• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-10-24 11:01:02 följande:

Vi var på Gekås nu i helgen..

Delade upp det på två dagar, annars hade vi aldrig pallat

Det var skitmycket folk!

Lördagen tog vi alla barngrejer och kläder till oss.

Söndag grejer till hemmet och julklappar..

Det vi köpte till barnet:

Babysitter, babygym, täcke, kudde, madrass, örngott & påslakan, nappflaskor, nappar, napphållare, badbalja med insats för nyfödd och stativ så man slipper sitta ner eller böja sig ner när det är baddags, blöjhink, dregglisar, skallra, en till leksak (en prasslig bok i starka färger), två set med body, tunn mössa och byxor, pyjamas, bodys, strumpor, vantar, filt (en i fleece och en i bomullstyg), overall i fleece (dom hade inte uteoverall till nyfödda minsta storlek var 62), några fler bodys.

Vi tyckte dom hade mycket bra saker och till bra priser.

Däremot var det inte så mycket könsneutrala kläder och så dom hade, men så brukar det väl vara

Det vi inte köpte var spjälssängsskydd och skötväska så dom inte hade någon som vi gillade färgmässigt.

Så det och uteoverall köper vi någon annanstans

Men det var bra priser och sortiment, så jag tror vi sparade in rätt mycket på att köpa det mesta på Gekås..

Plus att de tär skönt att ha det gjort liksom, och slippa gå runt i massa olika affärer.

Kul å shoppa för bebis,då känts det mer verkligt ju. Vi skall en sväng till Ullared nu i em,så får se om det blir mer shopping åt bebis. Just nu ville barnen se om de hade halloween kläder..

Vet att jag gått å kollat bebis kläder förut å som jag tycker att det är i de flesta affärer är det svårt att hitta neutrala. Det är antingen typiskt blått eller rosa.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-10-24 14:37:05 följande:

Min sambo vill nog ha ett barn till (om man har turen att bli gravid en gång till då förstås) så vi kommer nog spara allt också ifall.

Men han blir 38 nästa år och jag blir 33 så det får bli hyfsat tätt isf..

Sen får man se hur jag tänker efter förlossningen, vet att efter dottern tänkte jag aldrig mer..

Men det är ju värt det så.

Haha. Ja i lördags sa min sambo att han kunde tänka sig fler barn sen då han tyckte jag såg mer snygg ut som gravid när man ser på riktigt nu.

Men jag ser mig definitivt inte som snygg eller sexig nu. Är ju en riktig elefant
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-24 14:54:22 följande:
    Kul å shoppa för bebis,då känts det mer verkligt ju. Vi skall en sväng till Ullared nu i em,så får se om det blir mer shopping åt bebis. Just nu ville barnen se om de hade halloween kläder..

Vet att jag gått å kollat bebis kläder förut å som jag tycker att det är i de flesta affärer är det svårt att hitta neutrala. Det är antingen typiskt blått eller rosa.
    Ja det var riktigt kul, sambon tyckte detsamma, han hittade massa bra saker och valde ut fina kläder <3

Jag tycker det är dåligt med könsneutrala kläder överlag, det är synd
    Även om vi hade vetat könet så hade jag inte velat köpa massa rosa om det var en tjej eller blått om det är en kille..
    Vi köpte ett set med orange body, orange mössa och gråa byxor, och några mer gråa kläder, något beige och någon mer färg kommer inte riktigt ihåg
    Det enda jag vet är ju Me & I men dom kläderna är ju väldigt dyra, typ 400-500 för ett plagg :-O
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-10-24 14:56:29 följande:
    Haha. Ja i lördags sa min sambo att han kunde tänka sig fler barn sen då han tyckte jag såg mer snygg ut som gravid när man ser på riktigt nu.

Men jag ser mig definitivt inte som snygg eller sexig nu. Är ju en riktig elefant
    haha jag känner mig som en elefant med men min man säger samma att man är så fin o vacker som gravid... skulle vilja veta hur det känns för dem när dom ser på oss och vet att deras barn ligger där I magen ... sjukt haha
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-24 14:56:29 följande:

Haha
    Ja vi pratade om det i helgen också om fler barn.
    Men sambon trodde inte jag ville ha fler då jag sagt att jag inte vill vara för gammal.
    Men det är ju för att man ska ju orka med det också

Jag känner mig inte heller så sexig och snygg heller haha..
    Men han säger typ nästan varje dag att jag är fin
    Så det betyder mycket att få höra det av sin kille <3

• Sagan12345
    Ivana1988 skrev 2016-10-24 14:23:47 följande:

har hör att manga gör det!

får jag fråga vad den kostade där? Har ni redan fått den hem också? Vi har funderat på detta men vet ej hur de ligger med leverans riktigt...jo exakt klicka på vill man göra!

vi ska säkert spara allt I fall vi ska ha barn nr 2 I framtiden vilket jag tror vi kommer att vilja ha.. blir så svårt ibland med det första man vet inte vad man behöver och köper säkert för mycket:)

Humm tror att vagnen inkl grå klädsel gick på 1050 euro, så strax över 10000 sen köpte vi till lite tillbehör + babyskyddet och adapter. Allt var billigare i där.

Tror de tog 3v innan vi fick vagnen kanske t.o.m 2,5v
  • Sagan12345
    fernandasmamma skrev 2016-10-24 13:14:46 följande:

Ja absolut

Jag kan fota ikväll och lägga ut bilden.

Den är grå med en stjärna på... Baljan alltså..

Jättesnällt, måste vara samma vi köpte
  • Ivana1988
    Sagan12345 skrev 2016-10-24 17:25:23 följande:
    Humm tror att vagnen inkl grå klädsel gick på 1050 euro, så strax över 10000 sen köpte vi till lite tillbehör + babyskyddet och adapter. Allt var billigare i där.

Tror de tog 3v innan vi fick vagnen kanske t.o.m 2,5v
    det later bra! Betalar man innan man får grejerna?  trodde det skulle ta mycket längre tid:)
  • Sagan12345
    Ivana1988 skrev 2016-10-25 08:56:46 följande:

det later bra! Betalar man innan man får grejerna?  trodde det skulle ta mycket längre tid:)

Ivana1988 skrev 2016-10-25 08:56:46 följande:

Japp man fick en länk på mejl där vi valde att betala med kort
  • tuuli

Nån som varit på sin glukosbelastning än? Jag hade min i morse, halsbrännan efteråt var inte nådig.. rekommenderar att ni tar med en halv citron att pressa i, som min bm sa att jag skulle, det smakade iaf mer som saft på det sättet. 

5,3 hade jag två timmar efter sockerlösning, så det känns jätteskönt. Värdet innan sockerlösning (fastande) kollade de aldrig. 

Så glad att jag slipper äta LCHF för det haaatar jag. 

Svar på tråden BF Januari 2017