BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Vi var på Gekås nu i helgen..
Delade upp det på två dagar, annars hade vi aldrig pallat
Det var skitmycket folk!
Lördagen tog vi alla barngrejer och kläder till oss.
Söndag grejer till hemmet och julklappar..
Det vi köpte till barnet:
Babysitter, babygym, täcke, kudde, madrass, örngott & påslakan, nappflaskor, nappar, napphållare, badbalja med insats för nyfödd och stativ så man slipper sitta ner eller böja sig ner när det är baddags, blöjhink, dregglisar, skallra, en till leksak (en prasslig bok i starka färger), två set med body, tunn mössa och byxor, pyjamas, bodys, strumpor, vantar, filt (en i fleece och en i bomullstyg), overall i fleece (dom hade inte uteoverall till nyfödda minsta storlek var 62), några fler bodys.
Vi tyckte dom hade mycket bra saker och till bra priser.
Däremot var det inte så mycket könsneutrala kläder och så dom hade, men så brukar det väl vara
Det vi inte köpte var spjälssängsskydd och skötväska så dom inte hade någon som vi gillade färgmässigt.
Så det och uteoverall köper vi någon annanstans
Men det var bra priser och sortiment, så jag tror vi sparade in rätt mycket på att köpa det mesta på Gekås..
Plus att de tär skönt att ha det gjort liksom, och slippa gå runt i massa olika affärer.
Min sambo vill nog ha ett barn till (om man har turen att bli gravid en gång till då förstås) så vi kommer nog spara allt också ifall.
Men han blir 38 nästa år och jag blir 33 så det får bli hyfsat tätt isf..
Sen får man se hur jag tänker efter förlossningen, vet att efter dottern tänkte jag aldrig mer..
Men det är ju värt det så.
har hör att manga gör det!
får jag fråga vad den kostade där? Har ni redan fått den hem också? Vi har funderat på detta men vet ej hur de ligger med leverans riktigt...jo exakt klicka på vill man göra!
vi ska säkert spara allt I fall vi ska ha barn nr 2 I framtiden vilket jag tror vi kommer att vilja ha.. blir så svårt ibland med det första man vet inte vad man behöver och köper säkert för mycket:)
Ja absolut
Jag kan fota ikväll och lägga ut bilden.
Den är grå med en stjärna på... Baljan alltså..
det later bra! Betalar man innan man får grejerna? trodde det skulle ta mycket längre tid:)
det later bra! Betalar man innan man får grejerna? trodde det skulle ta mycket längre tid:)
Nån som varit på sin glukosbelastning än? Jag hade min i morse, halsbrännan efteråt var inte nådig.. rekommenderar att ni tar med en halv citron att pressa i, som min bm sa att jag skulle, det smakade iaf mer som saft på det sättet.
5,3 hade jag två timmar efter sockerlösning, så det känns jätteskönt. Värdet innan sockerlösning (fastande) kollade de aldrig.
Så glad att jag slipper äta LCHF för det haaatar jag.