• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • miinxs

Åh tycker det börjar kännas tungt nu att vara gravid.. Känner att babyn skulle kunna komma nu (för min egen skull då) men såklart bäst för den att den stannar därinne ett tag till. Två månader kvar, och fy sjutton för det säger jag bara.

Tack o lov att jag inte jobbar, det hade jag inte klarat av nu.. Har börjat känna av små stickningar i nedre delen av magen då och då, jobbiga sammandragningar och även värk, känns som mensvärk. Någon som vet om man kan/får ta värktabletter såhär sent i graviditeten? Har panodil hemma men vet ej om jag vågar ta dem.

• Ivana1988
    miinxs skrev 2016-11-13 09:52:40 följande:

Åh tycker det börjar kännas tungt nu att vara gravid.. Känner att babyn skulle kunna komma nu (för min egen skull då) men såklart bäst för den att den stannar därinne ett tag till. Två månader kvar, och fy sjutton för det säger jag bara.

Tack o lov att jag inte jobbar, det hade jag inte klarat av nu.. Har börjat känna av små stickningar i nedre delen av magen då och då, jobbiga sammandragningar och även värk, känns som mensvärk. Någon som vet om man kan/får ta värktabletter såhär sent i graviditeten? Har panodil hemma men vet ej om jag vågar ta dem.

det går nog bra med alvedon.

känner likadant... orkar inget, magen är giganstisk och vi ska flytta på onsdag..jobbar heltid också så känner bara nä 9 veckor kvar han kan vara inne fram tills Jul sen kommer jag nog vilja ha ut honom:))
  • mkess
    fernandasmamma skrev 2016-11-11 11:48:58 följande:
    Är det ditt första barn?
    Dom kan väl snurra runt och vända sig några gånger under graviditeten..
    Min barnmorska berättade om en kvinns som var i hissen upp till snittet och då vände sig bebisen rätt..
    Så dom kan nog vända sig rätt sent i graviditeten också..
    Det är andra barnet, så det är väl positivt, de brukar väl simma fritt längre när man är omföderska?
    Haha, häftigt! Undrar om mamman blev glad eller besviken där, så himla nära att träffa bebisen liksom. Känns bra att höra det i alla fall, då räknar jag kallt med att bebisen kommer hinna vända sig.
  • fernandasmamma
    mkess skrev 2016-11-14 09:26:22 följande:
    Det är andra barnet, så det är väl positivt, de brukar väl simma fritt längre när man är omföderska?
    Haha, häftigt! Undrar om mamman blev glad eller besviken där, så himla nära att träffa bebisen liksom. Känns bra att höra det i alla fall, då räknar jag kallt med att bebisen kommer hinna vända sig.
    Ja det måste känts lite snopet..
    Hon berättade inte vad som hände sen om det blev snitt ändå eller vaginal förlossning..

• emmaxxx

Hej! Jag har BF 15 januari och hittade den här tråden precis. Ville bara tipsa om Blutsaft för att få upp järnnivåerna. Det är ett helt naturligt kosttillskott som man dricker en shot av 1-2 gånger om dagen. Jag fick toppenresultat på mina blodprov Skrattande

Inte långt tid kvar nu! Jag börjar känna mig nervös inför förlossningen. Hur har ni tänkt gällande smärtlindring?

• TyckOmMig

Tungt tjejer-jag har ju BF 31/12 och för tidig vattenavgång sen över två veckor och inatt fick jag en blödning också så nu är det ännu jobbigare-valt gå hem igen efter att prover är bra UL bra huvudet ned ruckbart inga värkar men detta börjar bli en mardröm psykiskt gått ner 2 kg...

• fernandasmamma
    emmaxxx skrev 2016-11-15 15:37:19 följande:

Hej! Jag har BF 15 januari och hittade den här tråden precis. Ville bara tipsa om Blutsaft för att få upp järnnivåerna. Det är ett helt naturligt kosttillskott som man dricker en shot av 1-2 gånger om dagen. Jag fick toppenresultat på mina blodprov Skrattande

Inte långt tid kvar nu! Jag börjar känna mig nervös inför förlossningen. Hur har ni tänkt gällande smärtlindring?

Hej och välkommen!
    Lustgas blir det nog garanterat iallafall, funderat lite på epidural men vet inte..
    Tycker det känns sådär med en nål i ryggen
  • fernandasmamma
    TyckOmMig skrev 2016-11-15 15:41:59 följande:

Tungt tjejer-jag har ju BF 31/12 och för tidig vattenavgång sen över två veckor och inatt fick jag en blödning också så nu är det ännu jobbigare-valt gå hem igen efter att prover är bra UL bra huvudet ned ruckbart inga värkar men detta börjar bli en mardröm psykiskt gått ner 2 kg...

Nej vad jobbigt
    Kan du få något som får förlossningen att inte sätta igång om det skulle bli så??
  • tuuli
    TyckOmMig skrev 2016-11-15 15:41:59 följande:

Åh vad jobbigt! :( Men har det sagt att proverna är bra så kanske det är bäst att bara försöka slappna av och röra dig så lite som möjligt? Jag hade nog känt mig tryggare på sjukhus men antar att de hållit dig kvar om det var nödvändigt. 
  • tuuli

Jag har det ganska bra om man jämför med en del av er andra, får lätt sammandragningar om jag böjer mig ner dock, så tvätta och städa är inte så lätt, eller för den delen sätta på sig skorna.. men utöver det är det väl okej. Jag kan sova nästan hur mycket som helst och gör inte många knop på promenad. 

Tycker ändå att det går ofattbart fort! Mellan vecka sådär 24 och vecka 32 sa det bara svisch, jag fattar inte vad som hände. Innan gick jag och räknade och kollade mina appar, och nu vet jag aldrig vad det är för vecka tycker jag, bara att det alltid är för kort tid kvar för att jag ska hinna med allting.. folk tyckte vi var lite lustiga som köpte vagn så tidigt (typ vecka 22), och nu kan jag säga att jag är extremt glad att vi gjorde det då så jag slipper tänka på det nu. Allt var så himla mycket lättare i andra trimestern, önskar att jag hade köpt ännu mer då. 

Svar på tråden BF Januari 2017