• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-11-10 06:55:00 följande:
    Börjat känna av foglossning riktigt ordentligt nu,så det är inga långa steg man kan ta. Hindrar mig i min sjukgymnastik men det får gå ändå

Nätterna sover jag väldigt dåligt. Fast jag är trött går det inte riktigt att sova. Å så måste man upp å kissa

Så tröttheten finns här på dagarna.

Idag blir det besök hos bm. Ska bli kul att få lyssna på hjärtljuden igen.
    jag var van att kissa 3 gg på nätterna för jag hade en sjuk hund som gjorde samma.. men han gick tyvärr bort för 14 dagar sen:( så jag var så van att inte sova nätterna på sista 1,5 år o nu helt plötsligt är det ingen som väcker mig så när jag väl går upp vid 5-6 så har jag sjukt ont I blåsan för den behöver tömmas....

Maariaaa skrev 2016-11-10 12:38:14 följande:

Jag njuter inte alls av detta haha

Spydde dom första 9 veckorna och en vecka efter jag slutade spy började foglossningen och i vecka 16 började sammandragningarna som har blivit hemska nu dom sista veckorna så jag kan varken sitta,sova, stå eller ligga utan att få en :/

Så jag har varit sjukskriven nästan hela graviditeten och nu börjar min livmodertapp ge upp så blir läkarbesök typ varannan vecka :/

Nä nu vill jag bara att han ska komma ut så man kan bli lite människa igen :p

men gud det later inte roligt.. jag spydde fam tills v14 sen började sammandragningar v19 typ och dom får jag när jag rör på mig lite mer än en vanlig 70 åring... sen kom hemorrojder, ganska jobbiga och barnet gillar att sparka mot allt där.. sen fick jag svamp förra veckan...då var jag gråtfärdig haha

hall ut det kommer bli bra, det kan iaf knappt bli värre hoppas jag!
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-11-10 12:53:10 följande:

Besök hos bm idag resulterade i att bebisen hjärtljud lät kanon fint. Å SF måttet såg bra ut.

MEN glukosvärdet var för högt idag så på måndag blir det en glukosbelastning. Fyyyyyy.

Å mitt järnvärde har sjunkit från 116 till 113 så det måste jag försöka få upp mer. Lite mer viktigare också å få upp det när man ska göra snitt..

nä det låter inte roligt, vad gör dom ens då? Har ingen koll på sånt...

mina järnvärde är också nere men inte tillräckligt för att ta piller och jag vägrar eftersom jag redan har problem med magen osv...

tar du järntabletter?
  • Maariaaa
    Ivana1988 skrev 2016-11-10 13:31:27 följande:

jag var van att kissa 3 gg på nätterna för jag hade en sjuk hund som gjorde samma.. men han gick tyvärr bort för 14 dagar sen:( så jag var så van att inte sova nätterna på sista 1,5 år o nu helt plötsligt är det ingen som väcker mig så när jag väl går upp vid 5-6 så har jag sjukt ont I blåsan för den behöver tömmas....

men gud det later inte roligt.. jag spydde fam tills v14 sen började sammandragningar v19 typ och dom får jag när jag rör på mig lite mer än en vanlig 70 åring... sen kom hemorrojder, ganska jobbiga och barnet gillar att sparka mot allt där.. sen fick jag svamp förra veckan...då var jag gråtfärdig haha

hall ut det kommer bli bra, det kan iaf knappt bli värre hoppas jag!

Ja man känner sig som man är 70+ haha

Åh nej va jobbigt! Jag förstår att du va gråtfärdig haha :p

Hemorrojder och svamp har jag iallafall inte fått än men de kommer väl med den turen man har haft sen man fick ett + på stickan haha :p

Ja de är ju bara att bita ihop för snart är de över och kommer förhoppningsvis inte bli värre :p
  • fernandasmamma
    Maariaaa skrev 2016-11-10 13:12:05 följande:
    Ja de är riktigt jobbigt :/

Nä de är verkligen inte lätt att vara gravid :/

Jag är beräknad att föda den 16 januari men på förra besöket hos läkaren sa hon att jag ska förbereda mig för ett december barn
    Okej..
    Ja då får du försöka ta det lugnt nu då.. <3
    Kram.
  • Maariaaa
    fernandasmamma skrev 2016-11-10 13:55:42 följande:

Okej..

Ja då får du försöka ta det lugnt nu då.. <3

Kram.

Ja jag får försöka göra de :) <3

Kram kram
  • Maria 79

Försökte 2 ggr att skriva inlägg, men de försvann..
    iaf, jag tycker att den här graviditeten går superfort och snart är det jul med alla förberedelser inför det och sen vips är det januari och dags att föda
    Jag kommer troligen att få igångsättning pga tidigare snabba förlossningar varav den senaste var en störtförlossning.
    Jag vill ju helst inte föda hemma eller i bilen och det skulle va trevligt att hinna få nån smärtlindring för omväxlings skull. Den störtförlossningen var det absolut värsta som jag varit med om och är en stor anledning att det gått så många år innan vi vågade oss på en trea..

• angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-11-10 13:32:26 följande:

nä det låter inte roligt, vad gör dom ens då? Har ingen koll på sånt...

mina järnvärde är också nere men inte tillräckligt för att ta piller och jag vägrar eftersom jag redan har problem med magen osv...

tar du järntabletter?

Får se hur sockret ser ut efter ja gjort testet så utgår de därifrån. Visar det inget märkvärdigt på testet så händer inget.

Ja jag äter Hemofer järntabletter, 4st. De ska vara mildare för magen än de vanliga. Men ja jag har också en problem mage å går på toa en hel del för nr2.

Men får jag inte upp värdet till nästa gång så måste ja börja ta de mer onda järntabletterna...
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • mkess

Var på ultraljud igen igår och bebisen har vänt sig i säte helt plötsligt! Går in i v34 på söndag och vi ska tillbaka i v37 på ett nytt ultraljud. Men visst bör bebisen hinna vända sig själv tills dess?! Livrädd för snitt, blir helt seriöst att stå på huvudet dagligen här hemma så hon trillar rätt

• fernandasmamma
    Maria 79 skrev 2016-11-10 23:55:12 följande:

Försökte 2 ggr att skriva inlägg, men de försvann..
    iaf, jag tycker att den här graviditeten går superfort och snart är det jul med alla förberedelser inför det och sen vips är det januari och dags att föda
    Jag kommer troligen att få igångsättning pga tidigare snabba förlossningar varav den senaste var en störtförlossning.
    Jag vill ju helst inte föda hemma eller i bilen och det skulle va trevligt att hinna få nån smärtlindring för omväxlings skull. Den störtförlossningen var det absolut värsta som jag varit med om och är en stor anledning att det gått så många år innan vi vågade oss på en trea..

Ja jag tycker också veckorna går rätt fort nu..
    För mig är det tvärtom, jag är rädd att det ska ta lång tid då det gjorde det när dottern föddes, och så är det 14 år sedan..
    Jag väntar fortfarande på att få en tid hos Aurora, men dom verkar ha mycket att göra..
    Jag vill nog helst göra kejsarsnitt..
    Börjar bli lite orolig för förlossningen faktiskt då första inte var en bra upplevelse..
    Och är rädd för att få skador, typ spricka, och att man inte kommer må bra efteråt..

• fernandasmamma
    mkess skrev 2016-11-11 08:54:27 följande:

Var på ultraljud igen igår och bebisen har vänt sig i säte helt plötsligt! Går in i v34 på söndag och vi ska tillbaka i v37 på ett nytt ultraljud. Men visst bör bebisen hinna vända sig själv tills dess?! Livrädd för snitt, blir helt seriöst att stå på huvudet dagligen här hemma så hon trillar rätt

Är det ditt första barn?
    Dom kan väl snurra runt och vända sig några gånger under graviditeten..
    Min barnmorska berättade om en kvinns som var i hissen upp till snittet och då vände sig bebisen rätt..
    Så dom kan nog vända sig rätt sent i graviditeten också..
Svar på tråden BF Januari 2017