• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • angelikkaj
    frusvensson skrev 2016-10-26 14:09:08 följande:

Härligt angelikkaj! Jag ska också göra ett planerat snitt, ska på snittplanering den 23/11 så får se då om det blir ett december eller januaribarn... Är beräknad den 9/1 så hoppas självklart på januari, men läkaren kunde inte garantera något då det beror på hur operationsplaneringarna ser ut pga alla röda dagar...

Är det ditt första barn?

Ja riktigt härligt! Detta är mitt 3:e barn. Min första dotter slutade i akitsnitt efter 18timmar värkarbete. Med min yngsta dotter så gjorde jag vaginalt.

Får hoppas det kan bli ett Januaribarn för er.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj
    Sagan12345 skrev 2016-10-26 16:48:48 följande:

Ursäkta om jag frågar något privat nu men varför ville ni göra snitt?

Ja vill göra det dels för att jag sist inte klarade av värkarna. Jag spände mig såpass att jag förhindrade mig att öppna mig något. Så tillslut innan de satte igång mig då ja gått över tiden så kom en läkare å kolla på mig å sa, ajdå det är riktigt jobbiga värkar ser jag så vi sätter igång dig direkt.

Sen gjorde jag ett akutsnitt-06 med första dottern.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-27 07:07:27 följande:
    Läkaren frågade mig varför å jag svarade som det var hur jag inte riktigt klarar av värkarna sist innan jag fick bli igångsatt. Så nej jag var inte tvungen att tjata mig till det,utan läkaren sa att är det de du vill så får du det.

Så fick göra ett UL så hon fick se hur moderkakan mm låg.

Så nu fick vi också veta vad 80% chans till var det blir
    Okej
    Tack för ditt svar..
    Kul med ett till ul..
  • fernandasmamma
    Sagan12345 skrev 2016-10-24 17:25:56 följande:
    Jättesnällt, måste vara samma vi köpte

Sorry för sent svar..
    Denna baljan var det vi köpte på Gekås i helgen..

• Emmask
    frusvensson skrev 2016-10-27 05:22:50 följande:
    Jag har inget val. Gjorde akutsnitt med dottern -11 då jag fick havandeskapsförgiftning och sedan blev det ett katastrofsnitt med sonen -13 när ärret på livmodern brast i värkarbetet. Så därför får jag inte föda vaginalt.
    Fruktansvärt. Samma sak hände min kompis. Var värkarbetet med tvåan spontant eller fick du värkstimulerande när det brast? Är det nånting jag vill sprida så är det idiotin i att vissa läkare fortfarande använder cytotec för att få igång värkarbete, illa nog att använda det på kvinnor i allmänhet men på tidigare snittade är det åt helvete. Det var därför min kompis livmoder brast.
  • Sagan12345
    fernandasmamma skrev 2016-10-27 10:59:06 följande:

Sorry för sent svar..

Denna baljan var det vi köpte på Gekås i helgen..

Tack, det är samma.. Men hur ser stället till baljan ut?
  • Sagan12345
    angelikkaj skrev 2016-10-27 07:14:33 följande:

Ja vill göra det dels för att jag sist inte klarade av värkarna. Jag spände mig såpass att jag förhindrade mig att öppna mig något. Så tillslut innan de satte igång mig då ja gått över tiden så kom en läkare å kolla på mig å sa, ajdå det är riktigt jobbiga värkar ser jag så vi sätter igång dig direkt.

Sen gjorde jag ett akutsnitt-06 med första dottern.

Men stackare, skönt att du slapp bråka dig till ett snitt denna gång
Svar på tråden BF Januari 2017