• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Kmora
    TyckOmMig skrev 2016-08-07 10:43:39 följande:

Kmora-åh vad jobbigt för dig hoppas det inte är ngt allvarligt och att det ser bra ut på RUL.

Då borde man få en förklaring till blödningen.

Tack för dina ord, känns skönt att få stöd här. Om det är missfall kan man ju inte göra något åt det, typ. Och högst troligt är det ju inget. Men om detta hade skett om två dagar när jag är i v20 (v19+0) så hade det ju ansetts som akut. Så man blir ju lite orolig. Innan v20 är det avvakta och efter v20 är det akut.... Är i alla fall skönt att RUL är på tisdag! Hade ju helst haft det i förra veckan men just nu tycker jag att det är skönt att jag har RUL lite senare!
  • thieese

Hejsan! Slänger mig in här också, väntar vårt andra barn med bf 31 januari (eller 24 januari, lite oklart) Denna graviditet var helt oplanerad och vi kommer få ganska tätt mellan barnen, har även en son född juli 2015.

Är kul att läsa era andras inlägg som också ska få bebis i januari, själv är mitt störtsta "dilemma" hur det ska bli med två barn så tätt... men det löser sig väl :)

• TyckOmMig
    thieese skrev 2016-08-07 20:24:23 följande:

Hejsan! Slänger mig in här också, väntar vårt andra barn med bf 31 januari (eller 24 januari, lite oklart) Denna graviditet var helt oplanerad och vi kommer få ganska tätt mellan barnen, har även en son född juli 2015.

Är kul att läsa era andras inlägg som också ska få bebis i januari, själv är mitt störtsta "dilemma" hur det ska bli med två barn så tätt... men det löser sig väl :)

Mina sista barn är två tvillingpojkar födda juni 2015 och innan dom två har jag tvillingflickor födda nov 2013-du kommer klara det jättebra ska du se!
  • Kmora
    TyckOmMig skrev 2016-08-07 21:15:00 följande:

Mina sista barn är två tvillingpojkar födda juni 2015 och innan dom två har jag tvillingflickor födda nov 2013-du kommer klara det jättebra ska du se!

Wow! Har en grabb född nov -13 och väntar andra barnet jan -17. Du har tre fler barn än jag på samma tid hehe. Imponerande!
  • Nykär15

Hur gick det för dig? Haft svårt släppa...följer er lite trots att jag får börja om...

Adorii skrev 2016-07-30 09:11:19 följande:

Fy va orolig jag är! Har haft sammandragningar inatt och när jag gick gå toa imorse kom det blod, ringde 1177 och är påväg till akuten nu. Hoppas på det bästa nu men fy så hopplöst allting känns

• Emmask
    Kmora skrev 2016-08-07 09:10:03 följande:

Nyss när jag vaknade och gick på toaletten var det rejält med blod på pappret när jag torkade mig. Rött färskt blod. Inget i trosan så det "rinner" inte. Och jag vet att blod ser mer ut än vad det är. Jag är i v19 (v18+5).

Ringde 1177 och de sade att jag ska avvakta en dag och kontakta MVC i morgon. Är på Gotland nu och åker hem imorgon. Så lär ju inte få någon tid när jag är ute och reser...och på tisdag RUL. Är sjukt orolig och vill bara gråta. Men vi är hos mina föräldrar och vi kan inte prata om svåra eller jobbiga saker. Och jag är fly förbannad på mannen för en sak från igår. Men vi får ändå ingen tid för oss själva i detta trånga hus. Ursäkta mitt svammel men jag är väldigt orolig. Har aldrig haft en blödning under graviditet. Aldrig med mitt första barn och aldrig under denna graviditet.

Min uppfattning är att det vid sena blödningar inte sällan handlar om moderkakan vars kant ligger på ett sätt att det kommer blod. Har en kompis som pga det blött genom båda sina i övrigt perfekta graviditeter. Hör av dig imorgon så att vi vet att allt är ok!
  • Kmora
    Emmask skrev 2016-08-08 10:48:52 följande:

Min uppfattning är att det vid sena blödningar inte sällan handlar om moderkakan vars kant ligger på ett sätt att det kommer blod. Har en kompis som pga det blött genom båda sina i övrigt perfekta graviditeter. Hör av dig imorgon så att vi vet att allt är ok!

Det kom aldrig mer blod än det på morgonen så jag har inte ringt MVC än. Ska göra det idag eller imorgon (vi ska snart flyga hem till Stockholm). Jag tror inte att blödningen är något akut eftersom jag inte har kraftiga smärtor och blödningen klassas som mindre (googlade en massa igår).

Tack för omtanken :) jag ska definitivt uppdatera efter RUL imorgon! :)
  • tuuli
    Kmora skrev 2016-08-08 11:06:21 följande:
    Det kom aldrig mer blod än det på morgonen så jag har inte ringt MVC än. Ska göra det idag eller imorgon (vi ska snart flyga hem till Stockholm). Jag tror inte att blödningen är något akut eftersom jag inte har kraftiga smärtor och blödningen klassas som mindre (googlade en massa igår).

Tack för omtanken :) jag ska definitivt uppdatera efter RUL imorgon! :)
    Usch vad otäckt för dig med blod! Bra att det inte kommit mer, håller tummarna för att allt är okej! Skönt ändå att RUL är redan imorgon så du slipper gruva dig så länge. Så jobbigt att sånt ska hända när man inte är hemma, då blir ju allt dubbelt nervöst. 
    thieese skrev 2016-08-07 20:24:23 följande:

Irish twins. ;) Har min bror också, men det går jättebra. Större barnet hinner aldrig bli svartsjuk, så det är en fördel, den är för liten för att fatta sånt. 
  • lovea01

Hejsan! Rul om 10 dagar och har vart orolig av och till sedan v 8 men då såg man hjärtat ticka på. Har ett missed abortion sen innan så tänker att det kanske är nåt fel denna gången med i och med att jag tycker magen är väldigt liten och detta är 4 barnet. Men har känt rörelser eller fladder men kan ändå inte tro på detta 100 % innan jag vart på rul och sett att allt är okej. Hur är det för er tycker ni att magen växt nåt i v 16-17 och har ni känt nåt än så att ni kan veta 100 att det e beben som rör sig ?:)

• tattoedbeauty

Jag är i v17, RUL om två veckor. Jag känner av magen hela tiden! Inga sparkar eller så, men jag får håll i magen, det liksom suger till på en sida, och det känns fullt och buffligt. Kan inte förklara, men jag känner ju att där finns liv. Magen har växt rejält och jag ser gravid ut. Mitt andra barn.

lovea01 skrev 2016-08-08 16:28:44 följande:

Hejsan! Rul om 10 dagar och har vart orolig av och till sedan v 8 men då såg man hjärtat ticka på. Har ett missed abortion sen innan så tänker att det kanske är nåt fel denna gången med i och med att jag tycker magen är väldigt liten och detta är 4 barnet. Men har känt rörelser eller fladder men kan ändå inte tro på detta 100 % innan jag vart på rul och sett att allt är okej. Hur är det för er tycker ni att magen växt nåt i v 16-17 och har ni känt nåt än så att ni kan veta 100 att det e beben som rör sig ?:)

Svar på tråden BF Januari 2017