• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • mkess
    fernandasmamma skrev 2016-10-28 11:40:50 följande:

Jag är osäker för jag vet inte hur kroppen påverkas av det, jag har aldrig tagit vaccin mot influensa..

Och sen är det väl bättre att kroppen får utsättas för de och klara av viruset?

Ah, men man vaccineras väl bara mot säsongens influensa, så att få det ger inget skydd nästa år? så tänkte jag i alla fall, vill inte att mitt spädbarn får influensa pga dåligt immunförsvar men nästa år får hon allt bekämpa det själv då hon byggt upp ett immunförsvar.
  • TyckOmMig

Vattenavgång igår em ligger inlagd på BB-hatar sjukhus vill hem inte sovit en blund i dessa så osköna sjukhussängar!

• angelikkaj
    TyckOmMig skrev 2016-10-31 08:53:08 följande:

Vattenavgång igår em ligger inlagd på BB-hatar sjukhus vill hem inte sovit en blund i dessa så osköna sjukhussängar!

Men oj! Va gör dom åt detta? Hur mår du för övrigt. Hoppas allt går bra för er <3
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj

I lördags fick vi hem våran barnvagn å babyskyddet. Nu om nåt är det mycket mer verkligt ju!

Det är allt kul att provköra den å nu längtar man något enormt mycket ju

• Ivana1988

men oj!! hur går det?
  • mkess

Men oj! Visst är du också i v30+? Blir det bebis inom några dagar då eller hur gör man? :O
  • mkess
    angelikkaj skrev 2016-10-31 09:33:03 följande:

I lördags fick vi hem våran barnvagn å babyskyddet. Nu om nåt är det mycket mer verkligt ju!

Det är allt kul att provköra den å nu längtar man något enormt mycket ju

Vad mysigt! Vilken barnvagn valde ni?
    Vi velat fortfarande mellan bugaboo cameleon, buffalo och cybex priam. Tänkte chansa och beställa barnvagn i mellandagarna (hoppas på lite rea!) så förhoppningsvis har vi bestämt oss tills dess.
  • TyckOmMig

Man får ta infektionsprover UL görs steril gynundersökning får två sprutor med 12 h mellanrum för lungmognad kortison antibiotika Ery-Max i 10 dgr utskrivet.
    Utifrån status individuellt egentligen sängläge oftast men i mitt fall har inga värkar haft graviditeter med vattenavgång två gånger tidigare kan man få bli utskriven ta prover varannan dag vi bor granne med VC och TUL mer regelbundet sen kan man aldrig veta utgången när bebis föds tidigare lär det ju bli men vill ha kvalité min graviditet mitt val.

• angelikkaj
    mkess skrev 2016-10-31 10:18:54 följande:

Vi velat fortfarande mellan bugaboo cameleon, buffalo och cybex priam. Tänkte chansa och beställa barnvagn i mellandagarna (hoppas på lite rea!) så förhoppningsvis har vi bestämt oss tills dess.

Det är ju rena djungeln med barnvagnar ju. Tycker annars bugaboo är riktigt häftiga.

Vi valde en Britax Smile 2. I grått. Å med britax babyskydd fast i blått som barnen fick välja. De tyckte det var tråkigt med svart.
  • Ivana1988
    mkess skrev 2016-10-31 10:18:54 följande:
    vi var på Köpbarnvagn I lördags och var där I 2 timmar kanske innan vi bestämmde oss:)) helt galet.. man har ingen aning ska känna på allt..

vi kunde få våran nu (valde Donkey Mono) men vi reserverade bara och hämtar slutet av December/början av januari... / dom hade lite rea plus man fick presentkort på 15% av vagnens värde - så bra, slipper köpa skötväska o åkpåse!)
Svar på tråden BF Januari 2017