• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • frusvensson
    Emmask skrev 2016-10-27 14:52:04 följande:
    Fruktansvärt. Samma sak hände min kompis. Var värkarbetet med tvåan spontant eller fick du värkstimulerande när det brast? Är det nånting jag vill sprida så är det idiotin i att vissa läkare fortfarande använder cytotec för att få igång värkarbete, illa nog att använda det på kvinnor i allmänhet men på tidigare snittade är det åt helvete. Det var därför min kompis livmoder brast.
    Jag gick över tiden och mådde jättedåligt på slutet så jag bara grät och bad att få bli igångsatt vilket jag till slut blev, så lite var det nog mitt fel också. Jag hade då haft onda sammandragningar och förvärkar sedan typ v.23 utan någon som helst påverkan på tappen och orkade inte mer... jag vet inte vad de använde för värkstimulerande men jag vet att de försökte ta bort den tidigt men då avstannade allt så de fick åter öka stimulansen.
  • frusvensson

Får jag fråga er en sak? Hur många av er har blivit erbjuden influensavaccinet och tänker ni ta det? Varför, varför inte?

• mkess
    frusvensson skrev 2016-10-27 20:21:38 följande:

Får jag fråga er en sak? Hur många av er har blivit erbjuden influensavaccinet och tänker ni ta det? Varför, varför inte?

Jag vaccinerades mot både kikhosta och influensa för ett par veckor sedan. Dottern går på dagis så vi drar hem en massa skit hela tiden, jag valde att vaccinera dels så jag slipper bli sjuk i flunsan innan förlossning men mest för att bebisen får skydd från vaccinet efter förlossningen.
  • Sagan12345

Jag velar också med influesavaccinet.. Ska fråga min bm om hon tycker jag ska ta de
  • angelikkaj

Har inte blivit erbjuden någon vaccinering
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • fernandasmamma

Jag läste en annons från vårdcentralen om det.
    Men jag har inte blivit erbjuden att vaccinera mig..
    Ska också fråga barnmorskan om det..
    Men är osäker om jag vill ta det faktiskt..
  • mkess

Ni som är osäkra på om ni vill ta vaccinet, får jag fråga varför? :O Här är det liksom självklart att man tar det när man väntar barn på vintern så jag har inte ens reflekterat över att det kanske inte är bra? Lite för sent för mig nu iofs, haha...

• fernandasmamma
    mkess skrev 2016-10-28 11:07:06 följande:

Ni som är osäkra på om ni vill ta vaccinet, får jag fråga varför? :O Här är det liksom självklart att man tar det när man väntar barn på vintern så jag har inte ens reflekterat över att det kanske inte är bra? Lite för sent för mig nu iofs, haha...

Jag är osäker för jag vet inte hur kroppen påverkas av det, jag har aldrig tagit vaccin mot influensa..
    Och sen är det väl bättre att kroppen får utsättas för de och klara av viruset?
  • tuuli
    fernandasmamma skrev 2016-10-28 11:40:50 följande:
    Jag är osäker för jag vet inte hur kroppen påverkas av det, jag har aldrig tagit vaccin mot influensa..
    Och sen är det väl bättre att kroppen får utsättas för de och klara av viruset?
    När man inte är gravid, kanske. Men du har ju ett nedsatt immunförsvar som gravid, speciellt efter vecka 16. Vården rekommenderar att gravida vaccinerar sig, och ännu mer om du redan har nedsatt immunförsvar/astma eller hjärtfel.

Jag ska absolut göra det, hade bara glömt bort det, för min barnmorska har inte heller nämnt det. Det är f.ö gratis när man är gravid.
  • fernandasmamma
    tuuli skrev 2016-10-28 12:15:40 följande:
    När man inte är gravid, kanske. Men du har ju ett nedsatt immunförsvar som gravid, speciellt efter vecka 16. Vården rekommenderar att gravida vaccinerar sig, och ännu mer om du redan har nedsatt immunförsvar/astma eller hjärtfel.

Jag ska absolut göra det, hade bara glömt bort det, för min barnmorska har inte heller nämnt det. Det är f.ö gratis när man är gravid.
    Okej..
    Med dottern tog jag aldrig vaccin..
    Men ska kolla med min barnmorska nästa besök..
Svar på tråden BF Januari 2017