BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
Hej!!
Hoppar in här hos er! Har BF den 6 jan och gick in i v 17 igår. Ska på RUL den 9 aug och det känns som en evighet dit. Fick se den lille i v 7 då jag hade ett utomkvedshavandeskap förra gången jag blev gravid och då i v 7 såg allt bra ut. Nu är jag däremot jätteorolig för jag tycker mig inte känna bebisen nånting, det är mitt tredje barn så jag trodde nog att jag skulle känna skapligt tidigt då jag gjorde det med tvåan. Fyyy för denna väntan, trodde jag skulle få njuta av denna graviditet men den känns bara jättejobbigt.
Jag är ifrån Kalmar! :)
Har ingen aning hur man gör detta men vi försöker! Går in i v 14 imorgon. Kub test ska göras 10.30 imorgon och jag bor i Kalmar. Någon som kan hjälpa mig hur man svarar på inlägg? ????
Hej i värmen!
Idag har jag varit och lyssnat på hjärtljud 140 slag/min v 17+3 då jag och min ena dotter råkade ut för en otäck bilolycka i torsdags-vi hade som tur var änglavakt en drogpåverkad körde över på fel sida lastbil väjde vi låg efter lastbilen såg ingenting klarade oss någorlunda bilen värre vi är så klart chockade mindre blessyrer men mitt RUL blir tidigare lagt med 10 dgr så den 1/8 blir det av.Ska bli så skönt att få återse bebisen vår efter vad som hänt och är väldigt tacksam över att vi hade turen på vår sida!
Har ingen aning hur man gör detta men vi försöker! Går in i v 14 imorgon. Kub test ska göras 10.30 imorgon och jag bor i Kalmar. Någon som kan hjälpa mig hur man svarar på inlägg? ????
Jag är ifrån Kalmar! :)
Men herrejösses vilken soppa. Hoppas verkligen dom får fram ett resultat efter allt.
Skönt att ni börjat er egna tankeresa och funderat kring ert ställningstagande.
Jag smäller av. BM som gjorde NIPT på mig ringde nu på morgonen, från sin semester, och sa att genlabbet inte kunnat få fram nåt svar än pga att det är så lite DNA i blodet, så de skulle göra en djupanalys som är färdig på tisdag kväll.
Då är jag i vecka 16. VECKA 16! Alltså! Och det värsta är att jag tror att det är meningslöst, de kommer inte att ha något svar på tisdag heller. På tisdag är det en månad sen vi gjorde första provet, och tre veckor kvar till RUL. Jag ger NIPT två tummar ner.
Det enda som känns lite skönt mitt i alltihopa är att jag börjar vänja mig vid tanken på att fostret kanske skulle ha Downs, och börjar allvarligt överväga att behålla i så fall. Då är ju inte svaret lika farligt längre. Blir det inget svar så är det nervöst men okej, och blir svaret Downs så kanske vi ändå skiter i att göra abort, bölar lite och sen går vi vidare och börjar vänta på vårt barn. Så jag är inte lika nojig längre. Det värsta som skulle kunna hända är i så fall någon allvarligare trisomi än Downs, men det är ju så extremt ovanligt att det borde knappt kunna hända. Säger vi.
Hej i värmen!
Idag har jag varit och lyssnat på hjärtljud 140 slag/min v 17+3 då jag och min ena dotter råkade ut för en otäck bilolycka i torsdags-vi hade som tur var änglavakt en drogpåverkad körde över på fel sida lastbil väjde vi låg efter lastbilen såg ingenting klarade oss någorlunda bilen värre vi är så klart chockade mindre blessyrer men mitt RUL blir tidigare lagt med 10 dgr så den 1/8 blir det av.Ska bli så skönt att få återse bebisen vår efter vad som hänt och är väldigt tacksam över att vi hade turen på vår sida!
Jaaaaaaaa! Fick äntligen svar på NIPT ikväll och fostret har normal kromosomuppsättning! Vill sjukt gärna klicka på "visa kön"-knappen men har lovat vänta tills min sambo kommer hem senare. Iiiih! Jag är så himla lättad! ÄNTLIGEN efter en månads orolig väntan!