommenderar att ni tar med en halv citron att pressa i, som min bm sa att jag skulle, det smakade iaf mer som saft på det sättet. 

5,3 hade jag två timmar efter sockerlösning, så det känns jätteskönt. Värdet innan sockerlösning (fastande) kollade de aldrig. 

Så glad att jag slipper äta LCHF för det haaatar jag. 

Än har jag sluppit det denna gång,men vet hur det är då ja fick göra det de 2 andra gångerna.

Men skönt att det såg ok ut
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj

Nu har jag vart på samtal ang att få snitt. Så nu är det klappat å klart! Får väl tid en vecka innan bf för snitt.

• fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-26 13:58:12 följande:

Nu har jag vart på samtal ang att få snitt. Så nu är det klappat å klart! Får väl tid en vecka innan bf för snitt.

Åh vad skönt att du fått det beviljat
    Vad frågade dom dig för frågor?
    Var dom negativa till att du ville ha snitt?
    Var du tvungen att tjata till dig det?
    Jag väntar på att få en tid till Aurora men är orolig att dom inte ens kommer lyssna på mig.. :-/
  • frusvensson
    angelikkaj skrev 2016-10-26 13:58:12 följande:

Härligt angelikkaj! Jag ska också göra ett planerat snitt, ska på snittplanering den 23/11 så får se då om det blir ett december eller januaribarn... Är beräknad den 9/1 så hoppas självklart på januari, men läkaren kunde inte garantera något då det beror på hur operationsplaneringarna ser ut pga alla röda dagar...

Är det ditt första barn?
  • fernandasmamma
    frusvensson skrev 2016-10-26 14:09:08 följande:
    Härligt angelikkaj! Jag ska också göra ett planerat snitt, ska på snittplanering den 23/11 så får se då om det blir ett december eller januaribarn... Är beräknad den 9/1 så hoppas självklart på januari, men läkaren kunde inte garantera något då det beror på hur operationsplaneringarna ser ut pga alla röda dagar...

Är det ditt första barn?
    Var det svårt att få ett planerat snitt?

• tuuli
    angelikkaj skrev 2016-10-26 13:56:47 följande:
    Än har jag sluppit det denna gång,men vet hur det är då ja fick göra det de 2 andra gångerna.

Men skönt att det såg ok ut
    Ja just det ja, det är nog inte standard överallt! Glömde det. I mitt landsting gör alla i vecka 28-29, oavsett om man är en riskgrupp eller ej. 
  • frusvensson
    Sagan12345 skrev 2016-10-26 16:48:48 följande:

Ursäkta om jag frågar något privat nu men varför ville ni göra snitt?

Jag har inget val. Gjorde akutsnitt med dottern -11 då jag fick havandeskapsförgiftning och sedan blev det ett katastrofsnitt med sonen -13 när ärret på livmodern brast i värkarbetet. Så därför får jag inte föda vaginalt.
  • Sagan12345
    frusvensson skrev 2016-10-27 05:22:50 följande:

Jag har inget val. Gjorde akutsnitt med dottern -11 då jag fick havandeskapsförgiftning och sedan blev det ett katastrofsnitt med sonen -13 när ärret på livmodern brast i värkarbetet. Så därför får jag inte föda vaginalt.

Just ja, de minns jag att du skrev, helt galet att ärret brast :(
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-10-26 14:05:43 följande:

Åh vad skönt att du fått det beviljat

Vad frågade dom dig för frågor?

Var dom negativa till att du ville ha snitt?

Var du tvungen att tjata till dig det?

Jag väntar på att få en tid till Aurora men är orolig att dom inte ens kommer lyssna på mig.. :-/

Läkaren frågade mig varför å jag svarade som det var hur jag inte riktigt klarar av värkarna sist innan jag fick bli igångsatt. Så nej jag var inte tvungen att tjata mig till det,utan läkaren sa att är det de du vill så får du det.

Så fick göra ett UL så hon fick se hur moderkakan mm låg.

Så nu fick vi också veta vad 80% chans till var det blir
Svar på tråden BF Januari 2017