• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • tuuli
    Ebdi skrev 2016-05-23 15:10:44 följande:

Vill också vara med! BF 12/1

Är det någon annan här som funderar på NIPT-test?

Vi kommer att göra ett NIPT-test, men det är för att jag är 40 och redan har fått ett sent missfall pga en trisomi. Hade jag inte tillhört en riskgrupp så hade jag aldrig lagt en så stor summa pengar på något som med allra största sannolikhet är helt onödigt. Vi kommer nog att vänta lite längre än till vecka 10, kanske 11-12, för att vara säkra på att få svar (det kan bli "obestämt" svar om man testar för tidigt) och för att vara förbi värsta missfallsrisken. 
  • tiama

Hej! Jag fick veta för ca två veckor sedan att jag är gravid. Jag och min sambo är väldigt glada över detta och de vi har berättat för har också reagerat positivt. Vi är båda 21 år gamla, men sambon fyller 22 senare i år. Jag har fått lite olika besked om BF från appar och hemsidor men mellan 10 januari och 19 januari verkar det vara. Nästa tisdag ska vi åka till barnmorskan och ha "hälsosamtal"! :)

• 82sjo

Jag kommer göra ett nupp-test, gjort med de två yngsta, så hoppas det visar på bra resultat denna gång oxå :)

Är beräknad ca 15/1-17

• Bio

Blääää fick mf i v 7+4, så surt när vi har försökt få syskon i mer än två år, det här är andra missfallet på den tiden. Tur att vi åtminstone har en liten solstråle men nu börjar jag tvivla på om han nånsin ska få ett syskon som är hyfsat nära i ålder. :'( Önskar er andra lycka till.

• Manolia

Hej jag hoppar in här!:)

Jag är gravid med 3an och har bf 24 Januari.

Dock känner jag mig inte speciellt gravid! Brösten ömmar och det bubblar i livmodern, men inget annat speciellt..

Detta gör mig otroligt orolig. Dels för det gick för lätt att bli gravid och för med de andra två har jag mått riktigt dåligt. De andra tog ca 1 år att få till, medan det här tog på 2 försöket.

Jag är i v 5+0 idag så jag borde känna mer eller??

• eid
    Bio skrev 2016-05-23 21:28:47 följande:

Blääää fick mf i v 7+4, så surt när vi har försökt få syskon i mer än två år, det här är andra missfallet på den tiden. Tur att vi åtminstone har en liten solstråle men nu börjar jag tvivla på om han nånsin ska få ett syskon som är hyfsat nära i ålder. :'( Önskar er andra lycka till.

Usch vad tråkigt! Håller verkligen tummarna för att det funkar snart igen och bebisen stannar hos er då!
  • cncncn

plussade för drygt 1 vecka sedan, andra försöket är i v5+2 idag BF 21/1-17 ????

• Baljan

Plussade igår (BIM -2) dock väldigt svagt streck, men har lärt mig efter allt testande att även ett svagt streck är ett streck :D
    Vågar dock inte bli för glad, då jag i januari fick MF (v5+4). Är nu i v4+3. Så väntar nog lite med att bli för glad, trots att jag helst av allt vill sprudla av glädje o berätta för allt o alla haha!

Mina gravsymtom är molande mensvärk, fylligare och ömma bröst+bröstvårtor, trött, hungrig, behöver kissa ofta och från att ha varit en STOR kaffedrickare/älskare så är jag inte det minsta sugen på kaffe :P

BF blir 30 januari om allt går som det ska :)

• Nykär15
    Baljan skrev 2016-05-24 08:43:57 följande:

Plussade igår (BIM -2) dock väldigt svagt streck, men har lärt mig efter allt testande att även ett svagt streck är ett streck :D
    Vågar dock inte bli för glad, då jag i januari fick MF (v5+4). Är nu i v4+3. Så väntar nog lite med att bli för glad, trots att jag helst av allt vill sprudla av glädje o berätta för allt o alla haha!

Mina gravsymtom är molande mensvärk, fylligare och ömma bröst+bröstvårtor, trött, hungrig, behöver kissa ofta och från att ha varit en STOR kaffedrickare/älskare så är jag inte det minsta sugen på kaffe :P

BF blir 30 januari om allt går som det ska :)

OM du är på BIM-2 så borde du väl vara i vecka 3+4? Jag är på BIM idag och är då på 3+6

Men kanske har med lutealfasen att göra...

Jag hade med svaga test men idag är det tydligt starkare, så skönt! Lägger bild strax så du kan se. Men plus är plus oavsett styrka, huvudsaken är ju att det ökar som det ska. 

Ha med missfall fast i februari. Men denna gången har jag känt det bra redan från ÄL+4, att det känts positivt och att nåt är på gång, ett helt annat lugn än sist trots att jag har i baktankarna hur det gick sist...då plussade jag tidigt men fick missfall bara 6 dgr senare, men då ökade testen knappt från dag till dag så kändes aldrig bra. *

Har BF 31/1 Gravid med denna lilla räka om den stannar kvar. 2 barn sen innan födda -08 och -11 Hjärta

Svar på tråden BF Januari 2017