• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • angelikkaj

Bf lista:

Mkess, 27 år, bf 1 januari, andra barnet, flicka.

FruSvensson, 28 år, planerat snitt 2 januari (bf 9/1), tredje barnet. Vet ej kön ????

Oviss01, 30 år, bf 3 januari, första barnen (tvillingar), flickor

Maliiin87, 29 år, bf 12 januari, andra barnet, pojke.

Miinxs, 29 år, bf 17 januari.

Angelikkaj, 32år, bf 24 Januari, tredje barnet.

Thecoc, 26 år, bf 27 januari, första barnet, flicka.

*2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • fernandasmamma

Bf lista:

FruSvensson, 28 år, planerat snitt 2 januari (bf 9/1), tredje barnet. Vet ej kön ????

Fernandasmamma, 32 år, bf 22 januari, andra barnet, har inte tagit reda på kön.

• Alnjohansson

Bf lista:

Alnjohansson, 23 år, bf 11 januari, första barnet, pojke.

• miinxs

Miinxs, 29 år, bf 17 januari, första barnet, flicka.

• Ivana1988

BF lista:

Ivana1988, 29 år, bf 24 januari, första barnet, pojke.

• Ivana1988

Herregud.. tiden går fort nu!!! Lite panik haha. VI har ÄNTLIGEN flyttat in i vårat hus (kartonger fortfarande överallt) men idag städar vi lägenheten och kan äntligen fokusera på barnet? Barnrummet är färdig och min man överraskade mig med en liten mysig babyshower ? men ändå har jag ibland svårt att fatta att vi ska ha barn fast det rör sig så mycket! Under december nu ska vi inskaffa det viktigaste och hämta vagnen så kanske blir man lugnare då--

Har fått ischias så varje kväll kan jag knappt gå och har blivit riktigt trött nu, orkar knappt hålla mig vaken på jobbet kl 7 på morgonen? men eftersom min ersättare inte har ens börjat och jag har tagit över en helt ny tjänst typ så är det jobba tills ungen kommer ut? så omotiverad är jag haha. Någon som snart ska gå hem och ta FP redan nu?

När tänker ni packa väskan och skriva brevet? Det känns sjukt att bara tänka att man ska göra detJJ

• maartiiina

BF lista:

Ivana1988, 29 år, bf 24 januari, första barnet, pojke.

Maartiiina, 28år, bf 2 januari, andra barnet,pojke

• Kompisen

Hej alla!

Hoppar gärna in här om det är okej. Jag har följt tråden länge på avstånd, har inte varit inloggad på familjeliv på år och dar men bestämde mig idag för att logga in och skriva till er :)

Jag har bf 18 januari, är gravid med första barnet. Har dock varit gravid tre gånger tidigare, samtliga graviditeter har dessvärre slutat med missed abortion/missfall. Så både jag och maken är ju självklart överlyckliga att det gick vägen nu! Enligt RUL är det till 90 % en flicka därinne.

Jag har en fråga till er tjejer. Hur ska ni göra med influensavaccinet? Ska ni ta det eller inte? Tycker det är svårt att bestämma sig. Jag tar aldrig detta vaccin annars men jag brukar ju inte vata gravid heller så jag är osäker på om jag borde tänka om i år. Så hur har ni andra tänkt?

Kram

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-11-29 07:52:59 följande:

Herregud.. tiden går fort nu!!! Lite panik haha. VI har ÄNTLIGEN flyttat in i vårat hus (kartonger fortfarande överallt) men idag städar vi lägenheten och kan äntligen fokusera på barnet? Barnrummet är färdig och min man överraskade mig med en liten mysig babyshower ? men ändå har jag ibland svårt att fatta att vi ska ha barn fast det rör sig så mycket! Under december nu ska vi inskaffa det viktigaste och hämta vagnen så kanske blir man lugnare då--

Har fått ischias så varje kväll kan jag knappt gå och har blivit riktigt trött nu, orkar knappt hålla mig vaken på jobbet kl 7 på morgonen? men eftersom min ersättare inte har ens börjat och jag har tagit över en helt ny tjänst typ så är det jobba tills ungen kommer ut? så omotiverad är jag haha. Någon som snart ska gå hem och ta FP redan nu?

När tänker ni packa väskan och skriva brevet? Det känns sjukt att bara tänka att man ska göra detJJ

Åh vad härligt att flytta till hus..

Ni har byggt helt nytt va?
    Vi håller på med renovering fortfarande.. Badrummet håller vi på med just nu, duschvägg och tvättmaskin är fixat, nya badrumsskåp och någon hylla ska upp sen är det klart..
    Sen är det hallen och sovrummet kvar, men det ska min pappa hjälpa oss med..
    Vi har alla babygrejer i ett förråd så länge, och spjälsängen står hos mina föräldrar, antar att vi tar hem alla grejer i Januari någon gång, måste ju fixa klart renoveringen först..
    Ja tiden går fort, dom två senaste veckorna tycker jag att arbetsveckan knappt har börjat förrän det är helg igen..
    Usch vad jobbigt med ischias
    Jag vaknade med kramp i ena benet i morse hatar verkligen att få kramp..

Jag planerar ju att jobba December ut, men just nu har jag ingen vikarie klar så hittar vi ingen så får jag ju jobba i Januari också..
    Det är ju visserligen bättre ekonomiskt då jag kommer vara hemma utan pengar i Januari i så fall då jag vill spara mina fp dagar så mycket som möjligt..

Packa väskan gör jag nog i mitten av Januari, och skriva ett brev har jag inte funderat jättemycket på, hade inget sådant med dottern utan tog det som det kom liksom.
    Det enda är att aurorabarnmorskan har skrivit ner några anteckningar som kommer synas i min journal för dom på mvc och förlossningen.
    Har du börjat skriva på ett förlossningsbrev?

• Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-11-29 11:30:56 följande:

Åh vad härligt att flytta till hus..

Ni har byggt helt nytt va?
    Vi håller på med renovering fortfarande.. Badrummet håller vi på med just nu, duschvägg och tvättmaskin är fixat, nya badrumsskåp och någon hylla ska upp sen är det klart..
    Sen är det hallen och sovrummet kvar, men det ska min pappa hjälpa oss med..
    Vi har alla babygrejer i ett förråd så länge, och spjälsängen står hos mina föräldrar, antar att vi tar hem alla grejer i Januari någon gång, måste ju fixa klart renoveringen först..
    Ja tiden går fort, dom två senaste veckorna tycker jag att arbetsveckan knappt har börjat förrän det är helg igen..
    Usch vad jobbigt med ischias
    Jag vaknade med kramp i ena benet i morse hatar verkligen att få kramp..

Jag planerar ju att jobba December ut, men just nu har jag ingen vikarie klar så hittar vi ingen så får jag ju jobba i Januari också..
    Det är ju visserligen bättre ekonomiskt då jag kommer vara hemma utan pengar i Januari i så fall då jag vill spara mina fp dagar så mycket som möjligt..

Packa väskan gör jag nog i mitten av Januari, och skriva ett brev har jag inte funderat jättemycket på, hade inget sådant med dottern utan tog det som det kom liksom.
    Det enda är att aurorabarnmorskan har skrivit ner några anteckningar som kommer synas i min journal för dom på mvc och förlossningen.
    Har du börjat skriva på ett förlossningsbrev?

exakt... hoppas på att bli av med alla flyttkartonger snart... hatar att flytta!!

inte lätt med renovering heller, men håller man på så här så går tiden halet fort!

kramp brukar jag också få nu på nätterna, måste alltid hoppa upp från sängen och gå usch

har tänkt likadant.. vill helst inte ta ut FP I januari eller inte mer än bara några få dagar om det behövs så jag jobbar gärna och får lön istället men det är verkligen inte så jättekul på jobbet nu... så mycket att göra får bara hoppas på att vikarie kan börja snart..

nej jag har inte läst något heller haha... tänkte ta allt när jag är ledig runt jul kanske och läsa min Föda utan rädsla och skriva ner lite... vill mer bara göra några noteringar om vad jag helst vill göra I fall jag skulle glömma eller vara helt borta...tänkte halv-packa väskan då också eftersom jag vill nog ha den I mannens bil.. men än så länge skrattar min mamma åt mig för min syster hade köpt precis allt I vecka 20 kanske I vi har inte ens hämtat vagnen :)) -vi avvaktar-brukar jag svara:))
Svar på tråden BF Januari 2017